volgens het cb zou remy nu moeten doorslapen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. hij gaat meestal om 20.00 naar bed dan krijgt hij een flesje met rijstebloem. maar hij word snachts meestal rond een uur of 3 wakker. ik heb al geprobeerd om hem met een speentje te sussen en het zo te rekken maar na 5 nachten was ik niet meer te genieten. maar als ik hem om 3 uur gewoon 120cc geef dan slaapt hij zo verder tot 800. mijn eerste zoontje heeft dit ook een hele tijd gehad maar dat is ook wel goed gekomen. toen wij gister naar bed (00.00)gingen was remy klaar wakker toen we keken, we hebben het even aangekeken omdat hij niet huilde, maar uiteindelijk begon hij wel te huilen. we hebben hem toen een flesje gegeven met 120 cc en remy heeft heerlijk doorgeslapen tot 600 en ligt nu weer heerlijk te slapen. nou weet ik eigenlijk niet goed wat ik moet doen, blijkbaar heeft hij gewoon nog een beetje nachtvoeding nodig, maar ik wil ook niet dat hij daardoor te dik word. laten schreeuwen heeft echt geen zin, want hij word echt wakker van de honger. hebben jullie nog goede tips of hebben jullie het zelfde gehad. ik weet dat de meeste kindjes van 5 maand nog niet doorslapen, maar het zal toch wel fijn zijn.
mama van max en remy
Niet doorslapen
hoi mama van max en remy,
nou ik snap dat doorslapen wel heel fijn zou zijn, en elke baby is anders. je zou misschien een beetje kunnen afbouwen, elke keer wat minder geven snachts, geen 120 maar bijvoorbeeld 100 en dan steeds minder… met een speentje rekken is leuk maar als ze het niet pikken ist even vermoeiend als nachtvoeding!
misschien, ja dat hebben wij gedaan bij onze kleine een scheppie hongerige baby erin…
hoe oud is remy?
en volgens het cb moet alles volgens het boekje het is jouw kind jij weet het beste hoe je dit moet aanpakken kijk welke tips je aanstaan daar doe je wat mee, en wat je niet ligt dat houdt je in je achterhoofd maar doet er verder pas wat mee als jij dat nodig vind.
Sommige kindjes hebben een extra zetje nodig om te “leren” doorslapen, niet elk kind gaat dit uit zichzelf doen namelijk.
ik zou als Remy eigenlijk geen nachtvoeding meer nodig heeft geen melk meer maken maar gewoon wat water geven. het kan goed zijn dat het puur gewenning is. Ontwen hem dus eerst de voeding, daarna pas het s’nachts water drinken.
Op den duur (ik weet het het is moeilijk) kun je ze het beste even laten huilen. ze moeten namelijk leren zichzelf in slaap te krijgen. en dat is voor de ouders heeeeel lastig (ik weet er alles van want rico kwam niet 1 maar 2 keer toen ik wilde afbouwen) maar ik hield vol en uiteindelijk huilde hij 'n minuutje en viel weer in slaap totdat hij helemaal doorsliep.
succes!

ow ja inderdaad een beetje water is ook een goed plan !
ja en dat cb gaan altijd uit van hun ’ standaard kinderen’ maar die bestaan niet, ze doen het allemaal op hun eigen tempo …
Doorslapen moet je niet forceren. Zoals al eerder geschreven is: elk kindje is anders. Dus het CB kan wel zeggen dat Remy door moet slapen maar het CB zou als geen ander moeten weten dat elk kindje anders is.
Als het kindje er zelf nog niet aan toe is, slaapt het niet door. Het ene kind slaapt met een paar weken door, het andere kind met een half jaar nog niet.
En bij een kindje van 5 maanden moet je sowieso niet aan zijn ritme gaan sleutelen want tot ergens week 19,5 is een periode van een sprong. Zie het oei-ik-groei-boek.
Groetekes, Sje
Meric werd ook elke nacht om 3 uur wakker tot hij 4 maanden oud was. ik was het helemaal zat al die gebroken nachten. ik heb toen de babyslaapgids gedownload van internet. en de methode toegepast. gewoon laten huilen als hij wakker is. daarna is hij nooit meer wakker geworden snachts. behalve als hij een tandje krijgt wordt hij gillend wakker maar dat is normaal. mis. een tip voor je? verder niet om je bang te maken maar hij heeft die nacht dat we hem lieten huilen wel een anderhalf uur volgehouden. daarna was het ineens stil. en hebben we nooit meer wat van hem gehoord. een sprong heeft niets te maken met doorslapen vind ik. de mijne zit constant in een sprong maar slaapt nog steeds elke nacht netjes door hij weet nou wel dat hij er toch niet uit mag en een kind van 5 maanden heeft echt een water of melk in de nacht nodig hoor! dat is pure onzin en gemakzucht. hoe vervelend het ook is gewoon laten huilen en merken dat hij er niet uit mag
Volgens mij kreeg hij normaal ook al gewoon een flesje 's nachts, toch?
En nu zei het cb ineens dat het niet meer kon?
Nou, ik zou hem gewoon geven als hij wakker wordt. Je zou evt. kunnen proberen om het 100cc water te geven, met 1 schepje, dan krijgt hij bijna niets.
Ik denk dat hij vanzelf wel een keer doorslaapt. Zeker als hij warm gaat eten.
Máár, als het al een tijdje zo geweest is, dat hij doorsliep zonder fles, dan zou ik dat zou houden. Dus geen fles geven dan. dan heeft hij het blijkbaar niet nodig.
Liefs, Anne
haha laat diegene van het CB er maar een nachtje oppassen ^^ wedden dat ze een fles geven Soms vraag ik me af of ze zelf wel kinderen hebben…

Tja, doorslapen. Die van mij is 8,5 maand en slaapt ook niet door. Heeft dat wel een korte periode gedaan maar nu al weken (mss al maanden) niet meer. Hij kruipt zijn hele bedje door en weet dan niet meer hoe hij terug moet komen dus ja… Ik bied geen voeding aan 's nachts, daar vraagt hij ook niet om. Maar geef hem wel af en toe een slokje water omdat hij ook vaak moet hoesten. Dus tjaaa, hier 8,5 maand en ook wij moeten er 1, 2 soms 3 keer uit. Maar is dan wel kwestie van goed leggen en hij slaapt weer verder. Zijn allemaal fases. Dus, als ze eenmaal doorslapen kan dat ook weer zo veranderen. Mysterie van een baby geloof ik…Succes ermee. En ik moet zeggen, die gebroken nachten went ook wel weer. Soms kan ik me niet eens herinneren of ik er nu uit ben geweest ja of nee. Hoort gewoon bij mijn slaappatroon hahaha!
Beste Max,
Heb wel ff een vraagje aan je. Je zegt dat hij om 20.00 uur naar bed gaat en dan 's nachts wakker wordt, maar krijgt hij nog wel een avond voeding dan ? volgens mij deed ik op die leeftijd nog een avondvoeding rond 23.00 uur geven en dan sliepen ze door tot 6.30 ofzo en zo ben ik langzaam maar zeker gaan afbouwen met tijd en voeding, totdat ik op 19.00 uur zat en dat kan wel ff duren, maar beter dan elke nacht je bed uit.
Gr. Natasja
damian gaat hier zo rond half 8 naar bed maar ik geef hem nog wel 180 cc om half 11. na de vakantie gaan we dit weer rustig aan naar voren trekken tot hij om half 8 de fles heeft en dan doorslaapt. we hebben dit al geprobeert maar dan komt hij om 3 uur voor de voeding dus na de vakantie als alles weer normaal is gaan we rustig aan steeds een half uurtje naar voren met de laatste fles en dan zien we wel hoe het gaat. en het cb die zegt dat damian nog veel ste jong is om te kunnen staan en stappen maar hij doet het toch echt hoor. hun kijken wat er in de boeken staat en daar hoort iedereen zich maar aan te houden maar het is jou kind en jij weet het beste wat jou kindje wilt