Niet doorslapen, wel overdag goed slapen

Mijn zoontje van 15 maanden slaapt normaal heel erg goed.
Overdag en 's nachts.

Sinds een aantal weken wordt hij 's nachts 1/2 x wakker.
Speen, knuffel of verschonen.

Nu sinds de laatste 3 nachten weet ik me geen raad meer… na v88 al helemaal niet meer. Hij kwam elk half uur! Jeetje en dan ben je ook nog harstikke moe! Dat breekt op !
We laten hem huilen, blijft het gaan stoppen we hem in zeggen niks en gaan weer. Normaal ging hij dan weer goed slapen… nu herhaal zich dit heel vaak.
Na de laatste 2 vervelende nachten slaapt hij overdag dus heel goed.
Maarja, laat ik hem overdag slapen zoveel, slaapt hij 's nachts juist niet… en kan hem niet dwingen wakker te blijven als hij moe is van een slapeloze nacht.
Wie kent dit en heeft tips voor mij?
Ik weet het ff niet meer.

Volgens mij zit hij in een sprongetje, en dan is er niet zo veel aan te doen.
Je zou hem eventueel wel een vaste tijd kunnen laten slapen overdag.
De tijd die hij gewend is, en hem daarna wakker maken.

Verder niet te vaak gaan kijken 's nachts en hem ook maar even laten brullen, zo nodig! En overdag even met hem mee naar bed gaan

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Sprongengedrag en/of uitproberen, denk ik.

Als 's nachts niets helpt, dan maar laten huilen. Klinkt hard, maar als echt niets helpt moet je toch iets. Wij hebben hem wel eens 45 min. laten huilen in zo’n situatie en uiteindelijk sliep 'ie heerlijk weer verder.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Denk ook sprongetje. Maar denk dat je Owen zelf goed genoeg kent. Ik weet inmiddels als Sanne 's nachts niet goed slaapt. Dus net als Owen om het uur wakker dan zit ze echt in een sprong en even daarna slaapt ze weer als een roosje en kan ze weer wat nieuws.

Sterkte ermee.

groetjes Carolien

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Herkenbaar sprongengedrag! Ik heb Nick toen smorgens een uur laten slapen en smiddags een uur. Of smiddags iets korter dan 2 uur. Dan moet ie snachts maar slapen. En dat hielp na 2 x wel…
Verder kun je er weinig aan doen ben ik bang. Nick zit nu in zijn laatste sprong en werd de afgelopen weken heel vaak huilend wakker. Soms getroost omdat hij heel overstuur was. Nu is het minder aan het worden en laten ook wij hem wel eens huilen hoor. Ben er niet echt een voorstander van maar als hij meer jengelt dan heel overstuur huilt dan vind ik het prima en draai ik me nog een keertje om hoor.

Succes!

Groetjes Bianca

Ja, zoals lalala al zei.
Hem overdag laten slapen zoals hij gewend is en niet veel langer dan dat.
Messchien kan je hem 's avonds dan wat vroeger in bedje leggen?
En voor de nacht, gewoon de routine aanhouden die je ervoor deed.
Hem zeker niet bij jouw in bed laten slapen want dan kom je in een straatje zonder eind!
Hopelijk slaapt je kleine man weer vlug als een roosje

Groeten
Tanja

Hebben wij nu echt zo’n apart kind die er geen misbruik van maakt als hij een nachtje (of twee) bij ons heeft geslapen? Of boffen wij gewoon???

Is het echt verstandig om je kindje tijdens een sprong soms zo lang te laten huilen in zijn bedje? Heeft hij je niet juist dán hard nodig omdat hij nieuwe dingen aan het leren is en deze dingen ook moet kunnen verwerken? Dat vraag ik me nog steeds af eigenlijk. Iemand het antwoord?

Hmm
Ja uren moet je zo’n kleintje niet laten huilen.
Maar ik vind het best als je ze even laat doen…
En als je dan gaat kijken en even rustig over zijn hoofdje of buikje wrijft dan laat je toch wel merken dat je er voor hem bent.
Zo lukt het bij ons ook dikwijls en dan valt hij zo inslaap

en ja Freubeltje jullie hebben geluk
maar niet alle kindjes zullen er misbruik van maken, het gaat er natuurlijk om hoe je het als ouder doet he

Groeten!