Hallo moeders,
Mijn dochter sliep met 5 weken al door, tot 2 weken geleden!!! Ze is vorige week een jaar geworden… Tussen 19.30-20.00 uur ligt ze op bed met een fles melk, dat moet ik wel gaan afbouwen, maar daar zijn we mee bezig. Daar slaapt ze lekker van, zon lekkere fles warme melk… Stiekem ben ik het niet heel erg snel aan het afbouwen, want ze vindt het zo lekker, doe er wel steeds minder schepjes melk in.
Maar… om een uur of 00.00 wordt ze wakker en gaat ze staan in bed en huilen…
Ik heb haar een paar keer mee genomen naar ons bed en heeft ze bij ons geslapen. Ik weet het, het is niet goed, maarja 's nachts denk ik, morgen werken, dan maar bij ons slapen. Als ik snachts in haar kamertje kom wijst ze al naar onze kamer, zo van, daar slapen!! Een jaar en nu al zoooo bijdehand, ongelovelijk…
Van vriendinnen heb ik gehoord, als we haar 2 nachten laten huilen dat ze daarna niet meer wakker wordt. Maar ik vind het zo moeilijk om haar te laten huilen… Ik heb wel eens gehoord, dat rond het eerste jaar kindjes last van dromen hebben… Moet ik haar dan troosten en dan terug leggen in haar bed? OF niet uit bed halen… Of helemaal niet in haar kamer komen?? Tips!!!
En nog iets anders…
Ik geef haar nog steeds Nutrilon 3, maar ik mag haar ipv van nutrilon nu toch ook gewone melk geven? Er is toch ook opvolgmelk van Nutricia, maar dat is toch onzin of niet?
Alvast bedankt…
Groetjes, Gerti
Niet doorslapen!
Hhoi
Ze mag idd al gewone melk.
In ieder geval al vanaf 1 jaar, maar ook eerder.
En als ze dat fles je zo lekker vindt maakt dat toch niet uit dat ze die krijgt?
En dat wakker worden…wij hebben een dochter van 7 maanden, die doet het ook.
En vaak rond 5.30 uur 's morgens en vaak hhal ik har ook bij ons. Is niet goed maar idd ook werken en dan kies je tochh voor je rust. Mar die van jou is wat ouder en misschhien werkt het wel, gewoon laten brullen of even hhen en zeggen dat ze verder moet slapen.
Succes!
Tessie
Hoi Gerti,
Hoe verleidelijk het ook is, niet meer mee naar jullie bed nemen! Voor je het weet ligt ze als kleuter nog tussen jullie in en dat wil je niet. Plus het is nog gevaarlijk ook!
En, voordat je die verleiding ook nog zou gaan krijgen, zeker ook niet meer terug naar nachtvoedingen. Dus evt. wel slokje water geven als ze 's nachts wakker wordt, maar niet meer iets van een volledige fles ofzo. Want ook daar kom je met heel veel moeite weer vanaf.
Als je nog een poosje lekker die gewone avondfles wilt blijven geven totdat ze weer goede nachten maakt, gewoon doen. Niks mis mee. Wij zijn ook pas sinds kort gestopt met de avondfles melk bij ons jongste dochtertje en die is eind januari 1 geworden. Afgelopen week was ze ziek en toen zijn we zelfs weer even teruggegaan naar de melkfles 's avonds. Kreeg ze in elk geval genoeg vocht en voedingsstoffen binnen.
Je vriendinnen hebben gelijk. Terug naar haar eigen bed, desnoods maar paar nachtjes laten huilen (hoe moeilijk dat ook is) en dan is het over en slaapt ze gewoon weer in haar eigen bed. Het kost je nu even een paar nachten je nachtrust, maar als je haar naar jullie bed blijft halen kost het je nog jaren aan nachtrust.
Het wordt even doorbijten maar het is echt het beste.
Als ze slecht droomt, mag je natuurlijk altijd troosten. Als je niet haar kamer in zou gaan dat is ook niet goed. Bij slecht dromen mag ze best papa of mama dicht in de buurt zien zodat ze zich weer veilig voelt en zich realiseert dat ze gedroomd heeft.
Maar dan lekker op haar kamertje blijven, evt. slokje water en lekker weer in haar eigen bedje leggen.
Het gebeurt ook weleens dat ze slecht dromen en dat ze nog in die droom zijn als je op de kamer komt. Niet denken “Oh ze slaapt nog, dan zal ik haar maar niet wakker maken”. Dan blijft ze namelijk in die slechte droom hangen. Gewoon even wakker maken, troosten en weer terugleggen. Dan is ze die droom kwijt.
Wij gaan met onze meisjes nooit hun kamertjes af! Niet naar onze slaapkamer, niet naar beneden. Als we daar aan beginnen, is het eind zoek, want geloof maar, zo klein als ze zijn, ze weten heel goed hoe ze grenzen moeten verleggen en je uit moeten proberen.
Groetekes, Sje
Sjé,
je hebt hehlemaal gelijk.
En met dromen ed doe ik heht net zo als jij aangeeft.
Manon komt 's nachts ook niet bij ons, geen denken aan.
Ze is alleen soms heel vroeg wakker en dan wil ze als we geluk hebben bij ons nog een half uurtje slapen.
Tessie
Hoi Gerti.
Wat vervelent!
Maar ik vroeg me iets af, slaap je dochtertje s’middags ook nog?
Of is ze hele dagen wakker?
Groetjes Marianne Mama Van Ruben
Ze slaapt 's ochtends en 's middags een uurtje… Maar dan is ze ook echt moe. "s ochtends slaat ze wel is over en dan gaat ze 's middags vroeger en langer slapen. 's Avonds ligt ze dan meestal iets eerder op bed…
Maar… ik heb haar vannacht 15 min. laten huilen, het was moeilijk, maar ik hoorde aan haar (nep)huiltje dat het zeuren was en ze viel daarna in slaap!!!
Heerlijk geslapen… Hopen dat het vannacht ook zo gaat…
Dan is ze dus niet oververmoeid als ze nog zoveel overdag slaap.
En dan zou ik je niet verder kunnen helpen.
Maar blijf volhouden, wie weet is het weer een periode, en hopen dat het snel overgaat.
Die van mij sliep s’nacht altijd erg vast, maar de laatste weken begint hij ook steeds vaker te spoken.
Groetjes Marianne Mama Van Ruben
Even kort off topic:
Tessie, wat sjiek dat ik een é van je krijg in plaats van een e.
Mag gewoon weer een simpele e zijn hoor want het is gewoon Esje!
Groetekes, Sje
ja ben zeer benieuwd .of hij nu heeft doorgeslapen
groetjes marielle mama van
10-10-01
Gerti, heeft ze vanacht doorgeslapen??
Ben wel benieuwd…
Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin
Wat lief dat jullie zo meeleven met ons “probleempje” hihi
We hebben Julia 2 nachten laten huilen en na 15 min. viel ze al in slaap. Het was wel even afzien hoor, want ze stond in bed te huilen. Ze viel om en stootte haar hoofd, dus toen ben ik wel ff gaan kijken, maar was natuurlijk nix aan de hand… Het gaat stukken beter en ze valt veel sneller in slaap. Ze huilt af en toen wel 's nachts , maar niet zo lang. Wij zijn veel fitter, want met zo’n ukkie in bed, slaap je niet echt goed. Je slaapt heel licht en met elk geluidje ofiets ben je weer ff wakker.
Vannacht heb ik haar helemaal niet gehoord, maar dat kan ook aan de wijntjes liggen, ben lekker met mijn vriendinnen uiteten geweest!!
Hoop dat het zo doorgaat…
Goed dat je doorgezet hebt Gerti! Hopen inderdaad dat het nu steeds beter gaat met het slapen van jullie kleine mop!
Groetekes, Sje
Mooi dat het vanacht wel is gelukt Gerti!!!
Dat is wel lekker heh!!
Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin