Niet meer reageren op zo onbeleefd?

Hoi,

Sinds twee weken hebben we heel de baby uitzet op mp gezet. We hebben na de miskraam heel lang nagedacht gaan we door en gaan we het medische circuit in of zeggen we nee. Nu het laatste hebben we besloten we zijn niet meer de jongsten en eer dat we het medische allemaal aachter de rug hebben en ik wel gelijk de eerste keer zwanger word zijn we bijna 2 jaar verder als het kindje geboren is. Daarbij vinden we het leeftijdsverschil wel erg groot worden dan. z’n 6 jaar.
Daarnaast hebben we nog wat huisraad over en begint nu echt in de weg te staan.
Nu hebben we al biedingen gehad die we wel oke vonden dus die mensen aangeschreven (mail) dat we hun bod accepteerden maar dan geen reactie krijgen ook niet van we hebben geen interesse meer. Ook niet het bod weghalen ofzo. Ook heb ik al telefonisch contact gehad met mensen die zouden bellen als ze het ophalen hebben kunnen regelen en dan gewoon niet terug bellen.

ik vind dat zo onbeleefd. hoeveel moeite is het om een mailtje te sturen met een zin we hebben geen interesse meer. of hoeveel moeite is het om terug te bellen en te zeggen dat je er toch van af ziet.
Ben ik nu zo norm besefferig .
Waar gaat het heen met de wereld ik mag dan wel een vreemde zijn voor hun maar je kan toch wel een kleine moeite nemen te reageren. zeker als je eerst aangeeft interesse te hebben anders moet je geen bod neerzetten vind ik. Of haal hem dan weg al je niet meer wilt.

Hoe denken jullie hierover/

Groetjes

lon106

Ik sluit me helemaal aan bij jouw mening. Ik vind het echt belachelijk hoe onbeleeft mensen reageren. Wij doen nooit iets met marktplaats. Zowel kopen als verkopen niet. Maar nu hebben we er laatst terrastegels op gezet. Hele mooie, maar we hebben ze eruit gehaald omdat we het gras eruit gehaald hebben en de hele tuin hebben betegeld. We hadden meerdere biedingen gehad en een mail gestuurd naar de hoogste bieder. Eerst mailcontact gehad en later belde hij voor het maken van een afspraak. Wij dus netjes op zondagmiddag thuisgebleven en toen is hij niet op komen dagen. Wij een mail gestuurd en daar heeft hij niet meer op geregeerd, maar na die mail heeft hij wel zijn bod verwijderd. Wij zijn dus voor niks thuisgebleven, terwijl het een kleine moeite is te zeggen dat je niet meer komt of achteraf nog excuses aan te bieden ipv ineens je bod te verwijderen. Ik had ook heel veel zin hem een boze mail te sturen, maar heb dit toch maar niet gedaan.

Groetjes,
Sandra

Ik ben het totaal met je eens… Ik vindt het zelf ook erg onbeschoft om dan vervolgens niet te reageren.
Ik vindt het zèlfs onbeschoft, als ik mensen email omdat ik belangstelling heb bij 1 van hun producten bijv. dat HUN niet reageren… kan me er best wel kwaad om maken soms…

maar t heeft geen zin…

Jammer trouwens dat het jullie niet lukt om opnieuw zwanger te raken… zoals ik lees heb je een mooi kindje? Wees er trots op, lekker genieten…
Ik zou zelf als ik op leeftijd zou zijn ook niet aan het medische circuit beginnen, maar ja dat is mijn keuze uiteraard…

Tussen mijn schoonzus en mijn zwanger zit ruim 16 jaar, en tussen hem en mijn vriend zit ook 6jaar…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

ow ja, verschrikkelijk.
Ikzelf zit nog niet zolang op marktplaats, en heb nog maar 1 keer meegemaakt dat iemand na een bod niet meer reageerde.
Als ik iets verkoop, ga ik zelfs zover dat ik van de nieuwe eigenaar wil horen of het apparaat wel goed werkt. Je weet maar nooit wat er onderweg gebeurd, of wat ik over het hoofd heb gezien.
Laatst verkocht ik mijn loopband voor 250 euro. De meneer heb ik een mailtje gestuurd of het goed werkte en alles in orde was.
Pas na de bevestiging ben ik het geld gaan uitgeven.
Volgens mij verklaard iedereen me voor gek.
Groetjes, Boukje

Ik koop alleen maar op marktplaats maar zelf dan krijg je soms niet eens meer een reactie. had net weer iets gekocht kreeg een mail terug wat mijn adres was en veel plezier er mee. Ik heb daarna zelf nog gemaild dat ik het geld had over gemaakt en daarna nog 1 dat ik het ontvangen had maar geen reactie meer gehad. bij zo iemand koop ik dus nooit weer iets. Is in mijn ogen ook erg onbeleefd is toch een kleine moeite om even te reageren. Ik hou de eer maar aan mezelf en laat altijd even weten dat ik iets heb ontvangen.

ik koop en verkoop regelmatig vie mp.
en het komt redelijk vaak voor dat er biedingen of mailtjes worden gestuurd en dat je er vervolgens niks meer van hoort.
of er word wel gereageerd en een afspraak gemaakt en dat ze dan niet komen opdagen nog erger want dan heb je je tijd verspild met wachten op iemand die niet komt.
ik stuur ook altijd een mailtje naar biedingen die ik te laag vind dan zitten die mensen niet dagen te wachten of dat een bod al dan niet geaccepteerd word.
lang verhaal kort te maken er zitten behoorlijk wat onbeleefde mensen op mp

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Ik heb gister mijn playstation met toebehoren naar west africa gestuurd. Als het goed is wordt het geld nu van de bank binnen 24 uur naar mijn bank getransferd. Dat gaat via het buiteland wat anders dan zo even overmaken naar nederland, maar ik heb er een heeeeel leuk bedrag voor gekregen

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Ik ben blij dat ik de enige ben die het dus onbeleefd vind.
Als ik een bod te laag vind op dat moment laat ik het wel even staan maar als ik dan nagedacht heb en ik vind het bod echt te laag dan verwijder ik het bod zelf en geef ik altijd aan waarom althans bij mp kan dat. Diegene van het bod krijgt dan via de mail die reden.
Ook haal ik nadat ik het geld heb ontvangen de advertentie weg wat ook lang niet iedereen doet. Ook zet ik als ik echt telefoninsch contact gehad heb de advertentie op gereserveerd ook wel zo beleeft.
Zelf haal ik ook wel eens een eigen bod weg en ook dan geef ik de reden aan.
Kan zijn dat iemand zich echt uit de markt prijst en zo dit dan toch te horen krijgt en dan kan diegene kijken wat ie ermee doet. Zeker als het een advertentie is met bieden vanaf.

groetjes

lon106

ik vind het ontzettend onbeleefd en ze hebben gewoon lak aan het feit dat jij zit te wachten op een reactie.
zo is het nu eenmaal. vind het belachelijk en nergens op slaan. wat heeft het dan nog voor zin zou je denken?
maargoed niet iedereen is zo…het is alleen vaak zo dat als de nood het hoogste is iedereen het af laat weten.
ik zou wel doorgaan natuurlijk met adverteren, marktplaats, 2ehands enzo.
het moet je zeker niet teveel moeite gaan kosten door op een 2ehands markt te gaan staan, zeker niet omdat de rede waarom het nu weg moet al moeilijk genoeg voor je is…
vind het echt rot om te horen… ik hoop dat het een beetje gaat…
sterkte in ieder geval hiermee want dit zal niet makkelijk voor jullie zijn

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik koop en verkoop weleens via MP, maar mijn ervaringen zijn dubbel. Ik heb zelf eens iets gekocht waarvan de verkoopster zei dat het Oliliy was. Ik kreeg de kleertjes en die waren zéker niet van Oilily. Die stijl herken je meteen en dat was dit niet. Het mens was niet meer te traceren. Ik had er weinig voor betaald, maar toch! En ook een keer iemand gehad die ook zei dat ze oilily verkocht, terwijl er een raar merk in het truitje stond. Er zat ook een vlek op. Die vrouw heb ik telefonisch eens flink de oren gewassen en ik kreeg mijn geld terug. Je moet echt zó opletten met wat je koopt!

Wij hebben ook onze auto op MP gezet, mijn oude Ford Ka. We kregen heel goede biedingen, maar hadden de auto al aan iemand beloofd. Die 'm toen niet kwam halen. Wij zeiden meteen: 'Als jij niet komt, verkopen we ‘m aan een ander!’ en toen stuurde die vent zijn broer. Ik heb ook een Teletubbiehuis gekocht. Die vrouw had heel veel moeite gedaan om de toetjesmachine die erbij zat te zoeken en ik zag toen thuis dat de verf van de snuitjes af was. Tja, toen heb ik het maar zo gelaten. Terwijl er stond ‘zo goed als nieuw’. Eva speelt er toch wel mee. Toen ik Eva’s zilveren laarsjes verkocht, was er een vrouw die steeds bod, haar bod introk en weer opnieuw bood. Ik had ze in eerste instantie aan haar beloofd en toen trok ze het opeens in. Daarna wilde ze ze weer hebben voor een hoger bedrag. Uiteindelijk duurde dat gezanik zo lang, dat ik de laarsjes bijna niet meer kon verkopen. Het lukte nog wel, gelukkig was er genoeg interesse. Maar als je te lang wacht op iemand, taaien anderen af.

Zelf ben ik normaal heel netjes met verkopen. Vraag inderdaad altijd hoe het bevalt en laat weten dat het geld binnen is. Maar ik had Eva’s hertenjas er in eerste instantie op gezet en ik kreeg spijt. Terwijl ik 'm voor een goede prijs hadden kunnen verkopen. Toen heb ik 'm er afgehaald, zonder de bieders te mailen! Ik zei later tegen een vrouw dat 'ie was verkocht, maar Eef droeg 'm zélf gewoon! Ach ja, mag ik ook een keer EVIL zijn?

Laatst kleertjes reop gezet. Raakte ik aan de straatstenen niet kwijt. Ik vroeg 4,- a 5,- voor een setje merkkleding. Niemand. Terwijl ik dan zie dat er mensen zijn dan 1 legging aanbieden voor 14,95 omdat die van een bepaald merk is. Tja, denk ik dan…kun je tot St. Juttemis wachten tot je die kwijtraakt geldwolf! Mennsen vragen soms belachelijke prijzen! Dat doe ik dan weer niet, vind alles daar ook snel te duur hoor! Maar ik bied wel reeel, dus geen 5,- voor een luiertas van Oilily ofzo. Dat is ook raar en vind ik zelf irri als mensen dat bij mij doen.

Dat zijn mijn ervaringen met MP!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hoi,

De spullen die ik op mp zet laat ik ook afhalen. alleen als mensen zelf aangeven het opgestuurd te willen hebben zeg ik heel duidelijk ik ben verantwoordelijk voor het geen tot het de deur uit gaat daarna is het hun verantwoordelijkheid. Bij kleding is het natuurlijk ietsjes anders.
Ik haal zelf ook zoveel mogelijk spullen zelf op.

Groetjes

@mama van rico

Het was een moeilijke beslissing vooral dat ik altijd heb gezegd twee kinderen te willen. Maar ik merk wel aan mezelf dat dit het beste zo is. Hormonen spuiten enzv of andere ingrepen gaan je ook niet in de koude kleren zitten. Daarbij hebben we een pracht van een dochter die na een moeilijke start en ziekte het geweldig doet en een lieve sociale meid is. En daar ben ik ontzettend trots op.

lon106

quote:
Ik heb gister mijn playstation met toebehoren naar west africa gestuurd. Als het goed is wordt het geld nu van de bank binnen 24 uur naar mijn bank getransferd. Dat gaat via het buiteland wat anders dan zo even overmaken naar nederland, maar ik heb er een heeeeel leuk bedrag voor gekregen

Groetjes,

Michèle

vergeet je niet dat er genoeg van die opichters actief zijn op mp dat je het naar het buitenland moet versturen en dat je kan fluiten naar je centen.

ik bedoel het niet verkeert alleen ik ben zelf ook 1tje die af en toe nog wat is verkoopt op mp en ik koop ook dingen op mp.

en ik ben het wel met jullie eens dat er genoeg mensen er tussen zitten die graag wat willen en dan niks meer van zich laten horen.

ik kijk zelf meestal bij de adver als er telf nr erbij staat zodat ik gewoon direct contact kan krijgen en dan weet je gelijk ook waar je aan toe bent.

@ Christa als je mijn topic leest ik voel me zo dom dan zie je dat dit ook om een oplichting gegaan is waar ik de dupe van geworden ben alleen wist ik dat op dat moment nog niet.

Groetjes,

Michèle

sorrie die had ik niet gelezen.

maar ik kan je heel goed begrijpen dat je eigen zwaar klote voelt.

Nou met een beetje mazzel kan de zending onderschept worden en heeft het me alleen verzend kosten gekost maar dan verkoop ik hem als nog binnen nederland en dan probeer ik zo de gemaakte kosten eruit te halen.

Groetjes,

Michèle

ik zal voor je duimen