Niet kunnen poepen

Wie heeft er nog meer ervaring met koemelk allergie in combinatie met niet kunnen poepen.

Momenteel gaat het gelukkig redelijk, maar Noël heeft een tijdje niet kunnen poepen, ze heeft toen 2x 7 dagen niet gepoept en zat verstopt. Van de kinderarts heb ik laxeermiddel voorgeschreven gekregen, maar ik moest steeds meer gaan geven wilde het werken. Daar ben ik mee gestopt en geef nu pruimen als fruithap.

Steeds als ze een enting kreeg ging hetpoepen weer niet en duurde het bijna 3 weken eerdat het weer normaal was en dan na een week kwam de volgende enting weer. Nu heeft ze ze alle 3 gehad en gaat het aardig alleen moet ik wel 2 pruimen geven per dag anders gaat ze niet…

[img]http://lilypie.com/pic/080327/Jhmk.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/5vlJp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Krijgt je dochtertje heel toevallig ook nutrix-rijstebloempap? Dat heeft namelijk ook een stoppende werking.

Toen onze jongste steeds moeilijker ging poepen, bleek de rijstebloem de boosdoener te zijn. We mochten bij een half jaar van het cb gewoon beginnen met Bambix (dat is officieel vanaf 7 maanden) en vanaf dat moment ging het stukken beter.

Groetekes, Sje

Hoi hoi
Toen mijn dochter nog heel klein was had zij ook dat probleem dat ze haar ontlasting niet kwijt kon maar ze had geen koemelkallergie. Ik had toen twee keer haar een clisma toe moeten dienen erg zielig. Soms met de thermometer lukte het ook maar mag je niet te vaak doen. Ook met de beentjes op en neer bewegen(knietjes richting hoofd en weer terug een paar keer) hielp soms. Ook buikje maseren. Je kan in het buikje voelen waar de verstopping zit.Ik was toen op de conformvoeding van friso ook overgestapt dat maakt de ontlasting zachter. Ik weet niet of er ook zoeen voeding is voor kinderen met koemelkallergie. Mijn dochter was 1 maand te vroeg geboren en de darmpjes waren nog bezig met verder te ontwikkelen. Hoe ouder ze werd hoe beter het ging. Fruithap werkt inderdaad laxerend.Ik vind het erg vervelend voor jullie en je kleintje. Het komt echt goed hoor. Veel sterkte groetjes chantal

chantal

hoi hoi

nou ik geef heel af en toe een beetje nutrix maar dat hoef ik dan niet meer te doen. Verder heb ik clisma s moeten geven, sinaasappel, olie, ik heb der poepertje dagelijks op moeten rekken met mijn pink, ze heeft rontgen gehad voor de verstopping, waar niks op te zien was. Drama allemaal. Ik geef nu Nutrilon Pepti voor de koemelk en je hebt ook Nutrilon soya, maar heb geen idee of die laxerend werkt heb de beschrijving gelezen , maar kan er niks over vinden…

[img]http://lilypie.com/pic/080327/Jhmk.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/5vlJp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Met Nutrix zou ik inderdaad helemaal stoppen. Kun je beter beginnen met Bambix. Dat stimuleert de darmen juist in plaats van dat het stopt.

Groetekes, Sje

wij hebben lucas toen hij nog baby was lactulose in zijn voeding moeten geven. Hij had ook altijd ontzettend last van krampen. Vreselijk. De artsen dachten ook dat hij KME had en hij kreeg toen Nutramigen. Dat krijg je vergoed van het ziekenfonds. Wel via de kinderarts natuurlijk. Dat scheelt een hoop kosten hoor!!!
Het gaat over…echt! lucas heeft ontelbare keren in het zhs gelegen ook vanwege zijn darmen enzo…nu heeft hij geen last meer.

Gr, bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

volgens mijn kinderarts moet ze een test ondergaan met gewone voeding en voeding voor koemelk allergie om aan te tonen dat ze ka heeft,om het vergoed te krijgen, maar dan krijgt ze weer zo’n last en vind ik erg zielig, dus ik betaal het nu zelf, maar is erg duur…
Maar blij om te horen dat het over gaat, want die pruimen zijn ook niet goedkoop en vind het heel zielig voor haar. Op het cb zeiden ze dat het over zou gaan met het fruithapje, maar dat heeft tot nu toe geen succes gehad, ja alleen als ik pruimen geef. Maar als ik die een dag minder of niet geef gaat ze gelijk weer niet en duurt het weer een paar dagen eerdat het weer op gang is. Zo af en toe wordt ik er echt moedelos van, want zodra ze een dag niet kakt, is ze gelijk heel onrustig, overstrekt ze en heel veel wakker. Maar je bent op een gegeven moment helemaal geobsedeerd door poepen lijkt het wel, ik spring een gat in de lucht als er kak in der broek zit

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker