Niet meer willen eten

Hoi allemaal,

Mijn dochtertje is de afgelopen week ziek geweest, nou ja, koorts en oorontsteking gehad en uiteindelijk AB gekregen. Ze oogde verder niet echt ziek. Nu wilde ze deze dagen alleen niet of nauwelijks eten. Wel haar brood en bijvoorbeeld een mandarijntje, maar geen fruithap of groente. Ze gaat dan heel hard huilen, haar hoofd omdraaien en de lepel weg duwen. Zelfs haar toetje wil ze niet!! Nu heb ik mij daar niet zo druk om gemaakt. ALs je zelf niet helemaal lekker bent heb je ook geen zin in eten. Alleen is ze nu naar mijn idee zo goed als beter, we zijn een week verder, maar dit lijkt door te zetten. Ze eet al een week geen groente en geen fruit, alleen anderhalve boterham in de middag. Haar flessen drinkt ze wel goed leeg. Zou dit een fase zijn waar ze in is beland? Moet ik mij zorgen maken dat ze nu al een week niks anders dan een boterham eet?

mama1980

Lilypie Second Birthday tickers

Nee hoor. hier hoef je je echt geen zorgen over te maken. Waarschijnlijk is het gewoon uitproberen en anders is ze misschien toch nog niet helemaal beter. Ze drinkt haar flessen wel goed leeg en dat is het belangrijkste.
Het enige wat je hier mee kunt is proberen de sfeer aan tafel zo goed mogelijk te houden. Laat haar niet merken dat je het vervelend vind dat ze niet eet, want dan geef je haar een machtmiddel. Dwing haar ook niet. Geef geen extra flessen of bied ook geen ander eten aan in de hoop dat ze dan wel eet. dit kan zomaar een paar weken aanhouden maar dat kan voor een peuter echt geen kwaad. Als je je zorgen maakt over de vitaminen kun je haar tijdelijk een multivitamine geven.

groetjes Ramona

Rond het jaar doen ze allemaal moeilijk met eten. Negeren!
Zoek bij de zoekfunctie even op niet willen eten en dan krijg je heel wat topics over dit onderwerp.

Hoef ik niet nog eens mijn lap tekst met tips te typen.

Groetekes, Sje

thanx! ik ga ff zoeken

mama1980

Lilypie Second Birthday tickers