Mijn dochtertje van bijna 3 jaar , kan niet spelen met haar speelgoed af ik e nu even bij ga zitten of niet heb al vaak wat speelgoed weggezet dat er niet te veel in de kamer staat wie herkend dit nog meer bij zijn peuter ?
Niet kunnen spelen :(
Herkenbaar bij mijn oudste! Zij heeft vanaf geboorte (okay vanaf dat ze meer écht ging spelen, dus vanaf maand of 7) eigenlijk nooit echt heel goed gespeeld. En al helemaal niet zelf. Ze is nu 27 maanden…
Gaat je dochtertje naar een psz of een kdv? Heeft ze vriendinnetjes/vriendjes? Wat doet ze wel graag? Speelt ze bijv wel graag buiten of leest ze graag boekjes?
onze zoon kan ook moeilijk alleen spelen. Hij is snel uitgespeeld met zijn speelgoed, is snel afgeleid en kan al helemaal niet geduldig zitten met vb een puzzel of boekje. Hij speelt wel graag buiten en kan uren met zijn speelgoed grasmaaier over het gras lopen.
Ook vindt hij het heel leuk op de psz, waar hij na de vakantie 3 dagdelen naartoe gaat ivm zijn taal- en spraakachterstand (was 2 dagdelen).
Onze dochter daarentegen, vermaakt zich prima alleen. Die komt (bij wijze van) alleen als ze honger of dorst heeft of een vieze luier.
De psz zou wellicht een optie zijn?
quote:Ik ga haar inderdaad na de vakantie een ochtend of middag naar de psz doen niet voormezelf vind het heerlijk om me heen maar voor haar zal het wel heel goed zijn ... ze heeft namelijk 3 grote zussen ( 13.16.18 boven haar ze was een groot kado erachter aan maar ze kan zich gewoon moeilijk zelf vermaken maar bijdehand dat ze is
Mijn dochtertje van bijna 3 jaar , kan niet spelen met haar speelgoed af ik e nu even bij ga zitten of niet heb al vaak wat speelgoed weggezet dat er niet te veel in de kamer staat wie herkend dit nog meer bij zijn peuter ?
Mijn oudste van 5 heeft ook nooit echt alleen kunnen spelen, vindt het nu nog moeilijk. Hij wil altijd samen met iemand spelen. Kan zichzelf erg slecht vermaken en heeft veel uitdaging nodig.
De jongste van 4 daarentegen heeft het altijd goed gekund.