Niet in autostoeltje willen

Heeft een van jullie een tip hoe ik Minke handig in de autostoel kan krijgen… sinds een paar dagen overstrekt onze kleine diva zich en gilt keihard als ze de autostoel in moet en krijg ik haar er met mijn 36 weken buik amper erin. Het gekke is als ze eenmaal zit is er niets meer aan de hand maar ik snap gewoon niet waar dit opeens vandaan komt?? Verder is ze weer helemaal haar vrolijke zelf gelukkig. Hopelijk heeft een van jullie een goede ( afleid)tip of wat dan ook?
groetjes!!

Hmmm ik kan je helaas niet helpen, maar ik wacht wel met spanning je reacties af Hier namelijk hetzelfde probleem… Nou hebben wij geen auto, maar Joey moet wel regelmatig in het autostoeltje bij mijn ouders, en dan overstrekt hij zich ook, net als in het fietsstoeltje en de buggy… Waar het goed voor is weet ik niet, want inderdaat, als hij eenmaal zit is het prima! Misschien hebben ze er een hekel aan om de armpjes door de gordels te krijgen…? Dat is nogal een gefriemel met die dikke winterjas vind ik…

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ik heb geen tip om het direct handiger voor je te maken met een zwangere buik van 36 weken, maar ik kan je wel vertellen dat onze dochter nu 19 maanden dit ook een tijdje heeft gedaan.
Ik bleef gewoon doorzetten, zij vond het in de autostoel zitten, ook als ze eenmaal zat, niet leuk.
Dus dat was huilen, huilen en nog eens huilen.
Ook wilde ze in die peroide het tuigje van de kinderwagen, fietsstoeltje en de kinderstoel niet oom. Gillen geblazen…

Nu is dat allemaal weer over. Het zal wel een fase zijn geweest.
Maar feit blijft dat het heel vervelend is met een zwangerebuik…

Ook niet echt een goeie tip… Jah, laat je hubby Minke in de stoel zetten…
Maar jah, die zal ook niet altijd aanwezig zijn? Danique heeft het vooral als ze uit de stoel moet, dan strekt ze zich ook helemaal uit, zodat ze haast uit de stoel glijdt. Nu heb ik een 3-deurs autootje, dus het is sowieso al een heel gewriemel om haar erin te krijgen.

Meestal geef ik haar even haar drinken in de handen, of een speeltje. Wil niet zeggen dat dit helpt, want dat belandt dan ook regelmatig gelijk op de vloer…

Welkom in de peuterpuberteit!

Je kunt inderdaad iemand anders vragen om Minke in haar stoel te zetten maar da’s ook de gouden tip niet. Je man is er niet altijd bij en gevolg is dat Minke zich helemaal suf lacht dat ze het voor elkaar gekregen heeft je tot wanhoop te drijven.

Ik zou gewoon stug blijven doorzetten, desnoods met een houdgreep om haar zelf in die stoel te krijgen. Heel vervelend met die dikke buik erbij, maar ik vrees dat je geen keus hebt. Minke moet leren dat er met mama niet te sollen is maar ze weet wel dondersgoed dat er op het moment met mama wel degelijk te sollen is omdat mama steeds minder goed uit de weg kan.

Groetekes, Sje

ook van mij helaas geen advies hier hetzelfde probleem maar dan met de kinderwagen hij houd zich zo stijf als een plank eigelijk wel lachwekkend om te zien hoeveel moeite hij doet om zijn zin te krijgen

groetjes

Je zwangere buik is bijna weer weg en tot die tijd: volhouden!

Het gebeurt hier ook regelmatig. Ik denk dat het idee van in hun vrijheid beknot worden ze niet zo aanstaat. En natuurlijk peuterpuberteit.

Dus geen ultieme tip, behalve dus: volhouden.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Afleiden met een speelgoedje wil wel eens helpen.
Ook rustig praten, en vertellen naar wat voor leuks jullie toe gaan
wil ook helpen. En goed benadrukken dat jullie dat niet kunnen doen,
als zij niet gewoon in de autostoel gaat zitten.

M.

Bedankt voor jullie reacties en ja volhouden is vrees ik inderdaad het enige wat ik kan doen. En inderdaad als ik met manlief op pad ga mag hij Minke in het stoeltje doen . Zoals ik lees ben ik niet de enige… gek toch hoe zoiets van de ene op de andere dag kan zijn bedacht door zo’n klein draakje…!!
Hopelijk is dit weer “gewoon” een fase… nou maar hopen dat ie niet te lang duurt!
En zoals Mriek al zei over een paar weekjes ben ik in elk geval zelf weer wat mbieler ( hoop ik )

groetjes!!

Hoop ik ook, Linette…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

pfoe nou ik hoop voor je dat dit niet al te lang gaat duren voor je. maar ook zeker dat je na je bevalling weer snel mobiel bent. nog maar een paar weekjes, spannend hoor.
hier hebben we er gelukkig nog geen problemen mee, autorijden vinden we geweldig als Lindsey de auto al ziet wordt ze enthousiast. hopelijk blijft dit zo. maar zo niet dan weet ik alvast dat er dus niks aan te doen is.

Sterkte nog voor de komende tijd!

liefs,
Rinske

Lilypie Second Birthday tickers

Het beperkt ze in de bewegingsvrijheid, maar als ze dan eenmaal zitten kunnen ze nergens meer heen. Ik heb gemerkt dat het beter gaat als ik haar voorbereid, meld dat we zodra vertrekken met de auto en dat ze zich inorde moet maken, dan vertel ik meestal waar we naartoe gaan en dat we met de auto gaan, zo duidelijk mogelijk, dan gaat het iets beter, maar nu die peuterpuberteit om de hoek komt kijken kan ik het ook niet altijd voorkomen.

xxx

Ja zo doe ik het ook met alles. Als we weggaan vertel ik dit tegen Jurian maar ook als hij fruit krijgt en daarna naar bedje moet dan zeg ik … ‘zo eerst lekker fruit eten en dan lief naar bed’. Gewoon voor mezelf een lekker gevoel en je weet gelijk iets te kletsen én ik heb het idee dat Jurian het op zijn manier ook begrijpt.

Op zondag gaat hij altijd naar de kinder creche en moet dan altijd even huilen. Nu zeg ik ook altijd tegen hem voor we weggaan … ‘Gaat Jurian zo lekker met de kindjes spelen als papa en mama naar de kerk gaan’. én hij huilt niet meer.

Ze begrijpen meer dan we denken…

Zo doen wij het idd ook mini-boy. Vertel hem altijd wat we gaan doen en ze begrijpen zeker meer dan dat wij denken

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

mijn dochtertje wil zich er ook niet meer in laten tillen. Als ik tijd heb, wat dus meestal niet het geval is, dan laat ik haar erzelf in klimmen. Heb ik het druk, dan wordt de houdgreep methode toegepast. Alleen als je 36 weken zwanger bent … !!! Ik ben bang dat je dat niet gaat lukken

Marleen (trotse mama van Fréderique en Gerben

Negeren! en in de autostoel. Als ze geen aandacht krijgt hierop, gaat het vanzelf over.

Groetjes Gytha