Niet in bed willen

Hallo,

Zit een lastige situatie… Sem wil meestal overdag niet in zijn bedje slapen. Ik leg hem er dan in, laat hem 10 minuten huilen (krijsen eigenlijk meer) en geef hem dan zijn speen terug. Dit werkt heel af en toe maar de laatste dagen niet meer… Hij is dan compleet overstuur als ik kom en ik vind dat zo zielig…

Als ik hem dan mee naar beneden nee en ik leg hem in zijn wandelwagenbak slaapt hij direct en dan makkelijk 2 uur of langer… Soms moet ik ff een rondje lopen met de wagen als hij tussendoor wakker wordt maar dan slaapt hij direct weer verder.

's Avonds na zijn laatste fles leggen we hem slapend in zijn bed en dan slaapt hij tot zijn nachtfles gewoon in zijn bed en daarna tot de volgende morgen ook weer.

Eigenlijk wil ik hem gewoon altijd in zijn bed hebben maar hij slaapt dan gewoon de hele dag niet diep en kort huilt veel in bed. Terwijl als ik hem beneden laat slapen, hij gewoon de hele dag goed slaapt…

Wat zouden jullie doen?
Moet ik mij er niet zo druk om maken en hem lekker beneden laten slapen?
Iedereen zegt zo makkelijk dat ze moeten leren in bed slapen maar wat als dat zoveel drama oplevert…
Lijkt wel of alle baby’s altijd gewoon goed slapen in bed, doorslapen vanaf 3 weken een ritme hebben enz…
Ik wil dat ook!!!

waarom moet hij in bed slapen? Hier ook altijd gedaan wat werkte. Colin heeft nooit veel in zijn bed geslapen overdag want dat lukte ook niet. Overdag dus ook altijd in de wagen of op de bank op het voedingskussen. 's nachts sliep hij wel altijd in zijn bedje. Nu ook vaak bij ons. Overdag slaapt hij nog bijna niet in zijn eigen bed. Ik probeer het wel maar dan duurt het heel lang voordat hij slaapt en slaapt ook niet lang. Gewoon doen wat werkt lijkt mij het beste. Hij went ook aan geluiden om zich heen als hij beneden slaapt en dan kun je later ook meer lawaai maken als hij slaapt. Ik ken ook kindjes die kunnen nog geen piepje horen en zijn al wakker. Hier daar dus geen last van .

22-12-2009 colin geboren

Ik zou ook gewoon doen wat werkt. Waarom niet? Ik weet niet hoe oud Sem precies is, maar lijkt me dat hij er blijkbaar nog niet aan toe is om in z’n uppie overdag boven te liggen. Gewoon over een tijdje opnieuw proberen, misschien gaat het dan wel goed.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Misschien vind hij het ook fijn dat er wat herrie om hem heen is beneden.
En mist hij dat boven.
Je zou het kunnen proberen met een muziekje (cd), of de stofzuiger even aanzetten op de gang.

Hier sliep Seth trouwens ook overal en nergens in het begin. Ik was blij als hij sliep!!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik zou hem lekker beneden in de wagen neer leggen. Ik zou het zelf belangrijker vinden dat hij 2 uren slaapt dan dat hij boven in zijn eigen bedje ligt en niet slaapt. En daar slaapt hij s nacht toch wel al. Het komt vanzelf dat hij ook overdag wel boven gaat slapen.

Hier de eerste maanden ook veel (heelveel) moeite gehad met slapen. Ik had zo graag een gebruiksaanwijzing gehad maar helaas we moesten het zelf uitvinden.

Als jij iets wil dan gaat het juist niet lukken. Bij ons sliep die ook niet in z’n wiegje. In de wagen was die uren weg, ik vond het prima als die maar slaapt dacht ik altijd. 's nachts heerlijk in z’n bed maar overdag vergeet het maar.
In eens hadden we een ritme en sliep die in z’n eigen bed, een paar uur achter elkaar, wat ik echt niet kon geloven. En nu slaapt die overdag 2x in z’n eigen bedje ong. 2uurtjes per x en uiteraard 's nachts.

Hoe oud is Sem?
Probeer het slapen los te laten en als die in de wagen slaapt prima. Het belangrijkste is dat die slaapt en alle indrukken etc. van de dag verwerkt tijdens het slapen. Gewoon doen wat jij denkt wat goed is. Het komt vanzelf goed. Misschien helpt een knuffel, die is bij ons niet meer weg te denken. Heel handig trouwens want als we ergens zijn en hij is moe en ze hebben een campingbedje dan slaapt die zo met z’n knuffel in z’n hand/mond etc.

Succes

Lilypie First Birthday tickers

Hier ook zo geweest hoor, pas een beetje ritme rond 6 maanden. Niet druk om maken hoor en lekker in de wandelwagen laten slapen. Komt allemaal vanzelf goed

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Misschien kun je eens proberen een tussenstap te maken en de de wagen eens naast of in de buurt van zijn bedje te zetten. Dus wel op zijn kamertje. Weet je meteen of het daadwerkelijk aan de ruimte en geluiden ligt of dat hij gewoonweg liever in de wagen ligt.

Groetjes Jeuly

Dank voor jullie reacties!

Sem is nu 9 weken Lencios…

Mag eigenlijk helemaal niet klagen hoor, want hij huilt nooit! Is natuurlijk wel eens onrustig maar is dan vooral beweeglijk en aan het kreunen. Heeft volgens mij behoorlijk last van maagzuur af en toe. Dan maakt hij gekke geluiden en slikt veel. Spuugt ook soms zure smurrie…

Heb alleen zin in doorslapen! Soms laat hij 5 of 6 uur tussen zijn flessen 's nachts maar soms ook weer opeens 4 uur…
Moet geduld hebben, ik weet het!!

Groetjes

Mamadelon: is het misschien zo dat hij zijn bedje te groot vind?? Veel kindjes vinden de overgang van baarmoeder naar groot ledikant erg groot en missen daar hun warmte etc. Wij hebben er tot nu toe geen moeite mee met Levi. Wel verwarm ik zijn bedje voor de nacht voor door er een warme kruik in te leggen … en ik moet het afkloppen maar hier slaapt meneer nu bijna een week door! Van 23.00-7.30 uur. Maar durf het bijna niet neer te zetten bang op de terugslag

Hoeveel voeding krijgt Sem nu? Levi kreeg tot gister 5x 120 maar volgens het cb moet/mag ik dit verhogen naar 5 x 150 … (en als hij dan snachts wel komt … dan maar 90 geven)