Onze jongste heeft vorige maand ook onderzoeken gehad vanwege 2x een urineweginfectie binnen een half jaar.
Het eerste onderzoek was een onderzoek via een catheter. Werd in het plasgaatje een catheter ingebracht om in de eerste plaats urine af te nemen voor onderzoek. Daarna richting röntgen. Via catheter contrastvloeistof in de blaas laten lopen zodat goed bekeken kon worden of de blaas lekte richting de nieren.
Daarna plassen en weer een foto.
2 weken later kreeg ze een echo van blaas en nieren.
Bij allebei de onderzoeken is niks gevonden. Technisch bleek er dus niks aan de hand te zijn. Zo af en toe een urineweginfectie hoort blijkbaar bij meisjes van haar leeftijd. Ze is 2 jaar en 4 maanden.
Kan me voorstellen dat je er erg tegenop ziet. Maar als ik kon kiezen had ik liever dat ze deze onderzoeken bij mijn dochtertje hadden gedaan op de leeftijd die jouw dochtertje heeft. Bij 4-5 maanden hebben ze er verder nog geen weet van en kunnen ze het zich straks niet herinneren. Onze kleine meid was zich overal van bewust. We hebben het haar zo goed en eerlijk mogelijk uit proberen te leggen wat er ging gebeuren en we hebben ook eerlijk gezegd dat dat eerste onderzoek pijn kon doen. We willen wel dat ze ons blindelings kan vertrouwen als we haar iets uitleggen en ze zou ons niet meer vertrouwen als we bij dat eerste onderzoek gezegd hadden dat het niet pijn deed.
Maar nogmaals, ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Ze gaan nou eenmaal aan je kleine meid zitten prutsen en dat wil je niet. Het is echter voor haar eigen bestwil en gezondheid, hoe vervelend het ook is. Als er echt iets aan de hand is, is het beter dat ze nu iets vinden dan dat er klachten verwaarloosd worden.
Hou je ons op de hoogte? Alle sterkte en succes. Ik leef met je mee, want ik weet dat het niet niks is, die onderzoeken.
Groetekes, Sje