Niet drinken

Mijn zoontje is nu 9 maanden en drinkt errug weinig!! Zelf een melkfles wil hij niet meer. Als ik er bij elkaar 1 fles en nog geen halve beker vocht in krijg is het al veel. Eten doet hij wel goed, zijn pap sochtends en tegenwoordig sochtends ook brood, het is o op. sMiddags heeft hij wat moeite met brood gehad, maar daar gaat sinds deze week ook anderhalve snee van in. Fruit en avondeten is ook geen probleem, maar dat drinken. Hij heeft wel plasluiers dus hij krijg wel vocht binnen, met name uit het fruit, maar het zijn kleine plasjes. Ik ben niet iemand die zich gauw zorgen maakt, wil je niet eten, dan eet je maar niet, maar vocht is toch wel belangrijk. Zelfs de oppas (oma) gaf aan dat ze vind dat hij weinig drinkt op een dag.
Dus, wie heeft er tips en ideeën om mijn kleine vent aan het drinken te krijgen?

Lfs

Waar krijgt hij drinken uit?

Misschien een andere fles/beker proberen.
Je zou bij zijn fruit er wat sinaasappelsap doorheen kunnen doen.
Evt. aanlengen met wat water, dan heb je alweer wat winst.

Hoe lang drinkt hij al zo slecht want dan zou ik toch eens langs de huisarts gaan.
Vocht hebben ze inderdaad vodoende nodig.

hij heeft overal al drinken uit gehad. Heb alle tuitbekers al geprobeerd, die van Avent pakt ie het beste! Fles heeft hij al maanden uit gedronken, kan me niet voorstellen dat hij die nu ineens niet prettig meer vind.
Moet wel zeggen dat hij aan het begin, zijn eerste weken ook een slechte drinker was, maar hij deed het er goed op. Ook nu maak ik me niet direct zorgen dat het hierdoor niet goed met hem gaat, maar het gaat mij erom hoe ik hem toch wat meer vocht binnen kan laten krijgen, door te drinken. Ik geef hem al fruit waar veel vocht in zit, peer bijvoorveeld. Maak soms ook fruitdankjes voor hem, maar ook die drinkt hij niet. Als hij met een lepel gevoerd krijgt is er niets aan de hand. Extra water door zijn eten doe ik ook. Misschien moet ik me erbij neer gaan leggen dat het geen fanatieke drinker is? Ik houd in ieder geval wel zijn luiers goed in de gaten enzo.

Lfs

Ik lees even mee met dit topic want mijn dochter van 10 mnd drinkt ook heel slecht. Ze drinkt 1 papfles s’morgens en soms tussen de middag een flesje maar dan drinkt ze 90 ml. Drinken uit een tuit beker doet ze al helemaal niet, ik kan inmiddels wel een winkeltje beginnen want ik heb heel wat flesjes/bekers/tuitbeker geprobeerd, Ze eet wel gewoon dr fruit, brood, avondeten. Nou is ze wel altijd al een matige drinker geweest.

dan kunnen we samen een winkeltje beginnen

Eetschema van vandaag:
8.15 bord pap.
10.30 2 biscuitjes + een paar slokjes roosvicee en daarna toch een fles melk geprobeerd, deze is op gegaan (160 ml+4, dus puur voor het vocht)
12.15 anderhalve boterham en wat slokjes roosvicee
slapen
16.15 banaan met sap van mandarijn (gewoon mandarijn geperst)
tussendoor wat slokjes roosvicee
17.30 bord tortelini met extra water erdoor en tussendoor wat slokjes roosvicee + beetje vla toe
en nu net naar bed

Ik heb vanmorgen een beker van 150 ml roosvicee gemaakt en daar zit nu nog 50 ml in.

Kortom, echt veel drinken op een dag is het niet. Nu doe ik dus wel bij fruit en eten extra vocht erin zodat hij daar vocht uit kan halen en ik moet zeggen dat hij vandaag aardige plas luiers had.
Ook deze knul is vanaf het begin geen grote drinker, hij doet het er wel prima op lijkt het.

Lfs

Hallo,

Is het niet zo dat hij roosvicee niet lekker vindt.
Mijn dochter lustte dit ook niet. Ik heb toen de diksap van de AH gehaald de tropical/multivrucht. Die vond ze hel lekker.

Je hebt van de difrax een zachte tuit, zo heeft mijn dochter uit een tuitbeker leren drinken.

Zijn er toevallig geen tanden in aantocht??

Wel lastig

alles wat hij voorgeschoteld krijgt drinkt hij zoals hij vandaag gedronken heeft, dit is overigens ook de sap van de AH, wist ff niet hoe het heette. Maar water, thee, limonade, dubbeldrank enz enz enz het gaat allemaal zo en zelfs een fles melk weigert hij met regelmaat van de klok.
Ja, hij is flink met tanden bezig, heeft er 6 in 1 maand gekregen en nu zitten er nog een paar te vervelen tot ze door zijn.
Ik ga voorlopig maar gewoon zo door, blijf drinken aanbieden in een beker en fles en dan zie ik wel of en wanneer hij overstag gaat??? Verder weinig opties ben ik bang?

Lfs

Het kan best zijn dat hij echt pijn aan z’n tanden heeft, dan drinken ze meestal wat slechter.

En ja veel mogelijkheden heb je niet. En vaak wanneer je denkt dat je het gevonden heb verzinnen ze wel weer wat nieuws.

Ik weet van m’n eerste zoontje dat hij vanaf een maand of 9 de melk ook niet lekker vond en ik dacht als we straks maar de gewone melk hebben dan zal het wel beter gaan. NOT!!
Die weigerde hij pertinent. Ik gaf hem altijd yoki. Dat vond hij wel lekker en kreeg hij z’n zuivel ook. Nu geen problemen meer met melk.

Mijn zoontje van 7 maanden vindt de melkfles van 12.00u nooit lekker, ik gooi er altijd een scheutje diksap door en voila fles in no time leeg!!

Veel succes en wanneer die tanden er maar door zijn (tja kiezen zijn nog erger dan willen ze meestal niet eten want kauwen doet pijn)

Groetjes

ja, hij heeft echt een stormloop aan tanden momenteel, de 1 is net door en de ander zit alweer te vervelen. Nu 8 door en nr 9 zit alweer te prikken.
Diksap door de melkfles, gewoon opvolgmelk en een scheutje erdoorheen?? Nooit van gehoord, maar het is eens een optie om te proberen.
Mijn oudste dronk altijd heel goed zijn flessen (jongste tegenovergesteld), gewone melk bliefde hij niet, kreeg toen ook optimel omdat ik dat drink, maar het bleek dat hij bij Oma wel gewoon melk drinkt…?? Die krijgt nu ook gewoon een beker melk bij het brood eten en hij blijft maar mooi zitten tot het op is. Met de jongste is dat nog wat lastig.

Lfs

Yep, ik gooi er altijd een scheutje diksap door de opvolgmelk, melk met een smaakje.

's avonds krijgt hij altijd pyjamapapje en daar zit een bananensmaakje aan en die fles vindt hij LEKKER!!! Dus zo heb ik eens een scheutje diksap geprobeerd en sindsdien no problemo!!

Groetjes

Onze dochter blijkt een fikse keelontsteking te hebben en daarom zo slecht te drinken, ze heeft nu een antibiotica kuur gekregen voor 10 dagen dus hopelijk gaat t drinken snel beter

pyjamapapje lusten ze allemaal, dat is zoet zeg, niet te geloven!! En ik heb van het CB te horen gekregen dat dat helemaaaaal niet goed is. Nu kunnen ze bij het CB mij vanalles zeggen, als ik denk dat het werkt dan vind ik het prima, maar pyjamapapje word hier niet gebruikt, die van mij wil sowieso voor het naar bed gaan niets meer! Maar dat diksap door de melk ga ik misschien ook maar eens proberen.
Oh jee, keelontsteking, da’s ff niet fijn zeg, heb het zelf nog niet zo lang geleden nog gehad, of ik scheermesjes door slikte! Hoop dat de antibiotica snel aanslaat en ze er snel vanaf is! Sterkte met de kleine meid.

Lfs