Niet aan de hand willen lopen

Thoby wil niet aan de hand lopen.
In eerste instantie vond ik het niet zo’n probleem maar nu hij ‘snel’ aan het worden is zou ik het fijn vinden als ik hem af en toe aan de hand kan nemen.

Langs een weg ofzo weet je wel?

Maar zogauw ik zijn handje of armpje vast pak trekt hij zichzelf boos los.
Als ik aandring zet hij het op een gillen en laat zich op de grond vallen.
Vervolgens kan ik hem dus de hele weg dragen want hij vertikt het om nog op te staan!

Ik zag vandaag een mama die met 1 hand de kinderwagen duwde en aan de andere hand liep haar dochtertje gezellig aan de hand.
Dat wil ik ook! haha!

Hebben jullie smurfjes ook dit ‘probleem’?

Groetjes
Margot

Hoi,

Onze kids geven zelf altijd een handje dus geen problemen mee.
Soms willen ze los lopen en vind ik dat geen probleem.
Hier bij de school van mijn dochter staat vaak een oma die haar kleinzoon op haalt. De andere kleinzoon is 2 en heeft ze aan een riem. Zij wil niet dat hij steeds wegloopt.
Is dit misschien wat?

Ik lees dat jouw zoontje haast 1 1/2 is. Op die leeftijd had ik ze met wandelen nog in een wandelwagen. Voor de langere stukken zeg maar.
Een stukje door de straat lopen deden ze dan zelf.

Trouwens als hij niet wil dat je hem aan de arm/hand pakt en hij laat zich vallen dan zou ik hem niet de hele weg dragen. Gaat ie mooi weer in de wandelwagen. (mits je die bij je hebt)
Anders zou ik je zoontje laten liggen en dan zeg je: doei mamma gaat verder hoor. Ik zie je straks wel weer.
Heb ik hier ook wel eens gehad. Dan zei de oudste: je moet me dragen en als ik dat niet deed ging ze ook op de grond liggen.
Dit is trouwens aandacht trekken. Als ik lang genoeg blijf liggen gaat mamma mij wel tillen.
Nou mooi niet dus!

Groetjes Lisan.

Nick wil ook niet altijd aan de hand lopen. Tegenwoordig houdt hij de riem van de hond vast. En bij het oversteken van de weg moet hij mijn hand vasthouden. Dat weet ie ook. Maar soms wil het wel eens zijn dat hij alle kanten oploopt en dan ook inderdaad mijn hand niet wil vasthouden. Dat levert wel eens schreeuwpartijen op maar daar trek ik me niets van aan. Dit doe ik overigens alleen als we met de hond gaan wandelen. Gaan we verder dan gaat meneer gewoon in de wandelwagen. Heeft ie niet altijd zin in maar zolang hij zijn drinken vastheeft en een knuffel dan is het niet zo’n probleem onderweg…

Groetjes Bianca

Heel herkenbaar. Lieke wil ook niet aan de hand lopen.
Heb me laten vertellen dat de meeste kindjes dit eerst hebben en dat ze later wel aan de hand willen lopen.

Wanneer we haar hand vast houden wurmt ze zich snel los. Pak je dan haar pols vast dan gaat verzet ze geen stap of begint te krijsen. Dan belandt ze meestal in de buggy of op de arm. Want wij bepqalen natuurlijk nog wel wat er gebeurt.

Ze mag ook los lopen wanneer ze gewoon meeloopt. Gaat steeds beter. In het begin dacht ik nog weleens als ze ergens anders heen liep. Ach, ik loop langzaam door, dan komt ze vanzelf… dus niet, ze gaat gewoon op onderzoek uit.

Groetjes, Kirsten

Hihi, ik wandel ook met mijn zoontje aan één hand en aan de andere hand de kinderwagen
Maar soms wil hij ook plots niet meer aan de hand lopen.
Ik zeg hem altijd heel duidelijk dat als hij geen handje wil vasthouden dat hij dan prompt in de buggy moet, en als we zonder buggy zijn gaat hij maar op de arm voor een stukje. Tot hij bereid is wel aan de hand te lopen.

Ik ben hier heel duidelijk in, zo een kind kent namelijk de gevaren niet, oversteek plaatsen, drukke wegen enzovoort, ik mag er niet aan denken.
Natuurlijk zijn er wel plekjes waar hij zijn ding mag doen. Maar dan gaat hij idd zoals Kammi102 al zei, gewoon op onderzoek. Haha

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

hier eigenlijk ook een kleine mop die niet meer aan de hand mee wil lopen.
toen Lindsey net begon met buitenlopen was dat juist een must voor d’r, zeker wanneer we met drietjes buitenliepen, dan wilde ze van ons allebei een handje, heerlijk vond ik dat.
maar sinds een week of twee is het helemaal afgelopen, ze loopt prima buiten maar ook hier is het loswurmen wanneer je d’r handje pakt (tenzij ze een stoepje op of af moet dan mag het wel even) en echt niet verder lopen wanneer je ze bij d’r polsje pakt.
zelf had ik ook wel het idee dat het weer is een fase is en dat ze op den duur heus wel weer aan de hand meeloopt.
blijven proberen lijkt mij de enige optie, ben zelf niet echt van de tuigjes maar het zou (als je het echt niet vertrouwd) een optie kunnen zijn.

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Jack wilde een tijd geleden ( toen hij denk ik 1,5 was en sneller begon te lopen) ook niet aan de hand. Dat wilde ik gewoon echt niet, voor je het weet vliegen ze de straat op en wat er dan kan gebeuren wil je niet aan denken.
Maar goed, ik nam altijd de buggy mee en wilde hij geen handje geven dan in de buggy.
Toen was het snel klaar hoor, hoewel hij soms ook gewoon lekker relaxed in de buggy ging zitten haha!
Nu is hij 2,4 en hij loopt gewoon altijd aan de hand, dat wil hij zelf.
Dus mss is het idd een fase waar ze doorheen moeten, en vinden ze het op een gegeven moment toch fijner om mama een handje te geven .
Van de week ging hij wandelen met opa en neefje en toen liep hij hand in hand met zijn neefje, schattig om te zien!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hier ook de nodige schreeuwpartijen gehad maar daar trek ik me nu niks van aan. Inmiddels blijft ze naast me lopen of geeft ze me een handje

Groetjes,

Michèle

Ben blij te horen dat Thoby niet de enige is.
Alleen een fase ben ik bang dat het niet is want hij heeft nooit aan de hand willen lopen, ook niet toen hij nog niet zelfstandig kon lopen.

Hij kroop toen liever dan aan de hand lopen.
Ik heb trouwens ook een rot wandelwagen die niet te sturen is met 1 hand.

Dus daar moet ik nog even wat op verzinnen.
Misschien moet ik thuis maar eens beginnen met stukjes aan de hand lopen door de woonkamer.

Je moet hem zien…hij wordt echt meteen woest als ik zijn arm vastpak.

Groetjes
Margot

Echtheel herkenbaar.
Lieke heeft eigenlijk ook nog nooit aan de hand willen lopen.
Oke, in het begin toen ze net probeerde te lopen aan twee handen, maar dat was ook heel snel over.

Ik heb nog de illusie dat al ze wat ouder is ik het duidelijker kan uitleggen waarom ze soms mijn hand vast moet houden.

Mocht je de oplossing gevonden hebben, dan hoor ik het graag.

Groetjes, kirsten

@Kirsten

Ja ik weet het ook echt niet meer.
Hij vind lopen echt geweldig leuk en ik hoef maar te zeggen…gaan we buiten spelen? En hij rent al naar de deur!
Hij krijgt er ook echt geen genoeg van…maar zo gauw ik dat armpje vastpak…DRAMA!
Wat ik al zei in mijn vorige bericht, ik denk dat ik maar eens thuis in de woonkamer ga beginnen te oefenen.

Hoe oud is jou kindje als ik vragen mag?

Groetjes
Margot

Ze is nu 14 maanden.
Zal weer eens een poging doen om een ticker te plaatsen.

Vind het soms ook best lastig want ze vind wandelen echt gedwldig. Ze komt wel drie keer per dag haar schoentjes brengen omdat ze naar buiten wil.
Bovendien hebben we er zelf ook baat bij als ze langer en aan de hand mij kan/wil lopen.
De tweede is nl. op komst en het lijkt me ideaal om dan alleen met de kinderwagen op pad te gaan, eventueel met zo’n plankje. Maar zie dat nu nog niet gebeuren.

Groetjes, Kirsten

Nee inderdaad met een tweede wordt het dan wel een beetje lastig ja.
Misschien moet je ook thuis gaan oefenen…als ze dan tekeer gaat heb je het wat meer onder controle zeg maar.

Ik zat al te denken…ik ga in de achtertuin oefenen met hem.
Wil hij niet aan de hand hoppa meteen terug naar binnen.
10 min later nog eens etc.

Groetjes
Margot

Bij prenatal heb je nu een moderne versie van de ouderwetse tuigjes. Die maak je vast aan je pols en het andere einde aan de pols van je kindje. zo kunnen ze in ieder geval niet weglopen en heb je ook twee handen vrij om een kinderwagen te duwen. Heb hem zelf nog niet gebruikt, Rens loopt daar nog niet goed genoeg voor, maar het lijkt me wel ideaal.

groetjes Ramona

Danique loopt ook het liefst los, en ik woon in een winkelstraat, waar dat prima kan. Als we ergens heen moeten waar het drukker is, en auto’s rijden en zo, dan zet ik haar in de wandelwagen. Maar inderdaad, handje vasthouden is niet echt favoriet!

@ Ramona

Ja zo’n tuigje ligt mij niet echt denk ik.
Ik vind dat er zo gek uitzien, maar dat is misschien meer mijn idee.

Ik denk dat als ik bv zou gaan reizen met hem ik zoiets wel graag zou gebruiken.
Op schiphol bijvoorbeeld ofzo snap je?

Maar gewoon zo hier op straat…hmm ik weet niet.
Maar ja alles is beter dan dat hij gevaar loopt natuurlijk.

Ik ga toch echt een poging doen om hem te ‘leren’ aan de hand te lopen.
Ben benieuwd!

Groetjes
Margot

rico liep tot voor kort graag aan de hand… nu ook niet meer
NEE roept ie dan en rukt zich los,
en als ik m dan bij het oversteken toch goed vast moet houden wordt ie kwaad en gaat ie zeuren. denk dat het een fase is omdat ze de wereld willen ontdekken

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hier loopt Seth wel aan de hand, maar als hij iets ziet wat hij wil bekijken, blijft gewoon staan en krijg ik hem met geen mogelijkheid mee.

Eigenlijk zit Seth altijd in de wandelwagen. We gaan dan ergens heen (speeltuintje) en daar mag hij dan zelf lopen.

Pas ging ik met hem naar de kapper (400 m lopen) en toen dacht ik: laat ik hem zelf lopen. We hebben er bijna een half uur over gedaan haha!

Maar als Seth in de wagen zit, vindt hij het eigenlijk niet erg en kijkt ook lekker om zich heen.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

hahaha, ik ken het Anne!
echt grappig soms…
rico heeft ook vaak de neiging om ineens om te draaien en de andere kant op te gaan lopen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ideaal dat tuigje inderdaad. Ik doe hem om mijn broeklus en de andere om haar pols. Nou gbruik ik hem zelden Jony gaat hiero nog altijd in de kinderwagen. Wij wonen achteraf dus ff een blokje om is heir niet aan de orde.

Succes met oefenen in de woonkamer/tuin :smiley:
Greetzz Cora