Niet meer slapen s`middags?

Evianne sliep meteen al heel weinig. Nu het slapen prima gaat sinds een aantal maanden, wil ze nu ineens niet meer slapen smiddags ( althans dat denk ik ). Als ik zeg gaan we lekker slapen gaat ze normaal meteen zelf mee naar boven en doet ze ssssssssssssssssst. Nu rent ze smiddags de andere kant op ( savonds niet ). Als ik haar dan in bedje leg, mikt ze alles eruit, gaat ze mammmmmaaaaa roepen en ligt ze heel erg verdrietig te huilen in dr kussen( doet ze savonds ook niet ). Aangezien ze sochtends ook ineens weer een uur eerder wakker is, bedenk ik me dat ze smiddags dus misschien niet meer wil( niet echt nodig heeft of zo), maar das toch wel al heel vroeg voor anderhalf ?

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Hoi Astrid,

Stephan heeft ook zo’n periode gehad rond die leeftijd.
Het is vanzelf weer overgegaan (ik bedoel dat hij op een gegeven moment wél weer wilde slapen 's middags)
Succes!

Groetjes, mamma van Stephan

Och, niet alle kindjes slapen lang 's-middags.
Ik heb 2 nichtjes en een neefje, alle 3 stapten die erg snel van het middagslaapje af.
Het is wel lekker dat ze 's-middags nog even slapen.
Misschien is het een fase en gaat ze over een tijdje weer graag naar bed.

Groetjes Mim

Ja ik hoop dat het een fase is ook hoor !Of misschien dat ik dr morgen een uurtje later naar bed breng, misschien helpt dat. Ik denk wel dat ze nog niet zonder kan. Hahaha ikke snap dr niks van het is toch echt Heerlijk Slaapweer. Ikke zou zo lekker effe op een oortje kunnen. Evianne is nog te klein om iets met dr af te spreken en daarbij speelt ze nooit in dr bedje. Het is slapen of eruit en niks ertussen in. Wat een wijsneusje he

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

ik denk dag Gioia dat smiddags slapen helemaal nooit door gaat krijgen, die slaapt zelden, soms een kwartier, en dan gaan haar oogjes open van taterdeta: daar ben ik weer, wat ben ik enorm uigerust! en dat lijkt ook zo te zijn.
de laatste week slaapt ze aan het eind van de ochtend wel eens een half uurtje, is ziek geweest, en ik denk dat ze wat aan het inhalen is.
ze rust wel uit, kan op haar gemak een uur in de wipstoel zitten dutten, maar slapen? dat doet ze s nachts, dan wel de hele nacht door, dat is ook niet zo gek.

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe
is that it has never tried to contact us.

Mijn persoonlijke mening als leek: ik denk dat het inderdaad een fase is en dat ze wel te jong is om geen middagdutje meer te doen. Waarschijnlijk zal ze, als ze geen dutje meer doet, al rond 17.00 uur in bed belanden met alle gevolgen voor de volgende ochtend. Ook zal de dag erg lang duren voor zo’n kleintje als er geen middagdutje meer is.

Mats heeft nu ook een periode dat ie 's middags niet meer naar bed wil, maar we houden vol en hij slaapt dan best wel snel, dus hij zal er toch we behoefte aan hebben. Wel zijn we van 3 a 3,5 uur slapen naar 2 uurtjes gegaan omdat hij 's avonds ook niet meer om 19.30 uur naar bed wilde omdat ie nog te wakker was.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003