Pfffff. wat is het toch moeilijk om qua voeding de juiste weg te vinden en al helemaal om uit te vinden hoeveel je kind nodig heeft.
Normaal gesproken kook ik warm eten voor Dylan (is bijna 9 maanden). Ik sta soms voor drie personen aparte gerechten te koken. Maar het komt ook weleens voor dat ik niet kook en dat we lekker makkelijk iets bestellen of halen (vaak in het weekend) en dan krijgt Dylan een potje.
Het rare was dat Dylan altijd in het weekend 's nachts heel vervelend was. 3x Per nacht was het huilen (zonder tranen) en krijsen. Dan was ie klaar wakker en niet meer in slaap te krijgen, terwijl ie bijna zijn oren eraf trok van de slaap. We hebben van alles geprobeerd, maar niks leek te helpen. De laatste keer heb ik hem een flesje diksap 's nachts gegeven en dat hielp gelukkig, meneertje ging daarna meteen weer slapen.
Nu zijn we er sinds kort achtergekomen dat als we hem 's avonds een potje warm eten gaven dat hij dan 's nachts vervelend was. Meneertje had dus niet genoeg aan één potje. Als ik gewoon voor hem kook dan slaapt ie wel de hele nacht door. Zucht, hadden we dat maar eerder geweten.