Niet direct kunnen/ willen aankijken

Hoi,

Ik zit met het volgende:

Onze dochter (3 jr)kijkt je niet recht aan als je wil dat ze luisterd of je iets uitlegd. Ik zorg altijd dat ik op haar hoogte zit en dat ze me met gemak kan aankijken. Soms vind ik het belangrijk dat ze me aankijkt. Vooral als je iets uitlegd of als ze straf krijgt en je geeft aan waarom. Ze kijkt dan altijd omhoog of opzij. Zo heb ik meestal de indruk dat het niet echt aankomt wat je verteld. Ik vind zelf dat ik altijd in makkelijke woorden en niet te lange verhalen iets duidelijk maak of tegen haar praat als het echt belangrijk is.

Is dit normaal ben ik teveel eisend daarin. Ik weet n.l. niet of je dat al kan verwachten op deze leeftijd.

Groetjes

lon106

naar mijn idee zouden ze het wel moeten kunnen hoor, ik zeg tegen luca ook vaak dat hij mij aan moet kijken, of “kijk maar naar mijn ogen, dat is aankijken”.

Ik denk dat ze het vervelend vindt om gestraft te worden, en zich misschien er een beetje voor schaamt, dat ze je niet durft aan te kijken. Ik neem aan dat ze in andere gevallen je wel aankijkt? Dus als je gewoon met haar praat?

Je bent niet veeleisend hoor, ik denk dat ze de situatie gewoon niet fijn vindt en dus weg kijkt.

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Lilypie 4th Birthday Ticker

Hoi,

Bedankt voor jullie reactie’s. Ze kijkt bij gewoon vertellen ook vaak weg of maar heel even. Lijkt heel snel of ze zich dan na drie woorden verveelt ofzo. Het speelt al een tijdje maar dacht dat het met ziek zijn te maken had. Maar nu dat het weer redelijk goed gaat en we weer een redelijk normaal ritme en dag hebben valt het me weer op.
Ik probeer haar nu te dwingen me aan te kijken door met mijn handen een soort koker verrekijker te maken. Maar zelfs dan presteerd ze het om weg te kijken.

Ik zal het eens op psz vragen of hun dat ook is opgevallen. bij de oppas doet ze het ook vaak is haar nu opgevallen.

Ik denk dat ik het eens bespreek in het ziekenhuis. Wie weet. Nu dat ik lees dat jullie ook vinden dat ze het moeten kunnen en doen.

groetjes

lon106

Hoi,

Moesten vanmorgen in zkh zijn. Heb het toch maar gelijk aangekaart bij de pedagosiche medewerkster. Zij vond het op zich niet verontrustend maar ik moest maar even gaan bij houden hoe vaak ze wel en niet aandachtig kijkt. Ook moet ik opschrijven hoe ze dan reageert dus heeft ze het wel gehoort wat ik zeg snapt ze het enzv… Ze was niet zo bang dat het iets was, maar wilde wel even kijken of zij erachter kon komen waar het vandaan komt. Ze schatte haar toch wel intiligent in en dat horen we vaker. Dus misschien wel een fase ja. We moeten volgende week toch bij haar terugkomen voor andere tests. Dus neemt ze dit gelijk mee en zal ze zelf ook iemand laten meekijken als zij met haar bezig is.

Misschien valt het aantal keren wel reuze mee en let ik teveel op d’r omdat je toch even tijdelijk een meer in de gaten houden tik hebt overgehouden van de afgelopen tijd. Zeg maar.

groetjes

lon106