Nou dan gooi ik er nog maar eens eentje tegen aan. Ik vind het best even lastig allemaal op het moment en loop tegen behoorlijk wat dingen aan op het moment. Het zijn vast allemaal fases maar ze komen wel allemaal tegelijk. Zo is er op het moment het slaapjes topic, het verkouden/ziekjes topic en hier nog 1 dus… Er wordt van een 1-jarige ook best wel wat verwacht door het CB. Mijn dochtertje moet volgens hen al lang uit een beker of tuitbeker kunnen drinken en ik mag overstappen van de opvolgmelk naar gewone melk. Met 16 maanden, dus binnen 3 maanden, moet zij zelfs helemaal van de opvolgmelk af zijn. Da’s allemaal heel makkelijk gezegd, maar wat als ze het gewoon niet wil? Wat doe je dan? Ik oefen me al maanden een ongeluk. Ikke vasthouden en zij drinken, zij vasthouden en vla in de beker. Alle vormen bekers al geprobeerd, van gewone bekers tot tuitbekers. Ze wil het gewoon niet. Ook in bad geef ik haar een beker, maar dan speelt ze er alleen mee. Als ik maar de beweging naar haar mond maak slaat ze ertegen aan en roept ze NIE NIE NIE! dat is haar nee Zowieso is het niet zo’n drinker (behalve opvolgmelk, dat drinkt ze altijd helemaal op uit een flesje dan wel)
De enige manier om haar te laten drinken verder is uit een rietjesbeker, dat snapt ze dan wel, maar dan ook alleen als we bijvoorbeeld aan het wandelen zijn. Dan lijkt het wel of ze beseft dat ze vast zit en toch nergens naar toe kan. Zo van, ok dan, heb toch niks anders te doen nu dan een beetje rondkijken. Als ze de ruimte heeft om te spelen slaat ze ook dat ding meteen weg of als ze in haar kinderstoel zit dan smijt ze hem gewoon weg. Dan stap 2,de gewone melk, nou dat had ik in haar flesje gedaan. Ik dacht, als ze het daar nu al vast maar uit drinkt, dan komt die beker vanzelf, dat wordt dan stap 2. Nou, daarvan begon ze meteen te kokhalzen! Daarna was het ook de fles wegduwen en huilen. Ze vond het helemaal niks dus. Probleem is dus dat ze geen gewone melk wil en niet uit een beker wil/kan drinken. Ze drinkt dus met 13 maanden nogsteeds opvolgmelk en alleen uit de fles. Nu moet ze in de komende maanden dit toch wel een keer gaan leren. Hoe dit aan te pakken? Herkent iemand het?
mama1980