Niet eten en driftbuien

Hallo allemaal,

Milan is nu 17 maanden…
Wil al een geruime tijd zijn boterham niet en zijn prak gaat er ook niet helemaal lekker in…
Hij gaat gooien met alles…Ook zijn eten…
Als hij dat gaat doen haal ik zijn bordje weg en probeer het 5 min later weer maar dan word het hele bord weggegooid!
En word meneer heel driftig en boos…
Hij is wel flink verkouden en zijn tanden zitten te rommelen…
Maja hij moet toch honger hebben als hij de hele dag nog niks gegeten heb…
Zijn banaan of appel gaat er wel gewoon in…
Offff zou het gewoon weer een fase zijn.
Ik word er zelf zo moedeloos van arme knulletje moet toch eten…

Gr Carola

Dat is ws de 17 maanden sprong en dat is een pittige. Wel de laatste trouwens maar dan begint de peuterpuberteit.
Bord niet meer terug geven. Hij heeft de kans gehad jammer bij de volgende maaltijd een nieuwe poging.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Nee hoor, het arme knulletje moet niet eten. Sterker nog het is helemaal geen “arm knulletje”. Je biedt hem eten aan en omdat hij denkt dat-ie met mama kan sollen doet-ie belachelijke dingen met dat eten. Eigen schuld dikke bult toch?!

Klinkt heel hard, maar zo moet je wel denken want anders word je knettergek.
Gooit-ie met z’n eten, dan bord weg halen en klaar ermee. Niet eens nog een keer aanbieden.

Als-ie honger heeft gaat-ie echt wel weer eten. Hij is alleen aan het uitproberen. Zodra hij door heeft dat je er niet gevoelig voor bent, is het afgelopen met die spelletjes.

Zolang hij genoeg drinkt hoef je niet bang te zijn dat-ie om komt van de honger.

Groetekes, Sje

@Sje: dan heb ik een volhouder, die is al een half jaar bezig en ja ik negeer en ja ik pak het weg, helpt niet. hij zegt dan: goedzo

Ja idd ook met Lisa vond ik de 17 maanden sprong heel erg heftig en vooral lang duren. Consequent zijn en idd negeren is het enige dat helpt! Sterkte!

@MamavanRico, ooit gooit-ie de handdoek in de ring!

Groetekes, Sje

Hier is ons mannetje precies zo en hij is nu 18,5 maand en het lijkt er op dat het sprongetje op zijn retour is na een enorme driftbui vorige week die wel 1,5 uur duurde.
En dat niet eten … ggggggrrrrhhhh dan haal ik het bordje weg ik ben er klaar mee en hij kennelijk ook en ik laat zien dat ik het in de prullebak gooi en dan wordt hij boos en zegt MIJN en dan zeg ik Dionnnetje niet eten ?? dan eten weg.
In het begin vond ik het ook erg als j=hij niet wilde eten maar dat geklier met eten en op de grond gooien zoooooooooooo irritant, van de week heb ik hem met kinderstoel en al op de gang gezet (voor het eerst kreeg hij straf, ik was er zo klaar mee)
Wij hebben glas in de deur dus hij kon ons wel zien zitten want alleen en verlaten in de gang zetten zou ik niet doen, het heeft wel indruk gemaakt want hij was meteen stil en na 3 minuten ging ik naar hem toe en gaf hem een zoen en vroeg of hij met ins wilde eten … JA en heeft lekker gegeten.
Het opvoeden is nu echt begonnen hahahaha wat een uitdaging he.
Maar wat bij het ene kind goed helpt wil niet zeggen dat het bij de ander ook zo is en de ene keer helpt het wel en de andere keer maakt het geen indruk meer dus op de gang gaat hij bij ons als hij het echt veel te bont maakt.

Sterkte collega mama

nou hier ook nog steeds hoor, ze eet vanallus behalve avondeten! no way dat ze dat doet, ze krijgt een kans, en dan ist klaar, jammer dan ! dan maar honger, gaat ze vanzelf eten,maar ook ik word er wel moedeloos van hoor, het is gewoon nie tof… je bent bang dat ze echt te weinig binnenkrijgt, maar ja ze kan wel wat hebben … hier ook kei verkouden en tanden, maar liga gaat er prima in hoor, dus ja daag!!!
ikke helemaal blij 18 maanden laatste sprong, whahaha maar ja dan word het nog erger met die peuterpuberteit hahahha, zat mezelf alweer blij te maken met een dooie mus dus !