Neusamandelen en keel

hallo ik ben een moeder van danique die 1 juni 2 jaar wordt
wie ken mij misschien advies geven of een tip
ze is in de twee jaar constant verkouden en hoesten en twee keer een longenontsteking gehad gelukkig niet in het ziekenhuis omdat ze gelukkigt goed dronk dus een antibioticakuurtje van de dokter maar binnen een maand weer verkouden en hoesten en nu denk ik erover om haar neus amandelen en keelamandelen eruit te laten halen
want elke keer een kuur vindt ik ook nietgoed en een kind met elke keer keelpijn en verkouden en niet willen drinken is zielig
heb iemand een tip of raad of ook meegemaakt

e.r.a.m koning

ik heb hetzelfde meegemaakt en in het algemeen zijn de artsen niet zo vlug met het verwijderen van amandelen maar als ik jou verhaal zo lees lijkt het me wel tijd worden.
hoe vaak heeft ze inmiddels een kuurtje gehad?
op zich is het verwijderen ervan een routineklus ook het opknappen ervan gaat in het algemeen vrij snel

ik zou het gewoon even aankaarten bij de ha

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Wat je kunt doen is een afspraak maken met je huisarts en dan om een verwijsbrief vragen voor de kno-afdeling. Hebben wij destijds ook gedaan. Huisarts zag eerst het nut er niet van in, maar gaf hem toch zonder problemen mee omdat het ons blijkbaar erg geruststelde. Verwijsbrief was wel nodig, want zoonlief had buisjes nodig.

Gewoon volhouden dat je die verwijsbrief wilt, want het is jouw kind en daar gaat het om

Bij Marijn zijn afgelopen maart zijn keel/neus amandelen verwijderd en zijn oortjes doorgeprikt. We hebben er geen moment spijt van gehad. Marijn was altijd verkouden, oorontsteking, keelpijn ed. Onze ha geeft alleen abkeur als het echt nodig is om te voorkomen dat ze er resistent tegen kunnen worden. Vorig jaar vond de KNO arts Marijn nog te jong en zei van als hij volgend winter weer vaak klachten heeft bellen en dan kun je langs komen en dat hebben we dus gedaan. Hij grijpt nooit meer naar zijn oortjes en heeft problemen met slikken. Verkouden is hij nog wel af en toe maar ja wie niet.
Ik zou zeggen gewoon doen en echt geloof me de toen we uit het zkh na de operatie kwamen was Marijn bijna al weer de oude natuurlijk moe van de operatie maar naar mijn idee heeft hij er weinig hinderen van ondervonden. En hoe jonger hoe minder last ze er van hebben.
En het is jullie kind en niet die van de dokter of KNO ze hebben makkelijk praten. (trouwens bij ons werd er niet moeilijk gedaan)

dank je monique
hoe oud was jou kindje toen
want danique is 1 juni 2
ik heb gelukkig al een afspraak staan bij me huisarts op 10 mei en ik heb meteen ook een afspraak gemaakty bij de kno arts op 14 mei dus ik moet alleen nog de verwijs brief hebben
ik hoop echt dat ik hem krijg want ik blijf een neusspay geven en hoestdrankje en naar de dokter vliegen zodra ze weer verkouden is en hoest wegens dat ze dus al twee keer een longenonsteking heb gehad en dat ben ik nu dus zat aan het worden
dat ik nu zeg van der neus en keel amandeleneruit
want ze heb al 4 keer een kuurtje gehad
groetjes elisa

e.r.a.m koning

Marijn was op een maand na 2 jaar. We zouden een maand eerder en waren toen ook al in het ziekenhuis maar ja Marijn kreeg de waterpokken, goede timing he.
Goed van je dat je de afspraak bij de KNO al hebt staan kun je de mss de arts iets meer onder druk zetten als hij moeilijk gaat doen.
Ben benieuwd je houdt ons vast wel op de hoogte.

Ik zou idd via de huisarts verwijsbrief naar kno arts vragen.
Toevallig heeft een vriendin van mij een beetje hetzelfde meegemaakt met haar zoontje. Ook steeds heel erg verkouden, heeft al een paar keer een AB kuur gehad en zoontje was ook regelmatig benauwd.
Zij vertrouwde het gewoon niet en wilde het na laten kijken. Uiteindelijk doorverwezen naar de kno arts en hij bleek een ontstoken neusamandel te hebben. Binnen 2 weken kon hij geopereerd worden. Haar zoontje is ruim 1,5 jaar.

De operatie viel haar trouwens heel erg mee. Ze zag er enorm tegen op. En logisch want het is natuurlijk niet niks als je kindje geopereerd moet worden. Maar gelukkig waren ze heel snel klaar en heeft haar zoontje weinig last gehad. Alleen de week na de operatie heel erg verkouden.

HEY PRANGER

tuurlijk hou ik je op de hoogte maar ik deed net de was opruimen in danique ze kamer en ze lag lekker te slapen en ik hoorde haar gewoon heel erg piepen en zeis nog erg roggelig en voledig ik ben voor dat het koningendag was nog bij de dokter met haar geweest om haar longen te luisteren want ik ben nu onzettend bang dat ze weer een longenonsteking had maar de longen klonken schoon alles was goed dus hij zei gewoon doorgaan met neuspray maar paardagen nu hor je haar erg piepen als je bij haar staat bij het bedje dus meteen een afspraak gemaakt voor 10 voor 2 bij de huisarts en weer de longen luisteren maar ik denk dat weer een longenonsteking is maar even afwachten maar ik weer een kuur eisen ik zou bloij zijn als ik naar de kno arts ken en dat geholpen wordt en dat het dan over is voor me meisie

e.r.a.m koning

nou Max en Romy hebben vorige maand de 14 de amandellen neus/keel er uit gekregen.
Ze waren ook veel ziek Max hat ook het probleem op een gegeven moment dat hij zich in alles verslikte zelfs in zn drinken de twins zijn anderhalf jaar de kno was het er echt mee eens dat het er uit moest ze waren erg dik ze zij wel daar hebben ze wel last van dat kan niet anders.
Ik ben door gestuurd via de kinderarts daar loop ik op dit mom met de twins.
Romy is beter en eerder opgeknapt dan Max die heeft nu sins deze week eigenlijk pas dat hij weer goed eet en drinkt.
Ik moest hem het drinken geven met een spuitje in zn mond anders dronk hij niet.
eten was helamaal een ramp hij heeft bijna 2 weken niets gegeten.
Nu maar afwachten of de ingreep heeft geholpen en ze niet meer zo vaak ziek zijn We wachten het maar af wand zieke kinderen zijn is niet leuk en vooral niet als je er 2 hebt die ziek zijn.

[/url]

[/url]

mamma van drie jongens

ze heb al in die twee jaar 5 keeer kuurgehad en dan nog neusspay en luuf je wordt er niet goed van het is op een gegeven moment niet meer leuk voor me meisie

e.r.a.m koning

pranger 7
dan kennen ze mij nog niet de huisarts doet zo ie zo niet moeilijk alles wat ik nog wou bij me twee kids kreeeg ik meteen dus ik zie hier ook wel positief in
alleen de kno arts die moet ik echt onderdruk zetten en dat gaat me zeker lukken want anders gaan we naar een ander ziekenhuis toe maar ik heb dezelfde kno arts als me zoontje dus ik ken haar al en ze weet hoe ik ben en ken zijn
dus maar ik de 14 mei een afspraaak dus afwachten maar ik hou je op de hoogte
ze heb weer een longenontsteking nu gisteren bij de dokter geweest dus weer ziek
en weer erg verkouden maar ik kreeg nu niks want ik moest maar met een neusspray doen en zetpil en als ze maar wel dronk en niet meer als 40.0 koorts had want dan moest ik meteen terug komen

e.r.a.m koning