Nicky vroeg wakker

Nicky is de laatste maanden zo vroeg wakker. Tussen half 6 en 6 uur. Nou vond ik dat niet zo’n groot probleem hoor, maar nu gaat ze dus naar school.

Tot nu alleen de ochtenden, maar vanaf deze week wil ik hele dagen proberen, maarja om een uur of 12 wordt ze moe. Probeerde haar de hele middag wakker te houden, maar daar wordt Nicky ook niet echt gezelliger van. 's Middags is ze echt niet te genieten.

Wat zou ik eraan kunnen doen om haar langer te laten slapen? Later naar bed is geen optie. Hebben jullie enig idee.

Groetjes Maaike

Nicky is al 4? Doorbijten dan.

Mijn oudste sliep tot 3 jaar en 8 maanden ook nog steeds 3 uur in de middag. Integenstelling tot Nicky begon hij 's avonds te spoken. We hebben toen het middagdutje afgeschaft. Het waren wel twee tot drie moeilijke weken voor hem, want hij wilde nog wel graag slapen, huilde soms dat ie zo moe was, maar hij mocht hooguit van me wat op de bank liggen (maar niet slapen) want ik had van vrienden gehoord dat het idd een paar weken kon duren. En ja hoor, na een paar weken zag ik wel dat ie 's middags wat rustiger was, maar hij bedelde niet meer om een dutje.

Succes!

hoi hoi
je kan het middag dutje toch ook inkorten
ipv drie uur anderhalf uur laten slapen??
die oudste van mij was ook een vroege vogel
of ie nou laat of vroeg naar bed ging wel of niet
op de dag sliep
het is gewoon niet anders hij is nu 10 en heeft nog niet
veel slaap nodig
hij is wel moe maar vind dan op een andere manier zijn rust
en echt uitslapen doen ze pas in de pubertijd hihi ff wachten dus nog

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd