Neus amandelen eruit

Ons zoontje is nu 10 maanden oud en zit eigenlijk vanaf december al aan het klooien met zijn gezondheid. Vaak ziek, koorts en continu een loopneus en oorpijn. Ook snurkt hij vaak (wel schattig!!) en ademt hij met open mond. Het mannetje heeft nu 3 antibiontica kuren in deze periode gehad, maar de klachten zijn dan maar kort weg. Gisteren, toen mijn vrouw weer bij de HA was en een antibioticakuur kon krijgen heeft ze een tripje naar de KNO arts afgedwongen (de arts vond het niet nodig). Vandaag konden we al terecht en hij was er binnen 2 minuten uit en adviseerde de neusamandel te laten knippen (of in elk geval, er wordt een deel weggehaald).

Volgens de KNO-arts was het een eitje. Met een kapje gaat hij onder narcose, dan een infuus en gaat het verwijderen beginnen. Vaak zitten ze een paar uur laten alweer te spelen. Het enige risico is de kans op nabloeding, maar die was niet heel groot.

Pfff, ik ging redelijk relaxt weg, maar het begint nu al te knagen. Hij is nog zo klein en dan al die poppenkast om hem heen.

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van de neusamandel op deze leeftijd? Viel het mee of tegen?

Alvast bedankt.

ik weet alleen dat ze dat bij rico ook gaan doen ofja hij heeft te grote neus poliepen,
onze kinderarts wil daar zoiezo mee wachten tot hij 1 is omdat anders teveel alst gaat krijgen omdat het nog niet allemaal volgroeit is in het lichaampje zelf zeg maar.
die tip wil ik je dan ook graag meegeven.
rico moet als zn reflux met 1 jaar nog niet over is ook daaraan geopereerd worden (eerst kijkoperatie enz)
ik ben zelf erg bang voor de narcose moet ik je meegeven
het idee dat er maar 1 ouder bij mag zijn op de operatiekamer en de ander wacht, en dat je dan weer wegmoet zo gauw je kind slaapt en ze in feite de deur voor je neus dichtdoen.
ik trek dat in ieder geval niet dus ik weet hoe je je moet voelen.
maar net als met neus amandelen is een maagklepje aanpassen appeltje eitje voor die mensen dus ik vertrouw daar dan ook op dat er niks mis gaat.
ik zou je daar dus niet druk over maken, maar over het feit wat ik eerder noemde tja dan weet ik precdies hoe je je moet voelen dat je je kind in hun handen geeft…
heel veel sterkte(K)

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Het is niet echt de narcose waar ik mij zorgen over maak. Zo’n amandel zit er toch niet voor niets. Het heeft een functie in de afweer en vraag me af of hij niet gevoeliger wordt voor allerlei virusjes e.d.

mijn dochter was 2 toen ze werden verwijderd. werd om 12 uur geholpen en lag om 13.30 weer te tukken in eigen bedje. 's middags was ze weer aan het eten. ze heeft ook buisjes gehad.

oja, het in is in febr. uitgevoerd en sindsdien is ze niet meer ziek geweest. sterker nog ze is veel beter te spreken en te genietn

ja die kun je missen, er zijn wel meer “dingen” in je lichaam die je kunt missen. Als ze gezond zijn, is het best nuttig, maar op deze manier werken ze tegen. Weg ermee dus.
in principe moet je het zo zien,
de amandelen werken niet goed anders zou je kind niet constant ziek zijn, dus kunnen ze er net zo goed uit dan heeft je kind er zeker geen last van en ik weet zeker dat je er een heel ander kind voor terug krijgt.
je benoemt het zelf al: je bent bang dat ie dan niet goed tegen virusjes zou kunnen. is echt niet zo, nu is je kind toch juist constant ziek? dus echt die werken alleen maar tegen zijn gezondheid in

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker