Niet alle borsten kunnen het!


#1

Mijn borsten hebben een foutje

Op 24 april is AbbyGaby geboren en gelijk hapte ze goed. Ge-wel-dig! Helemaal trots: de eerste mama die thuis was bevallen van mijn gezin en ik zou wel even een half jaar bv geven.

Helaas bleef het bij twee keer aanhappen. Ik raakte steeds gefrustreerder. Abby dronk niet goed en we zijn gaan vingervoeden, maar te laat. Met een veel te hoge bilirubine gehalte zijn we naar het ziekenhuis geraced waar we twee nachten lagen. Abby lag kritiek.

In het ziekenhuis uiteindelijk nog een keer geprobeert, met een tepelhoedje. Het werkte, maar ik ging door de grond van de pijn.

De maandag erop kwam de lactatiekundige en wat blijkt: de spieren in mijn tepel zijn te kort. Ik zal nooit kunnen voeden. Misschien na 6 weken kolven en dan nog met een tepelhoedje.

Ik heb het geprobeert, maar in vier weken (kolf)tijd heb ik vijf (!) borstontstekingen gehad. De een ging weg en de andere kwam. Ik heb niet kunnen genieten. Ik ben er mee gestopt.

Een grote telleurstelling, maar nu wel in ontspanning heerlijk aan de fles. Abby groeit er ook groot op!