Het was me al vaker opgevallen, maar vandaag was het echt duidelijk: mijn vriend en ik zitten niet altijd op één lijn als het om Eva gaat. Ze wilde vanmiddag bij papa zitten, maar die zat op de laptop en daar mag ze niet bij. Brullen. Ze bleef bij hem staan. Ik zat op de bank en zag het gebeuren. Harder brullen, handjes de lucht in. Papa, met lieve stem: ‘Eva, papa is bezig’. Nog harder brullen, ze liep rood aan. Ik dacht: ‘Als hij haar nu maar NIET haar zin geeft!’ Hij bleef heel lief tegen haar praten. Toen was ik het beu, want inmiddels was Eva veranderd in een duivel zowat en ze krijste alles bij elkaar van pure nijd. Ik pakte haar bij de arm, zei: ‘En nou is het afgelopen!’ en nam haar mee naar de gang, waar ik haar achter de glazen deur zette. Met de deur dicht, zodat mevrouw af kon koelen. Dat hielp niet, ze sloeg tegen het raam en bleef krijsen. Ik zei aan de andere kant: ‘Je mag pas terug als je lief bent en stopt met huilen!’ Ze keek lief en dus opende ik de deur. Metéén liep ze naar de laptop en begon ze opnieuw. Dus mocht ze opnieuw achter de deur van mij…Ik zag mijn vriend kijken van: ‘Zielig voor Eva!’ Ik zag in zijn ogen dat hij het er niet mee eens was en mij streng vond. Uiteindelijk bekoelde mevrouw.
Mijn vriend zegt regelmatig dat Eva veel aandacht wil en huilt als hij alleen met haar is. Bij mij doet ze zo niet. Ik speel met haar en laat haar dan. We gaan lekker naar buiten en bij mij is ze eigenlijk nooit echt vervelend en huilerig. Dat komt denk ik toch doordat ze weet dat ik haar strenger toespreek. Ze weet dat ze bij papa een potje kan breken en daar maakt ze misbruik van. Ze gaat dan echt bij hem hangen, zo van: jij bent mijn vriend. Terwijl ze mij ook knuffelt, dus ze zal mij ook echt wel lief vinden! Papa is wat dat betreft een stuk weker dan ik als het om zijn meisje gaat.
Zitten jullie wel op één lijn? Wij met veel dingen wel, maar dus niet zo met consequent zijn en vervelend gedrag de kop in drukken. Ik heb hem wel uitgelegd hoe ik het doe, maar of dat echt overkomt? Ik wil hem niet de les lezen, maar ja, hoe kunnen we haar nu opvoeden als ze van papa straks 10 ijsjes mag en van mama maar 1? Ik heb het gevoel dat ik het dan steeds gedaan heb straks, dat ‘van mama niks mag’. Ik zou graag tips hebben hoe jullie dat doen en hoe ik toch duidelijk kan maken dat ik wil dat mijn vriend strenger optreedt. Dank je!
De rode draak ligt nu trouwens te slapen, na een dramatisch optreden met tandenpoetsen weer. Echt zware PPP!
Groetjes Rainbow, trotse mama