Niet kauwen

En weer een topic over eten… sorry meiden!

't is hier weer drama met eten op het moment… Dit keer met de jongste. Nu doe ik daar over het algemeen niet moeilijk over, eet je niet? dan niet.
Maar ze heeft er wel last van als ze niet eet. Zegt dat ze honger heeft en wil eten, maar op het moment dat het voor haar neus staat eet ze het niet op. Blijft huilen en zegt dan maar dat ze naar bed wil, om in bed natuurlijk te mopperen dat ze honger heeft (maar dan niks meer krijgt van ons, maar dit herhaalt zich dus wel elke dag).

Ze is al niet bepaald stevig, en om dezelfde problemen die we met de oudste hebben gehad te voorkomen (groeistop, behoorlijk ondergewicht) hebben we afgesproken dat ze minimaal een halve boterham moet eten voordat we weggaan of ze naar bed mag, of met avondeten minimaal 5 hapjes.

Maar het lijkt geen onwil? Want ze wil dus wel graag eten en lust eigenlijk heel veel.

Zelf stopt ze niks meer in dr mond, prima dan doe ik het. Maar warm eten komt er gewoon weer uit als het in stukjes is. Als ik het door elkaar prak houd ze het een tijdje in dr mond en slikt het na een tijdje door. Met brood doet ze het zelfde. Als er een korstje aanzit spuugt ze het uit, en een stukje zonder korstje houd ze net zo lang in dr mond totdat die helemaal soppig is en ze het zo door kan slikken.

Das toch raar??? Het is me nooit eerder opgevallen dat ze niet kauwde, dus volgens mij deed ze dat altijd gewoon. Ze heeft voorheen ook altijd gewoon stukjes en brood met korstjes gegeten. Ze kan/kon het dus wel.

Ik geloof niet dat ze pijn in dr mondje heeft, dat geeft ze in ieder geval niet zelf aan (tja als ik vraag doet je mondje pijn zegt ze wel ja maar dat zegt ze ook als ik dat vraag van dr neusje, grote teen en billen) en ze heeft ook al haar tanden en kiezen al.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Ik herken het wel bij Rico. Inmiddels is het weer over maar bij hem was het echt een fase. hij slikte het ook gewoon zo door zonder amper te kauwen.
Ik had het idee dat hij iets te gulzig was dus prakte ik het toch maar een tijdje. op den duur ging het eigenlijk weer over en eet hij weer best oke en kauwt ook goed. Heb je wel eens opgelet hoe ze een boterham b.v. eet?
Rico is een tijdje bij de logopedist geweest zoals je weet en zij zei dat ze daar altijd naar kijken als logopediste, of de kaken wel goed gebruikt werden.

Kan het zijn dat der keelamandelen zeer doen?

weet nog van madelon dat ze heel vaak oorontstekingen had en nadien bleek dus ook keelontstekingen. was ook een moeilijke eter en toen der amandelen eruit waren, at ze opeens wel goed.

Liefs Michelle

Ahh arm kind ik maar mopperen op dr omdat ze zo raar deed met eten.
Maar ze blijkt dus toch ziek te zijn! Gisteravond 39 koorts en 'savonds laat overgegeven. Of ze nou echt last heeft van dr keeltje weet ik niet, krijg ik geen hoogte van. Ze drinkt wel ontzettend veel.

Maar denk dat dit dus wel al even speelt, omdat ze al wekenlang moeilijk doet met eten. Maar nu was het dus wel heel extreem. En snoepjes of koekjes kauwt ze dus ook niet op. Houd ze gerust 10 minuten in dr mond totdat het zacht genoeg is om door te slikken.

Maar ze heeft nu dus al 3 dagen vrijwel niets gegeten. Woensdag nog wel een paar hapjes, maar gister en vandaag echt niks, alleen vanochtend een half koekje, en zo’n minirolletje snoepjes.

Amandelen zijn wel vrij groot, maar zien er niet ontstoken uit, en ze geeft dus ook niet echt pijn aan.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.

och gerum! beterschap ermee! ja kan heel goed hoor dat dat idd de rede is. ik bedoel een amandel hoeft niet ontstoken te zijn als het zeer en geeirriteerd is zeg maar…dus pijn zal ze wel hebben ja…

Omdat ze wel veel wil drinken vanavond dr eten (aardappelpuree en worteltjes) met een multivitaminesapje in de blender gedaan
Ze heeft de helft opgedronken, en zo dus toch wat binnengekregen vandaag, hoewel het niet veel is natuurlijk. Maar ach, ze kan er wel weer een nachtje op voort en morgen zien we wel weer.

Ze is er ook niet echt ziek van, hoewel ze nu dus weer 39 koorts heeft. Is wat rustiger dan anders, en knuffelt wat meer. Maar speelt wel gewoon en is vrolijk en kwebbelt net zo veel als anders. Had vanochtend alleen wel dat ze niet naar bed wou, maar bij mij blijven. (wou niet alleen zijn denk ik). 'smiddags wou ze wel graag naar bed en heeft dan ook geslapen van 12.30-16.30 (heb ik haar wakker gemaakt omdat we nog bij oma waren en ik nu wel weer eens naar huis wou ) en om 18.30 wilde ze weer naar bed na dus wat van dr multivitamientjeXtra () gedronken te hebben.

Ze is trouwens nooit echt ziek geweest in de zin van, laveloos op de bank liggen, huilerig zijn of wat dan ook.

Op zich heel fijn natuurlijk, maar zo hebben we ook niet snel door dat ze ziek is, en daarom dus, in dit geval, slecht eet…