Neusspray met kolven

Nou net voor het eerst de neusspray gebruikt voor het kolven.
Jeetje dit werkt echt!! Kreeg er helaas niet meer dan 50cc uit in 10 min…na die tijd druppelde er haast niks meer…
Toen dacht ik: tja ik heb natuurlijk nog een tiet…dus ik weer de neusspray gebruikt en de handkolf op de ander gezet…hier kreeg ik na 10 min niet meer dan 20 cc uit
Mag ik uberhaupt wel zo vaak die neusspray gebruiken? Weet iemand dit? En hoe kan ik nou in 1 keer 150 cc kolven of lukt niemand dat of moet ik gewoon blijven oefenen.
En hoevaak mag ik op 1 dag kolven? Want hoe meer ik kolf hoe meer productie ik natuurlijk krijg.
Maar zometeen wilt het kolven echt niet werken…dan moet ik toch afbouwen en doe ik daar alleen maar langer over?

Ja ik weet het een hoop vragen…dus hoop dat iemand tijd en zin heeft om alle vragen te beantwoorden…tenminste als diegene ze kan beantwoorden!
Thnx alvast!

Geen idee hoe vaak je die neusspray mag gebruiken. Ik sprayde meestal eerst 1 neusgat, dan kolven en als er weinig meer kwam, dan pas 2e neusgat sprayen. Ik sprayde nooit 2 neusgaten tegelijk. Da’s alle kruit ineens verschieten.

Ik kwam overigens dan ook niet verder dan een kleine 100cc hoor. Nooit een volledige voeding.

(Overigens: tieten zijn voor papa, borsten zijn voor de kleine mop )

Ik zou het op dezelfde manier blijven doen, want mogelijk moet je lichaam nog wennen aan de hulp van die neusspray.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 Dec 2010 22:53:19

Ik kan je niet heel veel vertellen,
Maar wat ik deed was tijdens het kolven bezig zijn met Glenn.
In de vorm van een beetje spelen met hem in de box,
Even goed naar hem kijken en alle aandacht naar hem omzetten.
Een foto boek bekeek ik als hij in bed lag…
Bij mij kwam er tussen de 100 en 150ml uit…
Verder had ik er geen moeite mee.
Groetjes Kristine

Oftewel, je borsten even vergeten… Niet naar om kijken. snap je?

Sje, grappig, tieten voor papa en borsten voor je moppie. hihi…
Neefje noemt het Borstels… Haha…

Gewijzigd door - kristine op 12 Dec 2010 22:56:03

Tieten is ook voor de handkolf…
mijn kraamverzorgster noemde het trouwens memmen…ook grappig

Maar thnx voor de info

Trouwens hoevaak kolfde jullie op een dag?

Ik meestal 2x
Ben er ook vrij snel mee gestopt.
6 weken heeft het bij mij geduurd.
Glenn had er niet meer genoeg aan, Kind en gezin adviseerde er een fles bij te geven maar daardoor werd het bij mij nog minder. Ben ik uiteindelijk na veel troubles toch maar overgestapt…
Groetjes Kristine

Hahaha Sje, tieten voor papa, borsten voor de baby

Ik weet er ook niet veel van, heb destijds welgeteld 1 keer gekolfd bij het afbouwen van de borstvoeding, maar ik heb maar heel kort borstgevoed 3 en een halve week om precies te zijn. Mijn melk was gewoon niet van goede kwaliteit. Joaquin kwam ieder half uur bijna want het was eerder water dan melk.

Ik wist dat niet van die neusspray klinkt wel gek maar ik lees even mee, want bij een 2e kindje ga ik tòch weer borstvoeding porberen!!!

(sorry, even vraagje aan Sje: Joaquin was 80 % afgevallen door mijn borstmelk dus moest wel gaan bijvoeden maar weet jij of je bij een tweede zwangerschap/borstvoeding andere melk kunt hebben of in mijn geval hopelijk wèl goede kwaliteit of had ik langer vol moeten houden?)

succes in ieder geval! xxx

Lilypie Second Birthday tickers

Bij elke zwangerschap kan het compleet anders verlopen met de borstvoeding. Dus wil helemaal niet zeggen dat een nieuwe baby ook weinig voedingsstoffen haalt uit moedermelk. Kan best dat het dan wel goed gaat.

Groetekes, Sje

Bedankt Sje

Oh en Nix-xi over afbouwen weet ik dan wel weer iets trouwens, ik heb gewoon 2 dagen met pijnlijke borsten rondgelopen 1 keertje gekolfd om de druk eraf te halen en na 3 dagen was het al over. Maar weet niet of dit ook een fijne oplossing voor jouw is natuurlijk

Groetjes!

Krijg je daar dan geen borstontsteking van?
Althans de kast wordt verhoogd lijkt mij?

Hoi, ja dat is natuurlijk wel een risico denk ik als je het zo doet maar ik heb nergens last van gehad destijds… ik legde Joaquin toen ook af en toe nog aan (1 keer in de week ofzo) gewoon voor de gezelligheid en op die manier is het afbouwen eigenlijk heel natuurlijk, zonder nadenken gegaan. Je kunt ook even overleggen met de verloskundige kun je altijd nog even bellen. Succes, groetjes!