Zo’n buffetje is inderdaad altijd een goed chantagemiddel. Haha!
Klinkt heel zwaar natuurlijk, maar als je ze op zo’n creatieve manier aan het eten krijgt, is het toch alleen maar mooi?!
Zo heb ik onze oudste destijds op een creatieve manier van het onderhandelen over kleding af gekregen. Die moest en zou elke dag onderhandelen over de kleding die ze aan kreeg (praten we over toen ze een jaar of 2 was he?!). Op een dag was ik het zo beu dat ik 2 setjes kleren op haar bed klaar legde 's ochtends.
1 setje waarvan ik wilde dat ze het die dag aan deed en 1 setje waarvan ik wist dat ze het minder leuk vond. Stond ze flink na te denken en vroeg uiteindelijk “Mama, wil je er nog een setje bij leggen?”.
Tuurlijk wilde ik dat en dan legde ik er een setje bij met een lange broek (dat wilde ze nog veel minder graag aan dan rokjes of jurkjes). Dus ik wist dat ze die ook niet ging kiezen.
Uiteindelijk koos ze dan het leukste van die 3 setjes en dat was precies het setje wat ik voor die dag in gedachten had. Gewoon even pedagogisch creatief zijn! Haha! Gemeen eigenlijk he?! Maar het werkt wel. En zij was helemaal blij want ze had zelf haar kleren voor die dag uit mogen kiezen. Haha!
Ik wil over 10 jaar haar gezichtje weleens zien als ik eerlijk vertel hoe ik haar gefopt heb.
Groetekes, Sje