Niet eten, door de warmte?

mijn kleintje eet al 3 dagen niet ,op een snotneus na is hij niet ziek zou het door de warmte komen?hij laat zelfs zijn chips staan ook zijn favi koekje gaat er niet in, drinken doet hij wel gewoon goed en wat meer dan normaal ivm met de warmte
maar hoe lang moet ik dit nog gaan aankijken want het blijft als het goed is nog wel een tijdje warm (hebben we ook wel verdient met die strenge winter)

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Komt gewoon door de warmte. Geen moment zorgen over maken. Zelf heb je met dit hete weer ook minder zin in eten.
Als hij maar genoeg drinkt is het prima!

Groetekes, Sje

dankje sje

ja dat klopt ook wel dat jezelf minder zin hebt om te eten maar we doen het toch omdat juist nu je de extra vitamines enzo nodig hebt met die hitte, maar ja leg dat een kind van 2 maar eens uit haha
dan maar wat extra vitamine sappen gaan maken van vers fruit en hopen op een frissere dag waar hij dan even goed op kan bijtanken kwa voeding

Precies, gewoon lekker veel fruit geven.
Mogelijk eet-ie wel wat soep? Dan heeft-ie ook meteen zijn zouten en groenten binnen.

Groetekes, Sje

helaas heeft hij gister zijn bonensoep ook laten staan waar hij normaal zo gek op is maar misschien eet hij vanmiddag wel wat kippensoep gaan het in ieder geval weer proberen.

Weet je wat je ook kunt doen om te zorgen dat-ie toch zijn zouten binnen krijgt (zout is heel belangrijk met dit warme weer want dat houdt vocht vast)?

Chipjes geven! Gewoon ook weer erbij uitleggen dat dat nu geen gewoonte gaat worden maar dat dat nodig is omdat het heel warm weer is.

En door die chipjes gaat-ie ook nog meer drinken.

Onze meiden krijgen met dit weer ook elke dag wat chips omdat ze wat minder gewoon eten nemen.

Groetekes, Sje

ik ga gelijk een schaaltje neerzetten heb het wel al geprobeerd toen wou die niet maar heb vannochtend nibbits gehaald dus duimen dat hij het wilt want zijn broodje kaas van vannochtend staat er nog steeds onaangeraakt.
de enigste die er naar staat te loeren is de poes hahah

weet je wat ik ga proberen een soort kleine picknick in de tuin met chippies en drinkyogert
misschien vind hij dat zo leuk dat hij eindelijk iets binnekrijgt en anders weet ik het ook niet meer en word het afwachten tot hij er weer trek in krijgt

wel super bedankt voor je tips ik ga dr mee aan de slag

Da’s inderdaad ook een goed idee, om van het eten een andere setting te maken. Picknick doet het altijd!

En weet je wat ik hier ook weleens doe met dat hete weer? Een buffetje maken. Zijn ze dol op. Maak ik gewoon voor allebei de meiden een bordje met wat fruit erop, schijfje ontbijtkoek in blokjes, paar blokjes kaas, wat schijfjes komkommer. En dan leg ik er bijv. ook iets bij waarvan ik weet dat ze het heeeeeeeel lekker vinden! (chocolaatje, klein koekje of zoiets).

Dat mogen ze van mij dan opeten als ze de rest op hebben. Werkt perfect hier!

Groetekes, Sje

nou de picknick lijkt te werken de chips gaat er redelijk goed in alleen de drinkyogert nog niet wellicht als hij zo goed dorst krijgt van de chips.
dat word de komende zomer alleen nog maar picknicken haha

o zo´n buffet klinkt leuk dat ga ik zeker ook eens proberen wellicht ook iets voor mijn middelste zoon om hem te chanteren om fruit te eten hahah

Zo’n buffetje is inderdaad altijd een goed chantagemiddel. Haha!
Klinkt heel zwaar natuurlijk, maar als je ze op zo’n creatieve manier aan het eten krijgt, is het toch alleen maar mooi?!

Zo heb ik onze oudste destijds op een creatieve manier van het onderhandelen over kleding af gekregen. Die moest en zou elke dag onderhandelen over de kleding die ze aan kreeg (praten we over toen ze een jaar of 2 was he?!). Op een dag was ik het zo beu dat ik 2 setjes kleren op haar bed klaar legde 's ochtends.

1 setje waarvan ik wilde dat ze het die dag aan deed en 1 setje waarvan ik wist dat ze het minder leuk vond. Stond ze flink na te denken en vroeg uiteindelijk “Mama, wil je er nog een setje bij leggen?”.

Tuurlijk wilde ik dat en dan legde ik er een setje bij met een lange broek (dat wilde ze nog veel minder graag aan dan rokjes of jurkjes). Dus ik wist dat ze die ook niet ging kiezen.

Uiteindelijk koos ze dan het leukste van die 3 setjes en dat was precies het setje wat ik voor die dag in gedachten had. Gewoon even pedagogisch creatief zijn! Haha! Gemeen eigenlijk he?! Maar het werkt wel. En zij was helemaal blij want ze had zelf haar kleren voor die dag uit mogen kiezen. Haha!

Ik wil over 10 jaar haar gezichtje weleens zien als ik eerlijk vertel hoe ik haar gefopt heb.

Groetekes, Sje

hahaha die is leuk denkend dat ze het geheel zelf uit gekozen heeft maar ondertussen.haha ja je moet toch wat he om de kids fatsoenlijk gekleed de deur uit te laten gaan, wellicht is dat het voordeel van jongens die maken het echt helemaal niets uit wat ze aan doen
wel zeg ik uit welke kast ze iets moeten pakken, een kast is voor school en uitgaans kleding en de ander is voor het weekeind en buiten spelen zo houd ik er een beetje controle op maar meestal pakken ze wat er boven op ligt en kan ik er voor zorgen dat ze toch aan doen wat ik wil.

tja moederschap is gewoon af en toe een chantage werk haha hoe hard het ook klinkt het zorgt ervoor dat vele problemen opgelost worden op een vriedelijke manier.
wel probeerd zoonlief mij wel eens te chanteren maar dat doet hij nog niet goed genoeg , dan is het van als ik dit mag dan doe ik dat, mijn reactie is dan meestal , als jij mij wilt chanteren moet je toch iets beters verzinnen ahhaha

Als ze terug gaan chanteren moet je inderdaad alert zijn. Haha!

Groetekes, Sje

@Sje: rico eet juist meer nu hahaha, hij weer he
ik niet ik heb wel honger maar dan eet ik en denk: pfff

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker