Hallo, ik ben de moeder van Dayo, 2,5 jaar.
Ik wil alle moeders aanraden hun peuters d.m.v. een prikje onder narcose te laten brengen.
Vandaag zijn we naar het ziekenhuis geweest voor een operatie aan zijn neusamandel. Ik zag er vreselijk tegen op. Hij zou een kapje krijgen voor de narcose. Gelukkig kwam ik in gesprek met een vrouw in de wachtkamer. Haar dochtertje was een jaar geleden geopereerd aan haar neusamandel. Het kapje was haar heel bevallen, het was bijna traumatisch, dus dit keer zou haar een prikje krijgen. (i.v.m. nieuwe buisjes plaatsen in haar oren). Ik heb aan de gevraagd of mijn zoontje ook met een prik onder narcose gebracht mocht worden. Ze heeft navraag gedaan en dit bleek inderdaad te kunnen.
Dayo kreeg eerst twee (tover)pleisters, 1 op zijn handje en 1 op zijn arm. Deze pleisters moeten er een uur op blijven en verdooft de plek waar het narcoseprikje komt. Hij voelde er absoluut niks van en viel vrijwel direct in slaap . Wat ben ik blij dat ik op het laatste moment hier voor gekozen heb. Het was wel heel sneu toen hij weer bijkwam uit narcose. De ingreep heeft maar 10 min. geduurd en nog geen vijf min. daarna werd hij huilend en paniekerig wakker. Dit heeft vrij lang geduurd naar mijn gevoel. Het is hoe dan ook een heftige ingreep voor die ukkies. Hopelijk is het niet voor niets geweest en knapt hij ervan op.
Succes.