Dat eten toch he… Hier ging het altijd erg goed, tot ze zo’n 2 weken geleden niet helemaal lekker was. Na iedere maaltijd braken en uiteindelijk na een dag ook wat koorts. Buikgriepje dacht ik dus. Toen dat weer over was na een paar dagen wilde ze nogsteeds niks eten of drinken. Ha dacht dat ze het eten en drinken in verband was gaan brengen met overgeven en dat ze het daarom niet wilde. Ze moest weer even vertrouwen leren krijgen dat dat ook gewoon weer kon zonder dat ze moest overgeven. Dus ik zo goed en zo kwaad als dat gaat aan een 16 maanden oud meisje uitgelegd dat het buikje weer beter was en beloofd dat ze niet meer hoefde te spugen met eten of drinken. Het leek toch iets te werken. Eten ging nogsteeds niet geweldig, maar het drinken ging igg weer goed en dat is toch het belangrijkste dus ik was gerustgesteld. Dacht dat het eten wel weer ging komen. Nu is dat vorige week ook weer de hele week goed gegaan. Dus ik dacht: mooi, dat hebben we ook weer gehad. Wel nogsteeds wat minder dan normaal, maar van iedere maaltijd ging het grootste gedeelte er toch weer zonder problemen in. Tot nu een dag of 2 weer. Ontbijt, helemaal niks, niet 1 hapje. Fruit ook niet, behalve die knijpfruitjes, die wil ze af en toe als ik geluk heb wel opdrinken. Brood moet ik zeggen gaat dan wel weer goed, 2 boterhammen eet ze zeker op. Tussendoortje om 15.00 uur hoeft ze vaak ook niet. Zelfs geen koekje!!! EN dan het avondeten is de grootste ramp. Net als het ontbijt, niet 1 hapje. Vanavond had ik er na en hoop ’ treintje tjoek tjoek’ een hapje in en ze begint me toch meteen te kokhalzen en alles, zelfs nog stukjes brood van de middag kwam er met golven uit. Is dit nu een fase van niet willen eten??? Gaan ze dan ook overgeven als ze toch een hapje in hun mond krijgen? Of denken jullie aan wat anders? Naar mijn idee is ze echt niet ziek. geen koorts, is vrolijk, kortom, merk er verder niks aan. Drinken doet ze gelukkig wel nog goed, maar het is nu toch niet onbelangrijk dat ze ook weer s normaal gaat eten. Kind gaat nu al voor de 2e avond zonder eten naar bed en dit was dus met tussenpose van 1 week de week daarvoor ook al de hele week het geval. Moet ik mij zorgen maken of zou dit echt gewoon een kwestie van niet willen zijn? Als de ha gelijk heeft dat ze bang is om over te geven bij eten of drinken dan zou ze die boterhammen toch ook niet op eten denk ik dan? En drinken doet ze ook dus ik denk niet dat dat het is…
mama1980
Gewijzigd door - mama1980 op 28 Mar 2011 19:51:11
Gewijzigd door - mama1980 op 28 Mar 2011 19:53:57
Gewijzigd door - mama1980 op 28 Mar 2011 19:55:35