Niet goed!

Ik heb net met het cb gebeld over wat ik met Demi zijn eten aan moet. Kreeg ik alleen maar commentaar en ze luisterde helemaal niet!!
Ik had niet met 4 maanden al moeten beginnen met fruit en groente, ze ratelde op wat een baby van 6 maanden volgens haar mag eten, maar ze luisterde helemaal niet naar wat ik precies te vragen had! Wat frustrerend. Ik voel me gelijk schuldig dat ik met die hapjes ben begonnen…
Ook heb ik niet echt antwoord gekregen op al mijn vragen. Gelukkig is ikkeben.nl er. Zoek ik hier mijn antwoorden wel…

Saskia

[img]http://by.lilypie.com/Oqbep2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />

Gouden tip: laat je niet van je stuk brengen door het CB! Die proberen alle baby’s van Nederland volgens het boekje op te laten groeien en dat kan niet want elk kind is anders.

Niet schuldig voelen dat je bij 4 maanden met hapjes begonnen bent want ze maken niet voor niks hapjes vanaf 4 maanden dus blijkbaar is het zo slecht nog niet.

En…gewoon een klacht indienen bij het CB dat je je niet serieus genomen voelt, dat het gesprek je alleen maar onzekerder gemaakt heeft en dat je nu met een schuldgevoel rondloopt. Desnoods klacht via de huisarts laten lopen.

Als het CB nooit geluiden uit het veld hoort, denken ze dat ze het perfect doen en dat is niet zo. Ze moeten feedback krijgen.

Groetekes, Sje

Mijn dochtertje had ook bij 4maanden fruithapjes ging hartstikke goed. Lekker me door gaan hoor. Bij ons op de CB is het ook erg verschillend de arts zegt dat elk kind anders is en mag ik haar gewoon geven en de wijkverpleegkundige zegt weer van niet terwijl ze beiden op hetzelfde CB werken?? Ik heb Sanne ook al vanaf 3 maand naar de rijstebloem gebracht, omdat ze de avondfles gewoon niet meer wou was niet wakker te krijgen. Dus gewoon doorgaan. En precies die potjes van 4 maand staan niet voor niets in de schappen.

Laat je vooral nit gek maken door de mensen op het CB. Ze hebben, naar mijn idee, altijd overal commentaar op en je krijgt nooit eens iets positiefs te horen.

Misschien dat je met je vragen ook bij de HA terecht kunt en dien indd een klacht in, des noods bel je nog eens met dezelfde persoon en zeg je dat je het een vervelend gesprek vond omdat ze, naar jouw idee, niet goed naar je luisterde en je nu nog niks wijzer bent geworden hierdoor.

Met 4 maanden beginnen met fruithapjes is niet slecht hoor! Ze maken ze niet voor niks vanaf die leeftijd! Ik wil niet weten hoeveel kinderen al vanaf die leeftijd fruithapjes krijgen en gekregen hebben!
Als ik mij niet vergis werd er vroeger zelfs al fruit met 3 maanden gegeven.

Als ik zo om me heen de verhalen over de cb’s hoor, snap ik eigenlijk niet zo goed waarom dit bureau in leven is geroepen. Die mensen hebben er toch voor geleerd, je mag er toch vanuit gaan dat ze er dan ook een klein beetje verstand van hebben? Hier ook verschillende problemen gehad met het cb, en hou zelf nu wat meer afstand van hen. Probeer het zelf uit te vogelen en lukt dat niet of heb ik echt dringende vragen, dan stel ik ze hier.

Ook wij zijn voor 4 maanden voorzichtig begonnen met kleine hapjes fruit en groente. Vanaf 4 maanden gingen de potjes er met smaak in. Dus denk niet dat dat een probleem hoeft te zijn.

Groetjes!

Ik ben ooit door het cb gevraagd om een enquete in te vullen. Tuurlijk, graag zelfs! Daar heb ik gewoon eerlijk in gezet dat ik het gevoel krijg dat ze mensen alleen maar onzekerder maken met hun boekjes-volg-gedrag. Dat ik vooral bij de arts het gevoel had dat-ie ervan baalde dat ik de zoveelste was met een bepaalde vraag. Hij hoort mij het gevoel te geven dat ik de allereerste ben met die vraag en hij hoort die geduldig en passend voor mijn kind te beantwoorden. Niet dat hij nog net niet begint te zuchten omdat ik al de 10e moeder ben die vandaag met die vraag komt.

Gelukkig hadden we wel een fijne verpleegkundige die niet betuttelde, aanvoelde dat wij van nature geen onzekere ouders waren en gewoon zei “Lekker op je gevoel afgaan!”. Kijk, daar kun je wat mee!

Groetekes, Sje

hoi saskia,

hoe de andere dames ook al zeggen je moet je echt NIET schuldig voelen… ik ben ook met de eertste hapjes begonnen toen mijn zoontje 4maanden was en alleen het fruit-hapje kwam uit een potje en hij at ( en eet) gewoon savonds met ons mee en kan je vertellen er is helemaal niks mis met mijn zoontje in tegendeel!!! je moet gewoon doet wat jij beste vind als het gewoon goed gaat met fruit/groente potje zal ik gewoon doorgaan…

GR. Sylvia mamma van michael

Ik hoorde vanochtend een verhaal op school van een moeder die haar kind in het bijzijn van vriendinnetjes gewoon met de vlakke hand in het gezicht slaat als het kind vervelend is. Die moeder mag zich terecht schuldig voelen. Dan praat je pas echt over schuldgevoel!

Lieve Saskia, jij probeert alleen maar zo goed en zo lief mogelijk voor je kindje te zorgen. Je hebt totaal geen reden om je schuldig te voelen. Je bent een lieve mama, dat blijkt wel uit het feit dat je je schuldig voelt over iets waar je je helemaal niet schuldig over hoeft te voelen. Knuffel die kleine mop maar wat extra vandaag, gewoon voor je eigen gemoedsrust en daarna gewoon weer door zoals je bezig was met lekkere fruit- en groentenhapjes! Zolang jij voelt dat je kindje goed in zijn velletje zit, doe je het goed!

En al die vragen die het CB niet beantwoord heeft, stel ze hier maar. Wij helpen je wel! Aan ons heb je veel meer dan aan het CB. Waarom schrijf ik dat nog in hoofdletters eigenlijk?

Groetekes, Sje

och meid toch, het cb moet zich schamen!
Hier zeiden ze ook: rico mag pas vanaf 6 mnd bijvoeding.
maargoed ik ben gewoon met 4 mnd en 2 weken begonnen. op aanrade van mijn ka.
toen ik zei dat rico dus fruit enzo had gehad, ging dr mond al open om commentaar te geven maar ik onderbrak haar meteen: dit is op aanrade van zijn arts!
en toen zei ze vlug: oh eh…nouja dan regel zijn voedingspatroon mar met HEM!
ik dacht al van pff ik regel niks ik maak zelf wel uit wat ik hem te eten geef en wanneer en hoe enz. enz… door hun nalatigheid heeft het allemaal ontzettend lang geduurd voordat rico eindelijk onderzocht en geholpen werd (kiss syndroom, reflux en misschien een KMA) dus hebben wij zelf maar actie ondernomen, en hun de resultaten flink onder de neus gewreven. Ik ben er niet van gedient dat hun willen bepalen hoe ik mn kind opvoed en hoe ik wat wanneer moet doen.
Sje en ik hadden al zoiets van: we beginnen zelf wel een CB dan weten we tenminste zeker dat we mensen een goed gevoel geven
Je doet het hardstikke perfect met Demi, en als hij goed reageerd op het eten dan is het prima zo niet nog niet schuldig voelen, want met 6 mnd kunnen ze er NET zo goed fout op reageren.
het is toch uitproberen, hoe jong ze ook zijn, dus geen schuldgevoel meer he dame!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi hoi,

het is ook alweer veranderd op het CB merk… Toen Nikki 4 maanden was (6 jaar geleden), zeiden ze namelijk dat ik mocht beginnen met fruithapjes!! Nu mag dat dus blijkbaar weer niet. Toen Nikki net geboren was, moest ze om en om op haar zij slapen ivm afplatting van het hoofdje, nu moeten ze op de rug slapen…! Alles verandert zo snel, per jaar is alles anders… die potjes staan er niet voor niks en ik ben toendertijd met 3,5 maand stiekem al begonnen en gewoon niks over gezegd op het CB. Ze proberen idd alle kinderen gelijk te houden. Zo ging ik ook met 3 maanden naar het CB en vroeg of het kon dat ze al tandjes kreeg… neeeeee, dat kon helemaal niet was hun antwoord… 1,5 week later ben ik terug gegaan om ze te laten zien, kreeg ze toch een rood hoofd… alle kinderen zijn anders en als je merkt dat jouw kindje met 4 maanden er al aan toe is, dan moet je dat gewoon doen… voel je echt niet schuldig!!

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Hier knik ik ook altijd braaf ‘ja’ op vragen van het cb of het goed gaat en zal ik nooit of te nimmer het achterste van m’n tong laten zien. We zijn zogenaamd keurig met 6 maanden met bijvoeding begonnen en doen alles volgens ‘hun’ boekje. Geweldig toch? Ze kunnen het krijgen zoals ze het hebben willen hoor…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hahah Mriek toch,
nee daar ben ik echt te onbraaf voor
ik zeg echt wat ik denk en vind en als ze een discussie erover willen prima, ik heb de hele dag de tijd

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Tja, dan ben jij inderdaad een boefje. Haha. Weet je? Vind het gewoon zonde van m’n tijd om met hen te discussiëren, vandaar dat ik ja en amen zeg en gewoon m’n eigen ding doe als ik de deur uitstap.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

pfoe nou gelukkig valt het hier dan nog hardstikke mee met het cb. hier hebben ze ook zelf aangegeven dat ik met 4 maanden kan beginnen met bijvoeding, wel rustig aan maar dat is logisch. ze wijzen er hier vooral op om je eigen gevoel te volgen. tuurlijk zijn er wel eens puntjes, maar als ik dit hoor is het bij mij niet noemenswaardig.
ongelooflijk dat het zo ontzettend kan verschillen met de cb’s. je zou toch denken dat er 1 lijn getrokken wordt maar dat is dus overduidelijk niet het geval.

Dus Saskia ik zou zeker een klacht indienen, wellicht leren ze het dan.

liefs,
Rinske

quote:
Ik heb net met het cb gebeld over wat ik met Demi zijn eten aan moet. Kreeg ik alleen maar commentaar en ze luisterde helemaal niet!! Ik had niet met 4 maanden al moeten beginnen met fruit en groente, ze ratelde op wat een baby van 6 maanden volgens haar mag eten, maar ze luisterde helemaal niet naar wat ik precies te vragen had! Wat frustrerend. Ik voel me gelijk schuldig dat ik met die hapjes ben begonnen... Ook heb ik niet echt antwoord gekregen op al mijn vragen. Gelukkig is ikkeben.nl er. Zoek ik hier mijn antwoorden wel...

Saskia

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://by.lilypie.com/Oqbep2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” /></a>

Zucht
Leuk he, dat cb.
Nou ja, hier hebben we geen klagen eigenlijk, maar als ik die verhalen
zo lees. Dan zou je inderdaad zelf beginnen

Maar eh,wat zijn je vragen?
Dan kunnen we meteen proberen antwoorden te geven!

M.

Hallo allemaal, bedankt voor jullie lieve reactie, ik voel me gelijk een stuk beter!

Mijn vraag ging (zoals altijd) over zijn eetschema. Ik had het idee dat hij best een fles minder kon. Hij krijgt nu:
8.00 fles 180
10.30 fruit 4+ (of wanneer hij wakker wordt)
13.30 fles 180
16.30 groente 4+
19.00 fles 180
22.00 papfles 180
Voor die laatste fles moet ik hem echt uit een diepe slaap halen. Ik dacht: als ik wat meer groente geef, dan kan ik de fles van 19.00 later geven en een papfles van maken. Ik denk dat hij wel door kan slapen tot de volgende morgen…

Ik wil nu dit schema gaan proberen:
8.00 pap 180 (misschien een beetje veel?)
10.30 fruit (of wanneer hij wakker wordt)
13.30 fles 180
17.00 groente
19.30 papfles 180

Is dat wat? Of krijgt hij dan te weinig melk? Moet ik z’n flessen verhogen naar 210?

[img]http://by.lilypie.com/Oqbep2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />

Dylano is met 6 1/2 maand overgaan op 3 flessen want toen at hij een heel potje fruit en groent 6+. ik had zijn flessen ook verhoogd na 210 maar dat was teveel, alleen de laatste van 7 uur is nu een 210 maar ook die gaat de laatste tijd niet meer helemaal leeg.

Ik ben 1 van de weinige hier die niet te klagen heeft over het cb. Met 4 maanden groente en fruit geven en met 6 maanden brood. En zeggen ze je weet en voelt het zelf het beste jij bent heel de dag in de weer met de kleine en wij niet. Ja meiden dat is mijn cb

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Ook hier gelukkig geen klagen over het CB, toen ons sprietje terug moest komen ivm met haar gewicht destijds en de ogentest omdat ze deze niet geheel afmaakte, heb je ze bij de 2e keer gemeld dat ik niet nog eens terug kwam voor haar gewicht. Ik zei ze dat het gemiddelde gewicht van de kinderen steeds verder omhoog gaat en dat als ze dan eens een slanke den ertussen hebben, het meteen niet goed is omdat ze daarmee niet in hun gemiddelde curve zit. Ze eet goed, is haast nooit ( afkloppen natuurlijk ) ziek, dus waarom is het dan niet goed ? Hun antwoord was dat ik daar wel degelijk een punt in had en ik niet terug hoefde te komen ivm haar gewicht.
De regels veranderen inderdaad steeds, wat vorig jaar nog kon, kan nu niet meer en andersom. Dat zie je al met het wel of niet op het buikje/zij slapen van kinderen en ook over het wel of niet uitkoken van flesjes en het wel of niet maken van voeding met kraanwater. Volg je eigen gevoel, een goed CB zal je dit ook zeggen. Als je kleine mop het prima doet, waarom dan veranderen ? Omdat de regeltjes ineens anders blijken te zijn ?
Wel zou ik het desbetreffende CB er inderdaad op aanspreken. Ze worden zelf vaak al niet goed van alle steeds veranderende richtlijnen, maar het is nog zotter als ze daarmee jonge ouders zo onzeker mee maken. En het minste wat ze hadden kunnen doen is luisteren naar je verhaal, daar zijn ze voor. Jij voelt je nu niet serieus genomen, dus hoe kan jij hun dan serieus nemen ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik heb gisteren voor het eerst het nieuwe schema geprobeerd en wat denk je: HELEMAAL GOED! Zijn bordje pap (180cc) heeft hij voor 3/4 op, z’n fruithapje 4+ gaat erin als koek, fles bijna leeg, alleen vond hij mama haar kookkunsten niet fantastisch dus heb ik hem nog een potje worteltjes 4+ gegeven. Toen zijn laatste (beetje pap)fles om 19.15 uur en om 19.30 uur in bed.
Vanmorgen werden we om half 8 wakker en lag meneer lekker in bed te spelen!!! Super toch? Ik hoop dat het zo goed blijft gaan, al hoop ik wel dat hij mijn kookkunsten toch gaat waarderen

Groetjes van een blije moeder
Saskia

Wat fijn voor je! Wat kan je daar gelukkig van worden he!

Liefs

Lilypie