Ook hier gelukkig geen klagen over het CB, toen ons sprietje terug moest komen ivm met haar gewicht destijds en de ogentest omdat ze deze niet geheel afmaakte, heb je ze bij de 2e keer gemeld dat ik niet nog eens terug kwam voor haar gewicht. Ik zei ze dat het gemiddelde gewicht van de kinderen steeds verder omhoog gaat en dat als ze dan eens een slanke den ertussen hebben, het meteen niet goed is omdat ze daarmee niet in hun gemiddelde curve zit. Ze eet goed, is haast nooit ( afkloppen natuurlijk ) ziek, dus waarom is het dan niet goed ? Hun antwoord was dat ik daar wel degelijk een punt in had en ik niet terug hoefde te komen ivm haar gewicht.
De regels veranderen inderdaad steeds, wat vorig jaar nog kon, kan nu niet meer en andersom. Dat zie je al met het wel of niet op het buikje/zij slapen van kinderen en ook over het wel of niet uitkoken van flesjes en het wel of niet maken van voeding met kraanwater. Volg je eigen gevoel, een goed CB zal je dit ook zeggen. Als je kleine mop het prima doet, waarom dan veranderen ? Omdat de regeltjes ineens anders blijken te zijn ?
Wel zou ik het desbetreffende CB er inderdaad op aanspreken. Ze worden zelf vaak al niet goed van alle steeds veranderende richtlijnen, maar het is nog zotter als ze daarmee jonge ouders zo onzeker mee maken. En het minste wat ze hadden kunnen doen is luisteren naar je verhaal, daar zijn ze voor. Jij voelt je nu niet serieus genomen, dus hoe kan jij hun dan serieus nemen ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!