even toch nog weer een paar vraagjes… dacht dat ik er laatst al een topic over gezien had, maar kan m niet meer vinden…
De oudste heeft sinds kort door dat ze kan gillen. Echt hard. En ik denk dat ze dat nu juist doet omdat G erbij is en ze aandacht wil. Net ook toen ik telefoon had… vind dat niet kunnen.
maar… hoe moet ik ermee omgaan?? Als ik het negeer gaat ze door, als ik zeg dat t niet mag, gaat ze door of kijkt heel ondeugend en doet t weer. Haar in een hoek zetten ofzo heb ik nog niet gedaan, maar vind haar daar ook nog te jong voor.
hoe zouden jullie reageren? Gewoon negeren?? Het is met name volgens mij bij haar uit frustratie, aandacht willen. Wat zij wil lukt niet altijd. Als ik heel boos wordt gaat ze huilen. Ik weet dt ik het beste standaard op dezelfde manier kan reageren… maar wat is de juiste aanpak??
En ditzelfde met brood eten… ze heeft een vorkje waar ik haar brood aanprik en dat zij dan afhapt. Met zelf prikken zijn we aant oefenen. als ik haar bordje op haar ‘eigen’ tafeltje van de kinderstoel zet gooit ze die op de grond.
Waar ik het meest mee zit is dat als ze dat hapje wat ze aangeboden krijgt, niet wil, ze t meteen op de grond gooit. ze pakt t aan en smijt ermee. Veegt soms alles van tafel. Dat wil ik niet, mag neit. heb het haar al vaak verteld. Soms na paar keer gooien brood weggehaald onder mom van ‘E gooit met eten, ze is klaar met eten’. Ze slaat ook naar haar beker drinken. Het gebeurt veel… en dus op dit moment denk ik dat ze ook aan de krappe kant aan vocht binnenkrijgt.
het is een dametje met een sterk eigen willetje. En als het niet naar haar zin is, slaat of gooit ze er dus mee.
Hoe daarop reageren? Negeren, brood op grond laten liggen? Maar daar ligt haar vork dan ook en dan wil ze niet meer eten.
Soms doet ze het expres… maar dat zie je dan aan haar gezichtje, uitdagend.
Ik vind dat ze nu absoluut de leeftijd heeft dat ze kan begrijpen dat eten niet op de grond gegooid moet worden.
Dat doet ze bijv ook al als ze mijn boterham lekkerder vind en die wil. We hebben dat wel eens gedaan (een paar maand terug was dat nog leuk) maar nu snijden we ons dus in de vingers.
Ik zeg tegenwoordig heel duidelijk ‘die is van mama’ en dat bordje is van E.
maar bij de 3e hap eten op de grond bordje weghalen ofzo??
Hoe doen jullie dat??
Beetje warrig geworden volgens mij… sorry!