Niet meer zindelijk?

Mijn zoontje Dyon is in mei 4 geworden.
Hij is al een hele poos zindelijk,maar sinds een paar weken maakt ie er weer een potje van en plast zowel overdag als s avonds weer in de broek.

wat kan dit zijn???

moet je hem hier voor straffen???

Heb hem voor vannacht voor het eerst weer een luier om gedaan

groetjes Loes

straffen nooit
maar zoeken naar een reden erachter kan handig zijn, misschien is ie wel uit ritme omdat het nu vakantie is en hij echt toe is aan school, etc etc

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Dank je wel voor je reactie,
Dyon is op 16 mei al begonnen met school en een week of 3 later begon het.
Maar ik heb vanalles geprobeerd,het negeren,boos worden…pfffff maar niks helpt.
nu is het zo ver dat ik hem met een luier(zo:n pyjama broekje) weer in bed heb gelegd.

Als ik hem dan vraag waarom hij in zijn broek of bed plast zegt ie dood leuk,geen zin om te gaan plassen of mijn piemel heeft geen zin om te plassen…

groetjes loes

negeren en idd snachts een luierbroekje is handig kost je niet zoveel beddegoed…

overdag , helaas is het niet het zomerweer wat we verwachten, gewoon in broekje laten lopen en zelf laten opruimen wil ook wel eens helpen

Dus het zal waarschijnlijk iets zijn van aandacht trekken???
Naast het in de broek plassen is hij ook erg dwars,slecht eten,kwaad doen tegen mijn vriend,en ook heeeeel erg aanhankelijk zijn naar mij toe…

Ik denk dat t wel met school te maken heeft.
Het is een grote stap voor een kindje opeens 5 dagen per week naar school!
En dan nu opeens weer vakantie… weg ritme!

Bij sommige kindjes uit dat zich in een terugval in de zindelijkheid helaas…

Heb je t al geprobeerd met een beloningssysteem?

Weet niet hoe vaak het mis gaat? Als dat meerdere keren per dag is, kun je bijv. een beloning per dagdeel doen. Ochtend droog = sticker plakken, middag droog = sticker plakken etc.

Daar hoeft dan vaak niet eens een beloning aan vast te zitten ofzo, maar gewoon alleen het stickertjes plakken is al voldoende!

Hier hebben we het een tijdje gehad dat hij gewoon niet op de wc wilde plassen. Had wel genoeg tijd om zn broek naar beneden te doen, maar plaste dan gewoon op de grond, op de bank of waar dan ook. Bij hem was het overduidelijk aandacht vragen, want hij heeft het zelfs een keer in het ledikantje van zijn zusje gedaan Terwijl hij daar natuurlijk helemaal niet mocht komen!
Wij hebben toen op de wc deur gewoon een blanco papier gehangen. Elke keer als ie op de wc plaste een krul erop gezet!
Een paar keer heeft ie nog ergens anders geplast, en dus geen krullen verdiend…
Verder ging alles keurig op de wc!
Soms 6x in 5 minuten, prima! Ik schrijf wel krullen
Maar toen was het dus over.

Een week of 4 de krullen aangehouden, en toen steeds meer vergeten
Na een tijdje zei hij toen zelf al: het krullenpapier kan nu wel weg he, want ik plas altijd goed op de wc

ooh maar alexander hier is van april… en ook niet te geneiten… zal wel aan de leeftijd liggen, ze willen veel maar kunnen te weinig

hallo Suzsje, ook heel erg bedankt voor het reageren…het lucht wel enorm op hoor,pffff dat ik niet de enige moeder ben met het probleem.

Ik ga het gewoon proberen,het zelf oplaten ruimen van zijn natte spul en de krulletjes of stickers plakken…en dan gewoon even vol houden.

het is idd ook het hele ritme wat ineens weg is.
Hij begon net de kindjes te leren kennen op school en vond het overblijven op school ook erg leuk,en nu ineens is dat ff weg.
Na de eerste week van de vakantie wou hij al weer naar school toe…
Zelfs vanmorgen zei hij dat hij naar school toe moest.
Fijn natuurlijk dat hij zo graag naar school toe wilt,en ook wel sneu dat hij dat nu ff (6 weken) moet missen

Pff nou, hier hetzelfde wat dat betreft.
Vanochtend ook de vraag: Mahaaam, hoelang moet ik nou nog vakantie hebben???
Nog 4 weken schat…
Hij met een sip gezichtje…: Ik heb wel een beetje kriebels in mn buik, maar ik wil toch heel graag naar groep 3 en dit duurt me echt te lang!

Ja 6 weken vakantie is ook wel erg lang voor die jonge kinderen vind ik.
Zoals die van mij,die heeft amper de tijd gehad om vriendjes te maken waar hij in de vakantie mee zou kunnen spelen(komt ook omdat we net anderhlf jaar in deze plaats wonen)dus zelf ken je ook nog geen moeder.
Gelukkig kan hij al en toe met de klein kinderen van de buren spelen of met het dochtertje (5) van mijn vriend.
En dussendoor probeer ik ook wel veel leuke dingen met hem te doen.

hoi loes,

hier ook een zoontje die niet helemaal zindelijk is
plassen gaat redelijk goed, maar poepen wil niet.
nu van CB (laatste keer geweest ) verwijzing gekregen voor h.a.
maandag afspraak. voor tips plas en poeppoli ms. optie?
Kreeg gister doodleuk te horen, dat kindjes in principe zindelijk moeten zijn
voor ze na school gaan.
(ze kunnen hem toch niet weigeren?)
succes!

Mika heeft de dagen dat hij naar school ging en jarig was ook snachts naast zijn bed geplast.
Ik heb hem gezegd dat ik het niet leuk vond en dat hij gewoon naar de wc moet lopen als hij moet plassen.

Toen ik vroeg waarom hij dat niet had gedaan zei hij: mamma dat weet ik niet.
De 2de week school was het weer over.

Denk dat het gewoon de spanning was van school en natuurlijk zijn verjaardag.

Want eenmaal op school gewend geen last meer van gehad.

Ik hoop dat het bij jullie ook zo is,dat het enkelt de spanningen zijn omdat ze iets spannend of eng vinden.

Is natuurlijk toch een hele belevenis wat ze allemaal meemaken.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Hoe gaat het nu?