Neusamandel

Hallo, ik ben de moeder van Dayo, 2,5 jaar.

Ik wil alle moeders aanraden hun peuters d.m.v. een prikje onder narcose te laten brengen.

Vandaag zijn we naar het ziekenhuis geweest voor een operatie aan zijn neusamandel. Ik zag er vreselijk tegen op. Hij zou een kapje krijgen voor de narcose. Gelukkig kwam ik in gesprek met een vrouw in de wachtkamer. Haar dochtertje was een jaar geleden geopereerd aan haar neusamandel. Het kapje was haar heel bevallen, het was bijna traumatisch, dus dit keer zou haar een prikje krijgen. (i.v.m. nieuwe buisjes plaatsen in haar oren). Ik heb aan de gevraagd of mijn zoontje ook met een prik onder narcose gebracht mocht worden. Ze heeft navraag gedaan en dit bleek inderdaad te kunnen.

Dayo kreeg eerst twee (tover)pleisters, 1 op zijn handje en 1 op zijn arm. Deze pleisters moeten er een uur op blijven en verdooft de plek waar het narcoseprikje komt. Hij voelde er absoluut niks van en viel vrijwel direct in slaap . Wat ben ik blij dat ik op het laatste moment hier voor gekozen heb. Het was wel heel sneu toen hij weer bijkwam uit narcose. De ingreep heeft maar 10 min. geduurd en nog geen vijf min. daarna werd hij huilend en paniekerig wakker. Dit heeft vrij lang geduurd naar mijn gevoel. Het is hoe dan ook een heftige ingreep voor die ukkies. Hopelijk is het niet voor niets geweest en knapt hij ervan op.

Succes.

hoi,

bij ons zoontje kevin hebben we vorig jaar voor een capje gekozen dit ook op aanraden van de dokter.

gr angelique

vic,

hoe kunje dit andere moeders aanraden denk dat het per kind verschilt

Gewijzigd door - lieke33 op 16 Mar 2008 21:30:02

misschien een 'domme vraag’maar waarvoor was die operatie??
Hoor het graag!

neusamandelen verwijderen

ok…daarvoor dus, maar waarom???

als kinderen vaak verkouden zijn en kooorts hebben verwijderen ze de neusamandelen

ik had al zo’n idee…1 van mijn 2 zoontjes is ook vaak verkouden en dat is erg vervelend voor hem, het loopt er dan ook uit en de huid wordt ruw en schraal, maar wanneer mag je een dergelijke ingreep laten doen, hoe erg moet het zijn zeg maar??

als het maar niet over gaat en steeds terug blijft komen.
Datzelfde geldt ook voor keelamandelen. Als deze steeds ontstoken zijn met ziek zijn en hoge koorts worden ze er ook uitgehaald. Mijn zoontje moet toevallig daarvoor morgen naar de KNO arts. Om te kijken of hij het er ook mee eens is om ze eruit te halen.

mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)

Gewijzigd door - Bianca27 op 09 Apr 2008 22:06:16

keelamandelen verwijderen gebuerd bijna niet meer doen ze alleen als het echt nodig is bij mijn zoontje zijn alleen de neusamnadelen verwijderd

ik heb vandaag te horen gekregen dat het bij lucas dus wel gaat gebeuren. Zowel de keel als de neusamandelen worden verwijderd. Liever alles tegelijk dan dat hij binnenkort weer onder narcose moet.
Zijn keelamandelen zijn erg ontstoken al een tijdje nu dus is het echt nodig dat ze eruit moeten. En nu moeten we nog 6 tot 8 weken wachten…

Mijn beide kids hebben buisjes gehad, Demi is zelfs al 3x onder narcose geweest, en 3x met kapje, niks trauma hoor, het is net hoe je je kind voorbereid!

Groetjes Nathalie & Co

nathalie ben het metje eens in het ziekenhuis doen ze voor de operatie
zelfs een voorbereiding en het ligt ook aan het kind zelf hoe die het op pikt

mijn zoontje werd tijdens het capje een beetje bang ook al was ie er zo goed op voor bereid opschool en thuis hebben we hem destijds met plaatjes er op voor bereid

mijn dochter is ook al 3x keer onder narcose geweest. Alle drie de keren was het niet zo fijn. Dit kwam vooral door de narcotiseur. In het amc is mijn ervaring een stuk beter dan in het waterlandzhs te purmerend. In het amc mag je je kind op schoot houden, zodat het altijd rustiger is dan dat ze op zo’n harde operatietafel moeten liggen waar met een rotgang een kapje op je gezicht wordt gedrukt totdat je slaapt. Dan gaan ze onrustig de narcose in en komen ze er ook vaak zo weer uit. Dit gebeurd in purmerend dus. Hoe goed je een kind ook voorbereid het blijft spannend voor ze. Wij hebben het lisa echt heel vaak heel goed en rustig uitgelegd. Ik ben ervan overtuigd dat als zij gewoon lekker bij mij op schoot had mogen zitten ze veel rustiger was gebleven.
Ik heb mijn nare ervaring aan hun medegedeeld dmv een enquete formulier en die persoon zou dit in een vergadering gooien. Dus ik ben benieuwd hoe het met lucas gaat binnenkort.

Gr, bianca

bianca zo ging het hier dus ook op de operatietafel denk dat ie daarom ook zo angstig was ben er zelf ook wel voor om een kind op schoot in slaap te laten brengen

Over 4 weken moet ik ook met nina net 1 jaar weer terug naar de kno arts. Hij wilde meteen een afspraak plannen om de neuspoliepen te laten verwijderen. Ik tegen hem gezegt dat ik nog effe ermee wilde wachten omdat het nu warmer weer begint te worden en omdat de r nog in deze mand zit. Kijken of er verbetering optreed. Maar ja als het over vier weken nog hetzelfde is zouden ze er toch eruit moeten. Het liefst zou ik haar het besparen. Ik weet niet hoe ik Nina voor zou moeten bereiden op zoeen ingreep omdat ze net 1 jaar is denk ik niet dat ze het begrijpt. Ik weet ook niet of ik moet kiezen voor een kapje op spuit. Toen ik zelf 3 jaar was kan ik mij nog herinneren dat dat kapje op mij afkwam en dat ik dat eng vond. Maar ik weet niet hoe nina erop zou reageren…groetjes chantal

chantal