Niet meer willen slapen in ledikant

Hallo!

Regelmatig kijk ik op de site voor tips maar dit keer staat mijn vraag er niet bij. Mijn dochtertje van 18 maanden wil namelijk opeens niet meer in haar ledikant slapen. Ze begint dan vreselijk hard te huilen (dat doet ze verder nooit). We leggen haar nu in ons bed, dan gaat ze wel slapen. Ze slaapt dan alleen in. Kennen jullie dit? Overigens: ze is afgelopen week voor het eerst naar de nieuwe peutergroep gegaan.

Bedankt alvast!!!

Kan inderdaad zijn dat het met die nieuwe peutergroep te maken heeft.
Toverwoord = negeren!

Heel vervelend dat ze nu thuis even wat van slag is, maar waarschijnlijk vindt ze jullie bed ook wel erg tof! Dus als je haar elke dag daar in slaap laat vallen heeft ze haar zin.

Voor je het weet zit ze straks op de basisschool en is daar nog niks aan veranderd. Dus terug naar het ledikantje. Niet meer in jullie bed.

Dat klinkt heel zakelijk en hard, maar jullie zijn nog altijd de baas, niet zij. Ieder z’n eigen bed in huis dus hoppa kleine meid in het ledikantje.

En ik zou op de peutergroep even navragen of daar iets gebeurd is waardoor ze zich ineens niet meer tof voelt in een ledikantje. Misschien heeft ze zich wel gestoten ofzo tegen het ledikantje daar.

Groetekes, Sje

Hoi,

Je kan ook kijken voor een juniorbedje. Het kan zijn dat ze zich te groot voelt voor het ledikant. Dit heb ik ook met Sophie gehad. Dus die is het juniorbedje ingegaan. Sindsdien slaapt ze weer prima.

lfs Sonja