Nierbekontsteking

Op 7 Mei was Ivana in het ziekenhuis opgenomen met nierbek ontsteking. Ze heeft er toen een week gelegen (aan de antibiotica) en mocht 14 Mei weer mee naar huis.Omdat ze nog te jong was om het zo te krijgen willen ze dit verder bekijken. Nu heeft ze 6 juni twee onderzoeken in het ziekenhuis de een is een nier onderzoek en de ander een urineweg onderzoek. Ik zie er eigenlijk best wel tegen aan omdat ze geheel bij kennis is en ze natuurlijk nog niet snapt dat het voor der eigen best wil is. Ik hoop zo dat ze ook dan der eigen vrolijke ik is.
Maar goed mijn vraag is of iemand van jullie dit probleem ook kent of iemand die dit heeft meegemaakt?

groetjes ons

heel cru gezegt… maar ze is 4 maand nu, als ze later groot is weet ze het niet meer.

jij daarintegen wel! dus wees voorbereid op het ergste wat je kan overkomen en da;s als ze aan je kind zitten al is het maar voor haar eigenbestwil…
sterkte ermee

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

geen ervaring maar wens je sterkte en vooral voor je dochtertje

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Onze jongste heeft vorige maand ook onderzoeken gehad vanwege 2x een urineweginfectie binnen een half jaar.

Het eerste onderzoek was een onderzoek via een catheter. Werd in het plasgaatje een catheter ingebracht om in de eerste plaats urine af te nemen voor onderzoek. Daarna richting röntgen. Via catheter contrastvloeistof in de blaas laten lopen zodat goed bekeken kon worden of de blaas lekte richting de nieren.

Daarna plassen en weer een foto.

2 weken later kreeg ze een echo van blaas en nieren.

Bij allebei de onderzoeken is niks gevonden. Technisch bleek er dus niks aan de hand te zijn. Zo af en toe een urineweginfectie hoort blijkbaar bij meisjes van haar leeftijd. Ze is 2 jaar en 4 maanden.

Kan me voorstellen dat je er erg tegenop ziet. Maar als ik kon kiezen had ik liever dat ze deze onderzoeken bij mijn dochtertje hadden gedaan op de leeftijd die jouw dochtertje heeft. Bij 4-5 maanden hebben ze er verder nog geen weet van en kunnen ze het zich straks niet herinneren. Onze kleine meid was zich overal van bewust. We hebben het haar zo goed en eerlijk mogelijk uit proberen te leggen wat er ging gebeuren en we hebben ook eerlijk gezegd dat dat eerste onderzoek pijn kon doen. We willen wel dat ze ons blindelings kan vertrouwen als we haar iets uitleggen en ze zou ons niet meer vertrouwen als we bij dat eerste onderzoek gezegd hadden dat het niet pijn deed.

Maar nogmaals, ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Ze gaan nou eenmaal aan je kleine meid zitten prutsen en dat wil je niet. Het is echter voor haar eigen bestwil en gezondheid, hoe vervelend het ook is. Als er echt iets aan de hand is, is het beter dat ze nu iets vinden dan dat er klachten verwaarloosd worden.

Hou je ons op de hoogte? Alle sterkte en succes. Ik leef met je mee, want ik weet dat het niet niks is, die onderzoeken.

Groetekes, Sje

Meiden bedank voor de reacties.
Ik snap ook idd wel dat ik er meer weet en en misschioen wel meer last van heb als dat zij zal hebben, maar goed het is voor der eigen best wil.

Sje, Ik snap hoe je het bedoeld hoor. En je hebt naar mijn meinig weg ook gelijk in het feit dat ze op je dochter haar leeftijd meer van de onderzoeken of elk ander pijntje mee krijgen.
Ik vind het trouwens goed opgelost van jullie om de waarheid te vertellen en al is het op dat moment niet fijn je hebt wel vertouwen in elkaar!!!

groetjes ons

En ondanks dat ze zich er nu niet van bewust is en het dus veel minder erg voor haar is dan dat je 2 jaar verder bent en ze alles bewust meemaakt, mag je je best rot hierover voelen hoor. Het is gewoon heel vervelend als ze aan je kindje zitten en als je ziet dat je kindje pijn heeft of zich ongemakkelijk voelt. Het is alleen maar een goed teken dat dat iets met je doet. Dat betekent dat je een lieve bezorgde moeder bent. En als je dat een traantje kost straks tijdens de onderzoeken, geeft helemaal niks, hoef je je niet voor te schamen.

Hou je ons op de hoogte hoe de onderzoeken straks gegaan zijn en wat de uitslagen zijn?

Groetekes, Sje

hallo

toen onze kleine meid in het ziekenhuis lag de eerste keer en ze allemaal de slangen en katheters had hangen schrok ik me ook enorm
niks is zo erg als je die dingen moet zien wat ze allemaal met je kindje doen,mar indd het is voor der eigen best wil,iik heb menig traantje gelaten ,maar goed daar ben je ook moeder voor om die gevoelens van liefde te hebben,zeker als je ziet dat je kindje iets mankeert en je zelf er niks aan kan doen,nu nog als benita wel vaker voor onder zoek moet en bloed moet prikken vind ik het verschrikkelijk,en de infusen die we thuis zelf inbrengen dan ga ik door de grond omdat zij het verschrikkelijk vind,maar goed nogmaals het is voor der eigen best wil en daar doe je alles voor he

We hebben de onderzoeken doorstaan en zo als verwacht had mama er meer last van als Ivana .
Het ging super, ze vernam helemaal nix van het inbrengen van de katheter en de infuse zelf vond ze niet vervelend maar het vast houden van der armen en benen vond ze minder (geef der s ongelijk).
Nu is het afwachten, volgende week krijgen we de uitslag!

groetjes ons

Wat goed dat het meegevallen is! Phoe, dat heb je in elk geval vast achter de rug.

Laat ons de uitslagen weten he?!

Groetekes, Sje

ik heb dit ook met mijn dochter mee gemaakt en het is niet leuk maar wel nodig
ik heb het me dochter ook rustig uit gelegt ze was toen 3 1/2 jaar dus dat is ook makkelijke dan een klein ding van een jaar oud
ik hoop dat je kleine nu zich weer wat beter voelt
zijn alle onderzoeken goed gegaan

groetjes Mama van N’Kita en Raisa en Sienna

We hebben de 14e telefonisch contact gehad met een ivallende kinderarts(deze zou zeggen of we mochten stoppen of niet), we mochten niet stoppen met de antibiotica maar ze had gelukkig geen reflex. Wel zat er een afwijking in der niertjes maar dit viel nog net binnen de norm. Volgende week hebben we een gesprek met onze eigen en dan horen we weer verder.

groetjes ons

Hallo ikku,
Mijn zoontje heeft vanaf zijn geboorte al anti-biotica! Toen hij een week was kreeg hij een urineweginfectie. Oorzaak: Cyste in plasser. Die is verwijderd en heeft daarna nog ziekenhuisbacterie opgelopen.
Kindjes die iets hebben aan de nieren of urinewegen kunnen beter wel die anti biotica hebben omdat ontstekingen nog meer schade aanrichten dan de hoeveelheid anti-biotica. Door ontstekingen kunnen nieren beschadigd raken.
Wat ik doe is bij elke fles een schepje pro-biotica (orthiflor junior).
Merkt ie niks van en zo hou je toch de weerstand hoog.

Groetjes