Hallo,
Mijn dochter wil sinds een week 's middags niet meer slapen…! Ze kan het absoluut nog niet aan (ze wordt in januari 2) en slaapt er 's ochtends ook geen minuut langer door. Als ik haar 's middags in de wandelwagen of in de auto zet, valt ze wel in slaap, maar dit doe ik natuurlijk niet elke keer.
Ik twijfel of ze angstig is, of dat ze me gewoon zit uit te proberen. Want zodra ik haar slaapzak dichtrits, zegt ze ‘stil, stil’ en begint ze te gillen. Dat stil, stil heeft ze nog nooit zo gezegd. Nu zeg ik de laatste paar dagen tegen haar dat ze dan maar in haar bedje een beetje moet spelen en dat ik af en toe kom kijken. Soms zet ik dan zacht een muziekje aan. Dat houdt ze 20 minuten vol en daarna is het echt drama. Soms blijf ik rustig, soms wordt ik van frustratie boos. Want ze is dan zo moet en ze blijft maar zeggen dat ze wakker is en eruit wil…
's Avonds is ze zo moe dat ze dan geen drama maakt bij het slapen gaan (tot nu toe).
Wat zou dit kunnen zijn, uitproberen of een soort verlatingsangst? Wie herkent dit? Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben.
Bedankt alvast,
Iris