Niet alleen willen spelen

Sylvie is een hartstikke lief en vrolijk meisje en moppert op zich weinig.
Maar ze kan de laatste tijd echt totaal niet alleen spelen.
Ze hangt in het weekend om papa en mama beiden heen en gaat alleen met speelgoed spelen als wij mee doen. Doordeweeks hangt ze dus de hele tijd om mij heen en wil ook echt alleen maar spelen als ik mee doe…
Het is erg frustrerend, want ook al ben ik thuisblijfmama en doe ik veel met Sylvie, ik kan niet de HELE dag met haar bezig zijn en spelen. Ik heb het huishouden te doen en daarnaast wil ik heel graag ook dingen voor mezelf doen. Maar dat kan/mag gewoon nu niet door Sylvie…
Ze slaapt al heel lang maximaal nog maar 2 uurtjes op een dag en meestal is dat van 10 tot 12 uur. Ik doe dan sowieso altijd de afwas, omdat als ze wakker is zij bij mn benen gaat staan jengelen En daarna ga ik even achter de pc, omdat ik dat ook niet mag van Sylvie als ze wakker is
Ik vind het sowieso een vervelend tijdstip dat ze slaapt, ik had veel liever gehad dat ze bijv. van 13 tot 15 sliep, want dan breekt dat even je dag.
Maar goed, Sylvie kon eerst heel erg goed alleen spelen en nu dus totaal niet meer.
Hebben jullie tips/ideeen? Mijn moeder stelde voor om de box weer neer te zetten om haar daar af en toe even in te doen. Ik weet niet wat ik er van moet denken, wat vinden jullie??

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Rens heeft dit ook een tijd gehad. Wat hier wel hielp was om heel duidelijk te zijn en goed aan te geven wat de bedoeling is. Bv mama gaat nu stofzuigen en daarna gaan we samen kleuren.
Of even met haar gaan spelen om haar o gang te helpen en dan zeggen dat ze nu alleen verder mag spelen.
Vervelend is het zeker maar het is echt een fase. Negeren was hier ook het grote toverwoord als Rens weer eens aan m’n benen liep te jengelen.

groetjes Ramona

Ja dat eerst samen spelen en dan weggaan heb ik al zo vaak geprobeerd, maar Sylvie komt gelijk achter me aan gelopen En tsja jengelen negeren ook al tig keer gedaan maar het is zo’n volhouder Maar gelukkig maar dat het een fase is, dan hoop ik maar dat ie snel weer voorbij is

Hoop met je mee. Om de box weer terug te zetten vind ik een lastige. Aan de ene kant is ze pas net een jaar dus qua leeftijd kan het best. Rens heeft er hier tot 1,5 in gezeten. Maar dan is het misschien weer een beetje verwarrend voor haar als de baby er straks is.

groetjes Ramona

Vanaf welke leeftijd doe je speelgoed op de kamer en laat je ze daar eens spelen dan?

Rens speelt nu wel eens alleen op z’n kamer als ik boven bezig ben. Maar dat is echt sinds kort en na een half uurtje heeft hij dat ook wel gezien.

groetjes Ramona

Hanna, je mag verhuizen met dit topic naar het peuterforum!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Haha oh ja oeps

Even wennen zeker

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Heb je geen box meer staan?
Hoe doe je dat dan met eten koken enzo?

Ik moet er werkelijk niet aan denken dat H.ayley hier de hele dag rond loopt te hobbelen en ik geen stap meer kan verzetten.
En juist om dit soort dingen is een box uber handig!

Bij mij zit ze over het algemeen op vaste tijden in de box en op vaste tijden is ze eruit. Ik doe meestal tot een uur of 11 dingen in huis en zit zij in de box te spelen. Dan gaan we daarna even boodschappen doen, boterham eten en om 12.30 gaat ze slapen. Meestal anderhalf tot twee uur. Daarna kan ze er gewoon uit maar om 17u gaat ze er weer in als ik ga koken.

Dit ritme kent ze ook en ze heeft er (tot nu toe) totaal geen problemen mee.

Sylvie zit al heel lang niet meer in de box. Ze begon met 7,5 maand al te lopen langs de tafels en stoelen. Tijgeren kon ze al heel snel.
Ik heb normaal gesproken totaal geen last van Sylvie hoor. Ze kan heel goed alleen spelen en zit altijd bij haar speelgoed. Ook als ik het huishouden doe of met het eten bezig ben. Totaal geen problemen mee. Het is alleen nu dus even, maar gelukkig maar een fase Dus we moeten er weer even doorheen. Nou ga ik gewoon zo veel mogelijk met haar wandelen of fietsen, dat vind ze fantastisch

Maar ik heb het topic geopend in 1-4 jaar, dus hier kan een slotje op