Niet in bed te leggen

Hoi luitjes,

Wij kampen met een dylemma

Dylan is niet in bed te krijgen smiddags en savonds
Hij moet op schoot in slaap vallen en dan in bed gelegd worden
Smiddags dan slaapt ie hooguit een uur in bed en op schoot wel bijna 3 uur
Echter ik kan hem niet op schoot blijven houden en ook mijn vrouw houd dit niet vol
Hij is niet de kleinste dus je bent kapot als ie wakker word en dan met zijn temperament dan houd hij het langer vol dan wij

Laten huilen geprobeerd maar hij word zo hysterisch dat hij gaat spugen en paars aanloopt

Is dit nou echt verlatingsangst of is dit iets anders
CB weet ervan maar weet geen oplossing

Mike

Verlatingsangst kan het heel goed zijn. Maar ook een stukje uitproberen zit hier wel bij (zegt mijn gevoel). 3 uur op je schoot slapen … pfft… dat is lang stil zitten

Ik zou toch proberen hierin duidelijk te zijn:
Bereid hem op je eigen manier voor dat hij naar bed moet (hier gaat mijn zoontje vaak zwaaien naar de schaapjes … als ik zeg kom het is tijd om even te gaan slapen). Leg hem daarna op bed, zorg dat hij schone broek heeft waardoor dit niet de reden kan zijn dat hij huilt. Geef hem niet té veel aandacht als hij weigert. Probeer het gedrag te negeren (valt niet mee). Laat hem maar even huilen, ga na 10 minuten kijken of er niks erg is(zorg dat hij jullie niet ziet). Dan weer naar beneden en na 15 minuten weer kijken. Elke keer 5 minuten langer wegblijven…

Hopelijk wordt hij toch te moe en gaat hij slapen… Dit zal niet van ene op andere moment gebeuren. Hij is gewendt om op schoot te slapen … dus geef het een week de tijd om verschil te kunnen waarnemen.

succes…

Ik deed het vroeger ook, dat paars aanlopen en zelfs flauwvallen, mijn ouders zijn eens vanuit zuid-frankrijk terug komen rijden naar NL omdat ik dat deed, gewoon negeren zei de huisarts en als het te gek word met kleding en al onder de koude douche, volgends mijn ma was het daarna zo afgelopen TJa we waren zelf ook niet zulke lieverdjes geloof ik!

Dit is een heel groot deel uit proberen. Want jullie pakken hem toch wel en dat weet ie. Zorg dat ie een heel duidelijk naar bed toe ritueel heeft. Zeker voor de avond. Verteld hem dat ie naar bed toe gaat zo’n 15 min van te voren mee beginnen. Wij zeggen altijd morgan nog even nieuws kijken of zo en dan naar bedje toe. Ik ga dan haar spulletjes vast halen zodat ze ziet dat haar pyjama klaar ligt dus ze weet wat er gaat gebeuren. Dan is het tandenpoetsen en slaapzak aan op ons bed en soms even dollen en knuffelen en dan brengen we haar naar bed. Heel soms moet ik na 10 min even naar haar toe omdat ze huilt of sinds een paar dagen mamma roept. Dan krijgt ze nog een knuffel en een kus en dan gaat ze slapen.

Smiddags gaat het allemaal wat vlotter want dan hoeven we niet te poetsen, maar ook dan vertel ik haar dat ze gaat slapen als ze bijvoorbeeld der fruitje op heeft of zo.

En is ie echt bang dan inderdaad even kijken en dan weer weg en dat steeds iets langer, maar hij moet weten dat jullie de baas zijn ondanks zijn drift en kracht. Want hij wordt alleen maar ouder, sterker en zwaarder en voor je het weet regeerd hij over jullie huishouden.

Groetjes,

Michèle

Ik gooi de oorzaak op peuterpuberteit en uitproberen.

Groetekes, Sje

Huh pp?? Hij is nog baby … dus peuterpuberteit kan ik niet echt thuis brengen… babypuberteit…

Baby? In forum 1 tot 4 jaar?
Peuterpuberteit begint al rond 1,5 jaar, dus ik weet niet wat de geboortedatum van de kleine man is, maar het zou toch goed die peuterpuberteit kunnen zijn hoor. En anders in elk geval uitproberen. Komt ongeveer op hetzelfde neer.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 Nov 2009 10:36:26

Oh nee… moet ik weer buigen voor ons Sje… want die kleine vent is van september 2008 … dus uwes heeft gelijk. Mijn nederige excuses …

Bloemen en cadeautjes kunnen naar het bekende adres gestuurd worden!

Groetekes, Sje

gnagna…

Je mag ook overgaan tot eens per kwartaal alles ineens sturen hoor. Scheelt je een hoop ritjes naar het postkantoor! ))

Groetekes, Sje

Mijn dochter is drie en bij ons is het nu zonder ruzie sinds deze week pas gelukt zoals ikhet wil
Vanaf anderhalf jaar was het slapen drama.
Alles geprobeerd maar ook heel erg spugen.
Nee het was niet uitproberen maar het niet durven.
Wij hebben der toen een groot bed gegeven en zijn erbij gaan liggen binne 10 min vertrokken en konden we weg snachts het zelfde gedaan naar 3 maanden zijn we ernaast gaan zitten en nu zijn we een jaar verder en leg ik er in bed zeg ik dat ik op mijn slaapkamer de was aan het doen ben en straks kom kijken.
Ik leg dan inderdaad netjes de schone was in de kast of rommel even ga als ik klaar ben na 15 min even kijken en ze slaapt s nachts ga ik naar de toe stop der onder de dekens en zeg dat ik weer naar mijn kamer ga dat als er wat is ze moet roepen gaat nu perfect.

Je moet het in het tempo opbouwen waar je kind op dat moment aan toe is.
Ik was iniedergeval het zat om 4 keer per nacht der bed te verschonen tegen ieders advies in hebben wij het zo gedaan misschien duurde het iets langer maar ik voelde me hier prettig bij

liefs

mammalou

Middag dutje hebben wij gelijk eraf gehaald omdat ze dan s nachts wat beter sliep als ze in slaap viel in de bank liet ik er niet langer dan een uur in liggen slapen ze slaapt nu van half 7 tot 7 uur moet 2 keer nu nog de dekens weer goed doen maar is niks bij wat we allemaal al hebben gedaan

mammalou

O oh wat kunnen ze je het moeilijk maken
Maar het feit dat hij wel op je arm slaapt maar niet in zn eigen bedje zou ik snel mee stoppen
Of het nou verlatingsangst of uit proberen is
Ze zullen het toch moeten leren
Ik zou met je man een strategie bepalen en je daar zeker ook voor een dag of 4/5 aan houden
Of laten huilen Of op de kamer blijven zitten maar geen aandacht geven Er gewoon alleen maar zijn
Of wat dan ook Maar de gekozen strategie wel door zetten voor een aantal dagen
Elke dag wat anders proberen werkt niet

Sterkte ermee

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Mijn zoontje is iets jonger die is van december, maar ik herken dit wel. Echt uit proberen. bij Rens werkt vaste volgorde voor het naar bed gaan en als hij op bed ligt niet teveel aandacht geven. Ik leg hem op bed geef hem een zoen en ga naar beneden(wachten hebben ze inderdaad gelijk door) blijft hij huilen dan ga ik na 20 minuten kijken. Tip zet een kookwekker aan en ga ondertussen iets in het huishouden doen. Dan kun je er beter tegen dan wanneer je de hele tijd op de klok zit te kijken. probeer echt een vaste volgorde aan te houden wat betreft gaan slapen zeker zolang hij op de dag niet in zijn eigen bed wil slapen. Als Rens weer in zo’n fase zit dan pas ik dit een dag of drie vier heel strak toe en dan is het weer over. Klinkt heel hard(wilde hier eerst ook niet aan maar hier hielp het echt)

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Gister bij kinderarts geweest in het ziekenhuis

Ze zeggen ook dat het niet slim is maar aangezien hij een erg moeilijke start heeft gehad is het begrijpelijk dat hij bescherming zoekt
Daar mijn vrouw momenteel een kleine depressie heeft (verlies moeder en meer ellende)
Denken hun dat het nog niet raadzaam is om er mee te beginnen daar dit nog veel stress met zich mee kan brengen en mijn vrouw hier nog niet voor klaar zou zijn
Hierdoor zeggen hun ook dat ze eerst zelf moet proberen in het reine te komen met zichzelf en dan gaan proberen hem in bed te gaan leggen

Toch hartelijk dank voor al jullie tips
Hier hebben wij zeker wat aan
En als natas weer beetje alles in het reine heeft gaan we zeker een hoop toepassen
Ik heb deze pagina dan ook in mijn favorieten staan dat ik er altijd even op kan teruglezen

Groetjes
Michael, Natasja en Dylan

Wil jullie alle sterkte toewensen… met name Natasja. Wat een hoop ellende soms in de wereld… Schaam je niet voor je depressie!! Er zijn veel moeders/vrouwen die dit herkennen… Praat er gerust over als je je hart wil luchten!

Sterkte… en geniet van de mooie kleine dingen in het leven!