Neusamandel

Demi is al een paar week dovig. Dit komt omdat ze een oorontsteking heeft gehad. Gister zijn wij dus bij de dokter geweest en die zei dat haar buis v eustachias vacuum was. Het kon ook zijn dat haar neusamandelen zo groot zijn dat ze op deze buis drukken met als gevolg dat ze dovig is. Ze had een neusspray gekregen en nu moeten we die 3 week proberen.
Het is voor haar (en voor ons) erg lastig want ze moet alles na vragen en hoort totaal niet wat er gezegd wordt. Nu kunnen wij er thuis rekening mee houden, maar hoe gaat dit op school? en met zwemles?
Heeft iemand ervaring met te grote neusamandelen? Ik ben benieuwd.

Groet, Ellentje
moeder van Demi (22-03-00) &
Marten (11-11-02)

Ik heb in zoverre ervaring met te grote neusamandelen dat ze er bij Stephan uitgehaald zijn.
Dat was 6 dagen voor zijn 3e verjaardag.
Maar de reden bij hem was dat hij non-stop oorontstekingen had en niet omdat hij dovig was ofzo.
Dus op die manier heb ik er geen ervaring mee.
Misschien iemand anders hier?
Ik hoop voor jou op nog meer reakties.
Succes in ieder geval!
Lijkt me erg lastig…

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Bij milan zijn ze eruit gehaald toen ie 14 mnd was, ik weet niet of ie dovig was, wel dat ik dol werd van steeds die oorontstekingen, tegelijkertijd kreeg ie buisjes!

Groetjes Nathalie & Co

Ben je inmiddels al wat wijzer? Mag ze zo en zo zwemmen, misschien beter even na vragen bij je HA?
En op school, tja voor de kinderen die met haar spelen zal het misschien lastig zijn, maar de juffrouw of meester kan toch wel wat begrip tonen?

Het wordt niet beter helaas. op school heb ik inderdaad gezegd dat ze niet goed kan horen, maar er zitten over de 30 kinderen in de klas met 1 juf, tja in hoeverre kunnen ze er altijd aan denken? Ze heeft dus neusspray en dat moest ik een paar week afwachten. Volgende week maar even zien.
Zwemmen doen we wel, ze mag waarschijnlijk 4 feb. proefzwemmen dus kan ze eigenlijk nix missen.

Groet, El
Marten (11-11-02)

hey el,
wat naar voor demi zeg, dat is toch een handicap dat ze niet goed hoort.
ik heb er geen ervaring mee, maar wens demi wel beterschap meis.

groetjes christa mama van diantha

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Ja bedankt, is erg lastig voor haar maar ook voor ons hoor!!!
Zien volgende week wel verder en blijf neussprayen!!

Groet, El
Marten (11-11-02)

Hai,

Bij Thomas zijn afgelopen zomer de neusamandelen eruit gehaald. Ook hier in verband met zijn oren. ( het hele verhaal staat onder: Tips/advies-keel/neusamandelen ontstoken, ik heb daar een reactie geschreven)

Wat is het vervelend als ze dan niet goed horen, he!! Ik heb dat als een hele vervelende periode ervaren. Thomas werd er ook drukker door. Hij hoorde niets, en hij hoorde ons dus ook niet als we hem zeiden dat hij iets niet/wel moest doen…AArg. Op een gegeven moment hebben we een soort gebarentaaltje ontwikkelt. Kom eens bij mama was bijvoorbeeld naar de grond voor me wijzen. Stil zijn was een vinger voor de mond. Jij bent lief was mijn hand op mijn hart. Het meeste van de tijd praten we goed in zijn oor, dus echt op fluisterafstand, Dan begreep hij ins wel. Zielig voor de kinderen zelf ook hoor!! Moet je je voorstellen!! Niemand die je begrijpt! De ‘gebaren’ komen nu trouwens soms ook nog voorbij! Best grappig, dat hij dat nog weet!!!

Heeel veel succes!!
Groetjes Charon

Ga je binnenkort naar een KNO arts?

Bedankt voor de reacties.
Ik moet eerst maar weer met haar naar de dokter, hij zal ons toch doorverwijzen moeten, vanmorgen klaagde ze alweer over haar oortjes, weeeeeer oorpijn, het blijft een probleem voor onze kids.
Ik hou jullie op de hoogte…

Groet, El
Marten (11-11-02)

sterkte ermee!!
een leiev groet van Janneke en Hannah

Hai!

Ik was nog wat vergeten te vertellen…Voor zover ik weet is het niet goed om al te lang te neussprayen ( je kunt de neus hier lui mee maken, geloof ik…)

Groetjes Charon

weet ik hoor!!
Dit is een spray op recept, niet een zoutoplossing.
Moest m vd dokter 3 week gebruiken.
Demi is alweer ziek thuis. Last vd oren en koorts…
Daar gaan we weer!!!

Groet, El
Marten (11-11-02)

o, o, wat een zieke kindjes steeds.
weer beterschap hoor!

groetjes christa mama van diantha

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Hai El!!

Balen dat Demi al weer ziek is joh!! Zo blijf je bezig, he?!

Als ik jou was, zou ik even de huisarts bellen voor een doorverwijzing naar de kno-arts. Die weet er veel meer van, en je kunt maar beter het zekere voor het onzekere nemen toch?
Sinds Thomas zijn amandelen geknipt zijn en zijn buisjes geplaatst, heeft hij nog nauwelijks last.
Ik hoop voor jullie dat jullie snel de oplossing zullen vinden!! Succes ermee!!
Groetjes Charon