Erg vervelend dat je mannetje niet wil slapen. Ik denk echt dat het uitproberen is. Sorry. Ik weet dat jullie daar niks aan hebben.
Je kindje heeft natuurlijk donders goed door dat er s’avonds mee “omgepopt” wordt (om het zo maar even te zeggen)
En er is niks leuker dan dat papa en of mama s’avonds nog wat extra aandacht komt geven.
Ik zou je 1 tip kunnen geven en zo hebben wij het ook gedaan. En ook ik heb s’avonds wel eens huilend op de bank gezeten. Maar dat is een vast avondritueel. Bv, tandjes poetsen, schone luier, pyama aan. Papa een kus of mama het is maar niet wie hem op bed brengt. Dan slaapzak aan. In zijn slaapkamer “samen” een liedje zingen. Lekker je kindje tegen je aan, dan zelf een kusje geven en dan in bed. Eventueel speen en knuffel erbij, als je kleine een muziekdoosje heeft die aan. Dag lieverd lekker slapen. En weg gaan.
Je kindje zal gaan huilen. Eerst een paar minuten laten huilen, dan weer heen. Niks zeggen terug leggen aai over de bol en weg gaan. Blijft je kindje huilen dan na een 10 min weer even heen. Het zelfde verhaal. Niks zeggen, terug leggen aai over de bol en weg gaan. Eventueel zijn muziekdoosje nog een keer aan.
Het is even doorzetten. Maar vergeet niet MAMA en PAPA zijn de baas.
Echt het lukt jullie ook wel, even doorzetten. Niet stiekem overgaan om hem bij jullie in bed te nemen. Want je kindje is al 11 maand en die heeft dat heel goed door.
Succes en sterkte.
Gr