Niet drinken, geen koorts

onze spruit is morgen 16 wkn (2 weken overtijd) maar wil vandaag nix drinken. Net een luier met veel slijm & witte spikkels, ietsje slijmeriger dan anders. De voeding van gisteravond heeft die in 1 x er helemaal uitgegooid toen die in z’n bedje lag. Om 0530uur kwam, heeft die 50 gedronken maar toen kwam ook alles eruit. Vanmorgen om 08uur toen heeft die 40 op.
Net getemperatuurd, 36,8 dus volgens mij ook goed.

Heeft iemand een idee wat er met hem aan de hand is.

Aangezien hij gisterenavond zijn voeding eruitgegooid heb zou het kunnen dat hij een virusje te pakken heeft. Zet hem geen hele flessen melk voor, maar probeer hem wat vaker drinken aan te bieden maar dan kleine beetjes. Als je zelf niet lekker bent wil je ook geen hele sloten tegelijk drinken. Maar vocht is toch belangrijk, dus probeer een paar slokjes per keer. Misschien dat hij dat wel drinkt.

Succes en beterschap!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Maak de voeding met 1 schepje minder aan. Dus bijv. 120 water, 3 schepjes i.p.v. 4 schepjes. Dat is net wat lichter verteerbaar. Grotere kans dat het er dan wel in blijft.

En net wat Sandra zegt: liever geen grote plensen geven nu, maar kleinere hoeveelheden. Als je zelf niet lekker bent moet je er ook niet aan denken om elke paar uur een flinke plens warme melk te drinken. Dat zou er ook uit komen.

Groetekes, Sje

Inderdaad, waarschijnlijk een virusje te pakken.
Slijm bij de poepluier is daar ook een duidelijk voorteken van.
Verder sluit ik me aan bij de tips van Sandra en Sje.
Mocht het spugen doorgaan, denk dan ook nog even aan ORS.
Beterschap, hoop dat ie nu de voeding/vocht binnen houdt!
Groetjes Carolien.

bedankt voor de tips!
Sinds vandaag heb ik last van m’n keel en veel misselijk, ik denk dat onze kleine man dit ook heeft. Hij had het virus dus net ff een dag eerder dan ik. Vandaag heeft die nog niet goed gedronken op de opvang maar vanavond heeft die een goede fles op voor het slapen gaan.

Inmiddels beide weer beter?

Groetjes Carolien

mijn dochtertje heeft dit ook gehad. duurde maar 2 dagen gelukkig. de 3e dag alleen maar geslapen en geslapen en nu weer fit als een hoentje gelukkig
beterschap!

mama1980

ja we zijn weer beter (gister was m’n vriend nog wel ziekjes). Het drinken is nog niet volledig terug, hierdoor komt die nu regelmatig 's nachts nog een x. Hopelijk gaat die nu overdag weer goed drinken, zodat die 's nachts lekker doorslaapt.