Niet meer 's nachts uit bed met belonigssysteem?

Marijn komt elke nacht ongeveer een keer bij ons op de slaapkamer. Ik breng hem dan terug en hij gaat weer lekker slapen maar ja je slaap is wel weer verstoord wat je 's morgens weer merkt.
We hebben nu een belongssysteem voor hem bij 5 stickers mag hij een kadootje uitzoeken. Het gaat nu al 4 nachten goed dus we zijn op de goede weg.
Vanacht slaapt hij bij mijn ouders, ben benieuwd want daar mag hij 's nachts bij hun in bed slapen als hij wakker wordt omdat hij daar niet gelijk weer in bed wil als hij wakker is. Hoop zo dat hij deze nacht heerlijk doorslaapt. Ook merk ik dat het Marijn qua slaap op breekt alhoewel hij natuurlijk nooit zal toegeven dat hij moe is.

Gewijzigd door - pranger7 op 28 Sep 2011 22:53:53

Wat vervelend, voor hem en jullie. Hoe is het gegaan bij opa en oma? Kan hij ook zeggen waarom hij wakker wordt 's nachts?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hier ook eentje die iedere nacht wakker word en dan naar ons komt Kan het ook wel eens gaan proberen met stickers, maar vrees het ergste

Liefs Michelle

Heb net gebeld met oma en ja hoor EEN STICKER. Dus als ik Marijn straks ga halen krijgt hij een sticker en een heeeeele dikke knuffel.
Ja, zeg maar waar het van komt, misschien een gewoonte. Het lijkt me niet dat hij bang is want anders was hij nu ook wel gekomen.
@miremady
Had ook niet verwacht dat het ging werken maar tot nu toe werkt het super. Nog 1 sticker en dan een kadootje

Top zeg! Hopelijk doorbreekt dit het patroon en zal hij straks doorslapen zonder stickers.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Weet je ook waarom hij naar jullie kamer komt? (eng dromen, moeten plassen etc.) Kan best dat er een goede reden is en dat het zonder beloningssysteem ook op te lossen is dat-ie niet meer komt.

Groetekes, Sje

Ik ga het na zijn verjaardag ook proberen. Want hier word je kriegel van soms ligt hij opeens 's ochtends tussen ons in zonder dat we het allebei gemerkt hebben,

Das meestal als ik er een paar nachten voor hem uit gemoeten heb. Hij gaat 9 van de 10 keer dus niet zonder morren terug en komt er dan gerust nog 3 keer uit zucht

ben laatst een nacht bezig geweest van half 1 tot 4 uur was goed dat het in het weekend was en papa vrij. Maar ik had gewonnen Zo erg is het gelukkig niet meer geweest,

Liefs Michelle

ik herken het!

Hier de slechtste slaper van heel de familie!
Ik heb pas nog 5 stickers laten verdienen om zijn paddestoelen terug te verdienen.
Binnen 5 nachten (achter alkaar dus) had hij die paddestoel weer terug waarnaar hij ddacht.: nu kan ik weer wakker worden.
Ik heb ze weer afgepakt maar deert hem niet.
De laatsste 3 nachten ben ik OP maar hij si ziek dus heeft een reden…vannacht 3 half uur wakker geweest en ik HEEL de nacht omdat ik niet meer KAN slapen.

Maar…belonen helpt maar daarna hier weer niet meer.
PFFFFFFFFF

Gr, Danielle

@Sje
Ik denk dat hij denkt oh ik ben wakker dus ik ga ff kijken bij papa eh het is trouwens altijd mama haha en dan kijk ik of ik mss daar in bed kan. Maar hij loopt sinds er een medium bij ons is geweest altijd keurig mee naar zijn kamer en gaat weer lekker liggen slapen zonder problemen. Dus dat was al een hele overwinning maar ik had zoiets van als er niets is gaat hij ook niet zomaar weer slapen. Marijn verteld mij altijd wel of hij ergens bang voor is, zover is hij nu wel gelukkig, dat deed hij nooit maar hij is een stuk opener geworden en kan ook dingen beschrijven wat hij niet leuk vindt of bang van wordt.
Marijn is wel iemand die zich niet zomaar iets laat aanpraten en hij wil het naadje van de kous weten dus naar mijn idee was het gewoon uitproberen en gewenning.

@danielle en aaron
Hardnekkig kunnen kinderen soms zijn. Ze hebben grof gezegd soms overal schijt aan. En dat ligt verder niet aan waarden/normen/opvoeding ed het zit gewoon in het kind. En toch denk ik persoonlijk dat ze in hun latere leven stevig op hun schoenen zullen staan. Dus ik vind het niet erg dat een kind een eigen wil/mening heeft zolang het maar binnen de perken blijft.

Gewijzigd door - pranger7 op 30 Sep 2011 00:01:04

hee wat goed dat dat systeem werkt! knap hoor! tja als het helpt helpt het, maar hou er wel ten alle tijden rekening mee dat als ie toch komt, er ook wat anders kan zijn dan alleen “even kijken of ze wakker zijn” snapje? maar neem aan dat je daar zelf ook wel vanuit gaat

Zou hij me gehoord hebben, gisteravond om half 8 wakker, moest plassen toen om half 10 even, maar dat was mijn schuld want papa kreeg op zijn donder van mij, omdat hij het laminaat veel te nat dweilde (moet blij ijn dat hij het doet maar goed dat valt ook niet altijd mee)

En toen werd hij pas om 7 uur vanochtend weer wakker, Maar dat zal wel weer en dag zijn, das meestal

Liefs Michelle

@MamavanRico
Ja daar houden we zeker rekening mee, want hij zal vast wel weer een keer komen. Maar ik vind het belangrijkste dat de cirkel waar hij waarschijnlijk in zat is doorbroken en dat het geen gewoonte is geworden.
Vanacht was de andere spruit wakker haha Dion is eigenlijk nooit wakker (sst zeg ik niet te hard hoor) maar hij zal wel gedacht hebben nu mag ik. En hij was melig pff erg vermoeiend.

@miremady
Dylano dat heb je super gedaan vanacht en nu doorgaan he met doorslapen
Ja ik kan me ook altijd moeilijk stil houden als mijn man iets doet wat niet helemaal gaat zoals ik het graag zou zien maar ik probeer met toch meestal in te houden haha