Niet meer doorslapen

Hallo,

Mijn dochter is bijna 4 maanden oud en krijgt borstvoeding. Tot voor kort sliep ze lekker door vanaf haar laatste avondvoeding van 22.30 uur tot 's ochtend 8.30 uur. Nu slaapt ze sinds een week niet meer door en meld ze zich elke nacht. Ik heb geprobeerd haar te laten liggen, maar ze slaapt niet meer in. Dus geef ik haar maar de borst en leg haar dan weer terug. Vervolgens slaapt ze gelijk weer lekker in. Aangezien ik sinds twee weken aan het werk ben, is het heel frustrerend dat ik 's nachts weer wakker gemaakt word. Ik werk drie dagen in de week, en ze gaat sinds afgelopen week twee dagen in de week naar het kinderdagverblijf.

Heeft iemand misschien een idee waar het niet meer doorslapen mee te maken zou kunnen hebben? Misschien doordat ik weer aan het werk ben of misschien een sprongetje? En wie heeft er misschien een tip.
Overdag merk ik trouwens niets aan haar, en ze drinkt overdag ook goed uit de fles als ik aan het werk ben.

Groetjes Joyce, mama van Sophie

Tussen week 13,5 en 17,5 is een ontwikkelingssprongetje. Zie het Oei Ik Groei-boek. Tijdens zo’n sprongetje kan het inderdaad voorkomen dat ze minder goed slapen.

Zijn helaas geen tips voor. Tijdens zo’n sprongetje moet je leren leven met de ongemakjes die ze dan even hebben. Via die ongemakjes verwerken ze allerlei prikkels die ze krijgen door de nieuwe dingen die ze in de afgelopen periode geleerd hebben. Dus het heeft geen zin om tegen die ongemakjes in te gaan, want volgens mij duurt een sprongetje dan alleen maar onnodig langer.

Even doorbijten dus.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Dec 2007 10:19:22

lijkt inderdaad op een sprongetje.
is vervelend maar gaat vanzelf over. en dan kan ze in eens weer meer.
het ene kind heeft er meer last van dan het andere.
onze dochter heeft er ook altijd last van maar gaat ook weer over.

succes gytha

Hoi Joyce,

Bjorn ons zoontje heeft het ook gehad! Nu heeft hij ook ontlasting probleem dus had ook wel eens een krampje.
Mij werd uiteinderlijk geadviseerd om Bjorn door te laten slapen en meer voeding overdag te geven. Het bleek dat we hem uit zijn slaapritme haalde…
Wordt ze nog wakker voor de fles van 22:30 of moet je haar wakker maken?

Groetjes Chantal

Hoi Chantal,

Mijn dochter word niet uit haar eigen wakker om 22.30 uur. Ik heb ook geprobeerd haar niet wakker te maken, maar toen werd ze uiteindelijk om 23.30 uur zelf wakker en daarna weer om 5.00 uur. Dit had dus niet het gewenste resultaat.

Groetjes Joyce

He bah wat jammer…
Misschien dan inderdaad het sprongetje of een tandje…
Succes! Ik hoop voor je dat het gauw beter gaat. bjorn slaapt inmiddels weer een week door.
Erg vermoeiend.
Groetjes Chantal

CMB

Hallo Joyce,

Je kan proberen de laatste voeding af te kolven en die zo direkt uit het flesje te geven, Zo drinkt je kleintje net iets meer en kan het zijn dat ze weer doorslaapt. Dat was hier een goede truk. Wel een dag of 3 proberen voor resultaat. Ik hoop dat het helpt…

Groetjes,

Tamara

ik heb ook wel eens gehoord over de 4 maanden dip met borstvoeding. Maar of die dip nou bij het kindje ligt of de moeder dat weet ik niet zo goed

Hallo,

Iedereen bedankt voor jullie reacties. Na 1,5 week slaapt Sophie gelukkig weer door 's nachts. Wat het is geweest weet ik niet precies. Ik denk dat ze misschien toch een sprongetje heeft gemaakt.

Groetjes Joyce

Wat heerlijk! Weer een lekkere nacht maken!
Geniet van de kleine!
Groetjes Chantal

Moeder van Bjorn!!