Neusspray toedoenen

Wat een gedoe met die neusspray als ik alleen ben.Ik kom steeds een hand tekort. 1 hand heb ik nodig om de handjes vast te houden(anders duwt ze de spray weg). 1 hand heb ik nodig om haar hoofd vast te houden(anders gaat ze met hoofd schudden) en met 1 hand moet ik de neusspray toedienen. Hoe doen jullie dat als jullie alleen zijn? Groetjes Chantal

chantal

thije is rustiger als hij een speentje inheeft, dan pikt hij meer. Ademt hij gelijk door zijn neus waardoor de spray goed erin gaat!
Je kan met 1 hand, bijvoorbeeld je linker ook zijn linker handje pakken, als je dan je arm over zijn borst legt is je elleboog over zijn andere arm. In de houtgreep dus!! Succes!!

Hoi Chantal,

Hier heb ik ook last van bij Anne.
Ik houd haar 2 handjes vast als ze ligt en dan gaat haar hoofdje heen
en weer.
Dan gaan 1 hand van mij en Anne naar haar wang en houd ik zo haar
gezicht vast en kan ik snel sprayen.
Anne vindt het verder niet vervelend.
Heb je ook een kindje dat verkouden is en een vol neusje heeft?
Beterschap!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 7 mnd

hoi chantal,

hier hebben we er ook last van ik doe hetzelfde zoals kim omschrijft in de houtgreep dus.
wel erg zielig maar merk wel dat het helpt.
En daar doen we het toch voor.

beterschap met je kindje

groetjes gytha

Madelief vindt het ook tien keer niks, de neusspray. Maar ik leid haar af met liedjes zingen, zoals ik altijd doe wanneer ik iets moet doen wat ze minder leuk vind, zoals bv de mouwen door een truitje halen e.d. Dat werkt heel goed. En wanneer ik beide neusgaatjes gehad heb, dan til ik haar snel op en doen we samen even gek. Dan is ze het zo weer vergeten.
Ze blijft erin trappen… dus misschien het proberen waard, is voor mij in ieder geval leuker dan haar in de houtgreep wurmen, want dat gaat me zeker niet lukken, is ze veelste sterk voor!

Succes met de snottebellen!

Hoi allemaal
Ik ga alle adviezen eens proberen. Ga ik ook eens met die neuspomp aan de slag voor de snot eruit te halen. Zo verkouden als nu is ze nog nooit geweest. Heb ui bij bedje, ernaast vicks in water, ik smeer luuf, geef bizolvon tegen het vele slijm, hoofd hoger liggen. Ze hoest haar longen uit haar lijf.!Pfffff het is toch wat! Echt zielig! Ik wens jullie ook allemaal heel veel beterschap en hoop dat ze allemaal ook weer snel beter worden. Het is niks als je kind ziek is, hangerig huilerig niet alleen willen zijn, minder eten. Maar ja daarna bouwen ze wel weer nieuwe weerstand op en kunnen wij ook weer rustig slapen als het over is.

groetjes chantal

chantal