Sinds enige tijd kan mijn zoon Gertjan van 2.5 jaar al best goed op de WC poepen en plassen. Als we een goede dag hebben gaat het maar 1x mis.
Sinds kort hebben we grote problemen bij het poepen. Hij wil niet meer van de WC af en kan werkelijk een half uur blijven zitten als hij zou willen!! Als je er hem dan van af haalt wordt hij helemaal hysterisch, echt geen land mee te bezeilen!!
Wat moet ik hieraan doen??? Ik vind het lastig omdat ik niet boos wil worden, maar ja … zeg nou zelf een half uur, dat kan toch echt niet!!
Niet meer van de wc af willen
Nee het is geen probleem om te poepen voor hem, althans niet in zn luier of luierbroekje en heeft ook al meerdere keren goed op de WC gepoept. Het komt op mij meer over als een complex ofzo!!
tja laten zitten, dat doe ik wel als we niet weg moeten, maar ja dat kan niet altijd.
Doet hij ook altijd wat op de WC, of is het meer een spelletje voor hem?
Als ie wel altijd gewoon poept maar er vervolgens niet vanaf wil komen is het misschien een idee om hem als een soort beloning een sticker te laten plakken na het poepen (dan moet ie er natuurlijk wel vanaf komen, anders kan ie geen sticker uitzoeken! ) Wie weet werkt het, maar dan alleen als ie wel echt iets gedaan heeft, anders gaat ie hier weer een groot spel van maken!
Groetjes Carolien.
Mijn zusje heeft ook zo’n fase gehad, ging wel weer over maar duurde gewoon een tijdje, gewoon afspreken dat hij er bijv 10 minuten op mag en dan het dan weer is voor andere mensen kan dat?
Wanneer hij eraf moet is hij niet meer voor rede vatbaar, echt totaal niet. Communiceren en stickertjes zijn geen optie. Hij wil maar 1 ding, nog langer op de wc blijven zitten, ook als hij al gepoept heeft.
tja … ik denk dat ik het inderdaad maar als een fase moet zien. Hopen dat deze fase snel weer voorbij is!!
maar misschien moet je eens kijken of je het kan afspreken voordat hij uberhaubt naar de toilet gaat, zo van je mag, maar 10 minuten, kookwekker erbij! Even kijken of het werkt, hoop idd voor je dat het ook maar een fase is! Succes
Is hier ook geweest, maar dan op het potje. Er af halen had geen zin, alleen maar strijd. Nu hebben wij, bij alles waar hij mee moet stoppen maar niet wil, de regel: ik tel tot … en dan kom je er vanaf. De eerste paar keer bleef hij boos, maar hij had het al snel door. Nu staat hij al op voor ik bij het laatste getal ben En dit is ook erg handig als hij weer eens op zo’n draaimolentje bij Zeeman klimt ofzo: mama telt tot … en dan is het klaar. Hij gaat zonder mopperen mee, heeeeeeeerlijk!
Misschien kun je dit ook eens proberen, maar ik vind die kookwekker ook een erg goed idee!