Niet alleen willen spelen

(Oeps verkeerd gepost Bij het babyforum Nog niet zo gewend dat ons meissie nu 1 is )

Sylvie is een hartstikke lief en vrolijk meisje en moppert op zich weinig.
Maar ze kan de laatste tijd echt totaal niet alleen spelen.
Ze hangt in het weekend om papa en mama beiden heen en gaat alleen met speelgoed spelen als wij mee doen. Doordeweeks hangt ze dus de hele tijd om mij heen en wil ook echt alleen maar spelen als ik mee doe…
Het is erg frustrerend, want ook al ben ik thuisblijfmama en doe ik veel met Sylvie, ik kan niet de HELE dag met haar bezig zijn en spelen. Ik heb het huishouden te doen en daarnaast wil ik heel graag ook dingen voor mezelf doen. Maar dat kan/mag gewoon nu niet door Sylvie…
Ze slaapt al heel lang maximaal nog maar 2 uurtjes op een dag en meestal is dat van 10 tot 12 uur. Ik doe dan sowieso altijd de afwas, omdat als ze wakker is zij bij mn benen gaat staan jengelen En daarna ga ik even achter de pc, omdat ik dat ook niet mag van Sylvie als ze wakker is
Ik vind het sowieso een vervelend tijdstip dat ze slaapt, ik had veel liever gehad dat ze bijv. van 13 tot 15 sliep, want dan breekt dat even je dag.
Maar goed, Sylvie kon eerst heel erg goed alleen spelen en nu dus totaal niet meer.
Hebben jullie tips/ideeen? Mijn moeder stelde voor om de box weer neer te zetten om haar daar af en toe even in te doen. Ik weet niet wat ik er van moet denken, wat vinden jullie??

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ook dit is zo’n fase waar je beiden doorheen moet komen.
Het gaat weer over (en komt vervolgens weer een paar keer terug).

Sterkte

M.

Inderdaad, doe je weinig aan!
Ik doe juist op de tijden dat de kinderen slapen dingen voor mezelf. De verplichte dingen doe ik overdag tussendoor. En de oudste, 27 maanden, help op haar manier, en word zo mooi bezig gehouden.

Succes ermee, lastig om er even door heen te komen.

Ik herken je verhaal helemaal! Lotte heeft toen ze net 1 was ook zo’n periode gehad. Wilde absoluut niet alleen spelen en hing alleen maar om mij heen. Maar geloof mij (het duurt een paar maanden soms), het gaat weer over! Op een gegeven moment ging ze zo ineens weer alleen spelen. Het is echt even doorbijten maar er zit niets anders op dan maar proberen er het beste van te maken en in gedachten houden dat het weer overgaat! Heel veel succes!
En qua slapen, hier hetzelfde verhaal. Lotte slaapt eigenlijk alleen nog 's ochtends anderhalf uur en daarna, als ik heel veel geluk heb, 's middags nog een half uurtje, 3 kwartier. Ook in die periode sliep ze heel slecht.
Het zijn echt fases en ze gaan vanzelf weer over.

Groetjes

Gelukkig maar dat het word herkend en dat het weer over gaat
Ik probeer inderdaad zoveel mogelijk het huishouden te doen als Sylvie wakker is, maar de afwas is op 1 of andere manier nooit goed. Was vouwen mag ik van haar doen, stofzuigen, maar afwassen, haha
Ze weet inmiddels ook hoe de keukenkastjes open moeten… Dat is helemaal leuk (ehem)… We gaan binnenkort maar eens kijken naar sloten voor op kastjes Ze haalt nu steeds de kruiden er uit Grapjas Gelukkig zijn dat gesloten potjes, maar toch
Voor de rest probeer ik op het moment zoveel mogelijk met haar naar buiten te gaan, wandelen of fietsen. Dat vind ze altijd leuk
Ik doe 's ochtends de boodschappen en dan gaan we 's middags nog even fietsen
Ik sla me er wel doorheen En straks heeft ze altijd een speelmaatje haha Nou ja de eerste 6 maand niet natuurlijk, maar daarna

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie