Niet in slaap krijgen update!

Ja hoor het is weer zover. Damian is op geen enkele manier meer in slaap te krijgen. We dachten dat het lag aan zijn ledikant maar nu krijgen we hem ook niet meer in het grote bed in slaap. Met de wagen rijden werkt ook niet meer want hij gaat gewoon zitten. Net gewoon in zijn bed gelegt en hij heeft zeker 3 kwartier staan huilen en was helemaal overstuur. Heeft er iemand nog tips want wij weten het niet meer

Gewijzigd door - mellanie op 14 Oct 2010 19:43:21

Erg vervelend dat je mannetje niet wil slapen. Ik denk echt dat het uitproberen is. Sorry. Ik weet dat jullie daar niks aan hebben.
Je kindje heeft natuurlijk donders goed door dat er s’avonds mee “omgepopt” wordt (om het zo maar even te zeggen)
En er is niks leuker dan dat papa en of mama s’avonds nog wat extra aandacht komt geven.

Ik zou je 1 tip kunnen geven en zo hebben wij het ook gedaan. En ook ik heb s’avonds wel eens huilend op de bank gezeten. Maar dat is een vast avondritueel. Bv, tandjes poetsen, schone luier, pyama aan. Papa een kus of mama het is maar niet wie hem op bed brengt. Dan slaapzak aan. In zijn slaapkamer “samen” een liedje zingen. Lekker je kindje tegen je aan, dan zelf een kusje geven en dan in bed. Eventueel speen en knuffel erbij, als je kleine een muziekdoosje heeft die aan. Dag lieverd lekker slapen. En weg gaan.
Je kindje zal gaan huilen. Eerst een paar minuten laten huilen, dan weer heen. Niks zeggen terug leggen aai over de bol en weg gaan. Blijft je kindje huilen dan na een 10 min weer even heen. Het zelfde verhaal. Niks zeggen, terug leggen aai over de bol en weg gaan. Eventueel zijn muziekdoosje nog een keer aan.

Het is even doorzetten. Maar vergeet niet MAMA en PAPA zijn de baas.
Echt het lukt jullie ook wel, even doorzetten. Niet stiekem overgaan om hem bij jullie in bed te nemen. Want je kindje is al 11 maand en die heeft dat heel goed door.

Succes en sterkte.

Gr

we hebben hem nu in slaap gekregen door te gaan rijden in de auto. binnen 2 min sliep tie. Het probleem alleen is dat we alles al geprobeert hebben. Ook wat jij nu zegt dit heb ik een week gedaan maar na 4 uur ben ik het toch echt zat en slaapt hij nog niet. Ook hebben we geprobeert om hem overdag nog maar 1x naar bed te brengen. Het is 4 weken geleden een week goed gegaan en toen werdt hij ziek en was het weer drama. Als hij eenmaal slaapt slaapt hij soms wel en soms niet de nachten door. Meestal gaat het goed door dan zijn speen weer te geven dus dat is het probleem niet maar het in slaap krijgen. Als hij eenmaal slaapt gaat het goed. We zijn nu iedere keer echt uren bezig. Ik vraag me echt af wat dat is. Of ik nou op de kamer blijf of inderdaad als hij huilt na 10 min steeds hem terug leg en weer weg ga niets lijkt te helpen

Die 10 minuten moet je steeds verder opvoeren
Eeerst na 5 minuten kijken dan 10 dan kwarier dan 20 en zo verder.
Hij is jullie echt aan het uit proberen.
En 4 uur is lang heel lang als ze huilen maar ik zou het toch een paar avonden proberen.

Hij lacht zich blauw dat hij in de auto in slaap mag vallen. Wat word dan het volgende?
En ik weet dat het moeilijk is hoor dus kan me je goed voorstellen maar het schiet niet op.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik moet het helaas eens zijn met Mirema. Sommige kinderen zijn zo temperamentvol dat ze niet zomaar opgeven; soms ben je wel een paar weken bezig. Blijkbaar is Damian ook zo’n mannetje? Je kan hem toch niet eeuwig met de auto in slaap laten vallen

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Weet je zeker dat er geen tandjes doorkomen of iets dergelijks. Ik bedoel, zou dat eerst uitsluiten. Hier ook paar weken terug niets als huilen. Wij dachten in begin ook, hij is ons aan het uitproberen (wat zeker had gekund), maar bleek dat er twee tandjes doorkwamen en dat hij oorontsteking had (hiervoor ook antibiotica gehad). Ik voelde me zooooo schuldig. Maar goed, het kan natuurlijk uitproberen zijn, vooral omdat er natuurlijk al wat trucjes zijn uitgehaald, dat heeft hij misschien wel door. Echt heel veel tips heb ik niet, sorry. Hier toen ook beetje radeloos, ik heb hem uiteindelijk bij mij in bed gepakt, dat was het enige wat hielp. Mischien naast het bedje gaan zitten en over zijn hoofdje aaien, tot dat hij in slaap valt? Voorlezen, liedje, ik zeg maar wat. Succes…

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

ocharm jullie blijven ook aan het sukkelen, he!? Hier gaat het nog steeds goed. Hij lacht nu vaak zelfs als ik hem in bed leg. Ik denk dat hij nu door heeft dat hij toch moet gaan slapen en er verder geen opties zijn. Als het tandjes zijn kun je misschein voor het slapen gaan gengigel op zijn tandvlees smeren.
Ik denk dat je misschien jezelf moet voornemen dat hij gewoon in zijn bed blijft wat er ook gebeurt en dat ook uitstralen. Wat ik deed was in bed leggen duidelijk zeggen dat hij lekker moet gaan slapen, muziekje aan en weg. Ik bleef dan boven en ging op mijn slaapkamer wat lezen ofzo. Als hij huilde na een paar minuten terug en neerleggen kus en weg. De eerste paar dagen moest ik wel een paar keer terug maar liet hem wel steeds een paar minuten tot 10 minuten huilen. Als het niet overstuur huilen was ging ik niet meer terug. Als hij echt heel overstuur was, even uit bed even knuffelen en dan weer terugleggen. Hier had hij het snel door gelukkig. Ik denk dat hij echt moet gaan beseffen dat hij op zijn kamer moet blijven. WIj hebben hem ook veel te vaak uit bed gehaald en mee naar beneden genomen of bij ons in bed en op een gegeven moment hebben ze dat door.
Je kunt misschein ook een avond of 2 naast hem op een matrasje gaan liggen, dat hebben wij ook een keer gedaan. Dan voelen ze dat je in de burut bent dat voelt veilig.
Wij waren het op een gegeven moment gewoon zat dat we geen rustige avond meer hadden en toen had ik ook de energie om door te zetten. Dan maar een paar avonden met hem bezig zijn.

Ik hoop dat het snel over is. Succes!!!

22-12-2009 colin geboren

Minke had dit toen ze jonger was dan jouw kindje nu is ook. Wat ik als advies kreeg en wat ook werkte was: Ik ging elke avond na het naar bed brengen elke 5 minuten terug, gaf een speentje, aaide over haar bol maar haalde haar niet meer uit bed. Ze hield het de eerste avonden ook lang vol, ik zat echt met de zenuwen op de bank maar naar de uitslaande lampjes op de babyfoon te kijken. pff wat vond ik dat ook moeilijk. Maar na een paar dagen hoefde ik steeds minder vaak terug. Tot ze na een week of anderhalf binnen een minuut of tien gewoo ging slapen.
Ik weet een ding zeker, je moet het echt “doorbreken”, want anders zit je voor je het weet elke avond tot 10 uur met je kind op schoot straks en daar heb je geen trek in . Ik vind met kleintjes heb je juist die avonden hard nodig om even op adem te komen en wat voor jezelf te kunnen doen!!
Zet m op meid het komt echt goed hoor! Minke ( en Neeltje) slapen meteen als roosjes als ik ze erin leg door het doorzetten in het begin, dus het is de moeite zeker waard om het te proberen.
groetjes en succes!

We zijn erachter. Ik heb vanmiddag 2 tandhoeken ontdekt!!!. Dat was dus waarschijnlijk het grote probleem. Vannacht heeft hij heerlijk geslapen dus ben benieuwd straks

En hoe is het nu?? Slaapt je mannetje??
Of wordt het 2-0 voor Damian??

Het is gelukt. Damian was erg moe dus had hem op bed gelegt maar hij wilde zijn fles niet. Toen hebben we hem na 15 min huilen er uit gehaald en heeft hij de fles gekregen bij papa op schoot. 5 minuten nadat zijn fles op was viel hij bijna in slaap en hebben we hem in bed gelegt. Hij wil dus niet meer in bed zijn fles (wat hij normaal alleen maar wilde) maar gewoon bij ons.

Gewijzigd door - mellanie op 14 Oct 2010 20:17:25

In bed een fles geven is volgens mij zowieso niet echt handig hoor!
Zeker nu hij tandjes krijgt, dan moet je erna echt poetsen.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hij heeft sinds hij 4 maanden was al tanden en we poetsen er ook na. In zijn bed was hij alleen een stuk rustiger dan uit bed eten. Hij heeft zelfs een periode gehad(van een maand of 2) dat hij zijn flessen absoluut niet buiten zijn bedje pakte. Toen hebben ze op het cb geadviseerd om hem in bed zijn fles te geven en dan 10 min erbij te blijven na het poetsen en dan laten slapen. Dat ging altijd goed tot een paar weken geleden.