Net op de wereld en nu al de waterpokken


#1

Ja, de titel van dit topic zegt al genoeg…
Ik baal natuurlijk als een stekker, mn kleine meisje heeft de waterpokken!
Nog niet extreem, maar zie wel steeds nieuwe pokken/blaasjes, ze heeft er nu een stuk of 12, hopelijk blijft het daarbij!

Wat zit het toch vreemd in elkaar, Jasper heeft nog nooit te waterpokken gehad en dat terwijl hij altijd naar het kinderdagverblijf gaat en daar al zoveel kids met waterpokken heeft getroffen en geknuffeld…

En kleine Lisa die hoeft maar in een ruimte met een kind met waterpokken te zijn en hups ze heeft ze meteen zelf te pakken. (twee weken terug was hier een vriendin met haar 8 maanden oude kindje en tijdens het verschonen van zijn luier ontdekte moeder dat hij de waterpokken had…ze is toen wel naar huis gegaan, maar blijkbaar was het al te laat…)

Heb net even de assistente van de huisarts gebeld om na te gaan of het gevaarlijk is voor zo’n jong kindje, lag heel erg aan de mate van ziek zijn, dus moet haar voorlopig even goed in de gaten houden. Tot dusver heeft ze geen koorts en drinkt ze goed, dus als het zo blijft dan is er niets aan de hand. Omdat ze nog zo jong is is de kans groot dat ze later nog eens de waterpokken krijgt, oneerlijk zeg, de een krijgt ze nooit en de ander twee keer…

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#2

Ach wat vervelend zeg. Arme kleine meid. Goed in de gaten houden inderdaad, want waterpokken is een herpes-virus en herpes-virussen kunnen behoorlijk ingrijpend zijn bij die hele kleine baby’s.

Groetekes, Sje


#3

Lekker dan…
Dus zij krijgt de portie van haar broer er gewoon bij.

Nou ja, of hij krijgt het nu alsnog, kan natuurlijk ook!

M.


#4

Wat sneu Hopelijk krijgt ze verder geen klachten!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#5

Balen!! Hopelijk zal het meevallen.
Beterschap!

Liefs, Anne


#6

Dat viel idd reuze mee! Wel een paar dagen onrustiger dan anders, misschien toch wat jeuk gehad. Maar het is bij de 12 pokjes gebleven, dus gelukkig zat ze er niet helemaal onder. Nog twee blaasjes, de rest is alweer ingedroogd.

En Jasper… nee die heeft nog steeds geen waterpokken, hij lijkt er wel imuun voor
Ik hoop eigenlijk dat hij het nu ook maar krijgt, dan heeft ie het maar gehad…

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#7

Fijn dat het meeviel.

Waterpokken heeft een incubatietijd van 2-3 weken dus als Jasper besmet is door zijn zusje, dan ontstaan bij hem de blaasjes 2-3 weken nadat ze bij die kleine meid begonnen zijn.

Groetekes, Sje


#8

Fijn dat het uiteindelijk meegevallen is. Al heb ik van mijn huisarts gehoord dat als ze het voor het half jaar krijgen ze het waarschijnlijk nog een keer gaan krijgen. Maar goed beter dat dan een kindje van net 1 maand die al helemaal onder de waterpokken zit. Dat is wel heel erg klein.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers