Niet aardig om te zeggen

maar als ik alleen ben met morgan gaat het eten makkelijker dan als we met zijn 3 zijn. Begrijp me niet verkeerd maar pappa en mamma zitten echt perfect op 1 lijn met bijna alles. Alleen merk ik op donderdag en zaterdag echt een verschil als het gaat om het eten. Morgan eet een stuk beter. Het eten gaat beter omdat ik dus heel strikt ben in eten voor het eten. Zo krijgt ze van mij geen appels en zo en van pappa wel. Oke meestal onder het mom ze had hem al voor ik wat kon zeggen maar dat gebeurd bij mij echt niet. Ze kan hooguit een doosje rozijntjes krijgen en meer niet. Ze eet dus ook meer en makkelijker. En aan de ene kant denk ik wow ik doe het toch wel goed en aan de andere kant denk ik waarom kan het niet elke dag zo gaan en tref ik haar toch elke keer weer aan met eten als ik thuis kom. Er is altijd wel een excuus. Gisteren had ze een reepje gekregen omdat pappa haar traktatie had laten vallen en er met de buggy overheen gereden was. Dus onder het mom van sussen een reepje beloofd en gegeven maar weer minder eten en ik baal daar dus wel eens van. Ik denk dat ik het er toch weer een keer over ga hebben vanavond met hem.

Groetjes,

Michèle

ik zou het er zeker weer is over hebben.
moet eerlijk zeggen dat het bij ons ook wel is zo gaat, hoewel het wel wat beter gaat de laatste tijd, nadat ik er dus ook weer wat van had gezegd.
papa houd gewoon de tijd niet in de gaten en geeft dus wat als hij denkt dat t kan.
ook 's middags in de weekenden en dan eet ze dus ook maar amper.

nu is ze sowieso wel wat lastiger met eten de laatste tijd, ze eet al niet gek veel. het is al snel ‘ikke bolle buik’ (= ikke volle buik haha). dus dan vind ik het zeker niet goed als ze vlak voor het eten nog iets anders krijgt, ook al is het fruit want dan weet ik zeker dat ze niks eet.

liefs,
Rinske

Ja, ik begrijp je wel hoor. Ik zou er ook iets van zeggen als ik jou was.
Hier heb ik vorige week ook moeten ingrijpen. Ik kwam om 22u15 thuis van m’n werk en zag dat er geen warme maaltijd was gemaakt. Ik vraag dus aan m’n man: wat heeft Noa gegeten?
zijn antwoord dan: ja, ze was lastig vandaag hoor. Ik ging haar halen op het kdv en ze vroeg direct naar frietjes. Ze heeft gehuild tot 18u voor frietjes en dan ben ik er maar gaan halen…
Ja zeg! Was ik even om te ontploffen!
En de dag erna, weer geen spoor van eten. Weer gevraagd wat Noa gegeten had.
" Ja, heb gevraagd of ze warme hap wilde, maar ze wilde een boterham"
!!!
Natuurlijk een heel andere situatie als bij jou, want Mervin biedt Morgan nog wel groenten aan, maar wel ook een voorbeeld dat papa’s watjes zijn als het op hun dochters aankomt… Noa windt m’n man soms zo rond haar vinger. Terwijl het bij mij eten is wat er op tafel komt en anders zonder eten bed in.

Ik zou het er zeker over hebben, helemaal als jij er ook mee zit.
Mijn man is helemaal niet zo, gelukkig. Die is ook heel strikt in geen eten voor het eten. Wel met het belonen voor goed eten, als Luka echt heel moeilijk doet met eten dnek ik van:" Dan niet!" Maar mijn man probeert dan met het beloven van een pepernoot hem beter te laten eten, soms werkt dat, maar vaak niet.
Maar dan krijgt Luka alsnog een pepernoot omdat hij ‘zo lief’ speelt of ‘zo lief’ mee zingt met zijn gitaar spelen. en daar ben ik het dan niet mee eens…

Maar het gaat al beter moet ik zeggen, het kost alleen veel herhalen! Net als bij kleine kinderen…

stel je eens voor: er zitten 4 kindertjes aan tafel

kind1 eet alles, echt alles vanaf baby al

kind 2 at 1.5 jaar lang alleen fetakaas waar ie nu op 7jarige leeftijd van gruwelt.hij eet niks… alleen vlees en 1 worteltje of whatever we op zijn bord hebben gegooid
kind 3 is in de fetakaas fase…
kind 4 eet potje helemaaal

je denkt. ze nemen wel voorbeeld aan kind 1 die met smaak , haar bord met alleen
groentes en vlees volgeladen heleeeeeeeeeeeemaal leeg eet

nee hoor

die strijd heb ik dus totaal opgegeven…
ze eten gewoon wat ze willen… of ik of wij erbij zijn

maar daarintegen, kan ik de kids alleen maar naar bed brengen als manlief en oma niet in de buurt zijn

echt ongelovelijk
ik houd van hun en zij van mij

maar ik mag ze alleen naar bed brengen als er helemaal niemand anders is en dan heb ik ze met 5 minuten in dromen land… bij papa duurt het minstens een uur
bij oma een 1/2 uur

dus ik ken het wel maar dan niet met eten

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ik heb het er gister nog even met pappa over gehad. Ik zei van mijn krijgt ze niks en dan eet ze wel der bord leeg. Kreeg ik als grapje ja ik zou ook eten als ik verder niks kreeg de hele dag (doelend op de zaterdag dat ik alleen ben met haar) Maar hij begreep de boodschap wel. Overigens merk ik als ze 's avonds goed eet dat ze 's morgens ook beter eet.

@ Kimmetje als ik denk dat we meer kinderen krijgen dat dat ook een probleem zal zijn, maar ik neem niet aan dat jou kinderen eten voor het eten…

Groetjes,

Michèle