Net lopen & vallen

Nayaro loopt nu ruim een maandje! En hij loopt echt redelijk goed … je kant best zeggen dat hij soms gewoon al rent, zo vlug & snel gaat hij …
Maar waar ik best aan moet wennen is dat ze nu ook veel akelig gaan vallen, Nayaro is gisteren & vandaag echt lelijk gevallen …
Het kippenvel stond op me armen & me hart echt in me keel , die kwam er bijna uit zegmaar!

Hij is zo enthousiast dat hij overal overheen banjert, en natuurlijk begrijp ik dat allemaal wel! Ze leren het tenslotte met vallen & opstaan , maar ik krijg er wel de kriebels van …
Gisteren vol op zn neusje gevallen, kdacht echt nou die is vast gebroken & vandaag weer een bult op zn hoofd!
Ik voel me dan ook zo’n kluns, want als die valt dan ziet het er zoooo eng uit allemaal! En ik wil hem dan ook in bescherming nemen, maargoed dat kan natuurlijk niet want na de ‘vergeten’ pijn ga tie weer vrolijk verder …

Ben ik de enigste die me zo voelt? Of …

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Ohh je bent zeker niet de enigste… Noah loopt nu ruim 5 maanden, en valt ook geregeld, ik kan wel blijven zeggen pas op, kijk voor je… en soms slaat mijn hart ook bijna uit mijn lichaam, maar daar leren ze wel weer van, en zolang ze niet huilen is er niets aan de hand… ze hebben niet zo snel pijn, maar het is dan meer de schrik…

Maar ik snap je wel hoor!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Erik loopt nog niet (behalve aan je hand), maar één ding weet ik wel: ze zijn dichter bij de grond dan wij, dus ik denk dat de klap misschien niet zo hard zal aankomen dan wanneer wij vallen…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ruben loopt ook nog niet maar kan me er wel iets bij voorstellen dat je hart dan uit je keel schiet als ze vallen…
ruben is me 1 keer van het bed gerold en dat staat me nog vers in het geheugen
(nu kon hij daar niks aan doen, ik had hem niet op bed moeten leggen maar vallen is vallen…)

groetjes!

karin

hey ba ja kan me voorstellen hoe je je voelt kippenvel idd het is altijd vervellend als je kind pijn heeft ba.
ik krijg het straks met twee tegelijk arm hart hoop dat ie een beetje sterk is
en eigenlijk hoop ik dat er een poosje tussen zit dat ze gaan lopen zodat eerst de ene bulten en schramen heeft en dan de ander.
Als de twins zo is als Britt dan kan ik de lol nog op die viel namelik over elk pluisje.
nou we wachten af.

[/url]

[/url]

Morgan loopt nog zo voorzichtig dat ze zich op der knieen kan laten zakken als ze valt, maar ze stond wel al snel en is ook aardig wat keren gevallen. En dan moet je als moeder niet schrikken… Das moeilijk.

Groetjes,

Michèle

Het is altijd vervelend als je kind valt, want dan voel je je daar toch verantwoordelijk voor. Tim loopt inmiddels ook alweer een 3 maanden en ik heb op een gegeven moment ook een periode gehad dat hij zo enthousiast was dat hij soms lelijk viel. Tenminste dat dacht ik dan, maar hij had er weinig van. Denk dus echt dat de moeders er meer last van hebben In het begin liep hij natuurlijk erg voorzichtig, maar op een gegeven moment was hij zo enthousiast dat hij sneller liep dan eigenlijk nog kon. Tja, dan vallen ze wat vaker. Maar ook die periode komen ze door hoor. Al is het dan met af en toe een bult. Helaas houd je dit niet tegen. Je kan hem moeilijk ieder moment van de dag aan een handje nemen. T
im loopt nu ook gewoon goed zonder te vallen, dus het hoort bij het leerproces en het gaat vanzelf beter.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

de jongste was erg laat met lopen 14 maannden was hij toe die zijn eerste stapje zetten , aan de hand kon hij wel eerder hoor maar helaaml alleen pas 14 maandjes en toen liepen we ook als kippen zonder kop de hele dag achter hem aan ook de oudste van 8 bleef maar bij hem in de buurt want als… ach ja gelukkig kreeg hij daarna al vrij snel de stabiliteit dus konden we weer rustig adem halen hahaha
maar het is wel zo dat het vaak zo is dat als het kind ziet dat mama schrikt of erop af holt dat ze dan pas gaan huilen dus niet van de pijn maar meer om moeders reactie dus probeer eerst te kijken hoe je kindje zelf reageert

groetjes

Joey loopt nog niet, maar gaat al een paar weken zelf staan. daarbij valt hij ook regelmatig, en dan is het inderdaat afhankelijk van mijn reactie hoe Joey daar op reageerd. Als ik vrolijk BOEM roep en zeg dat hij maar gauw weer moet gaan staan dan doet hij dat met een grote lach op zijn gezicht. Maar als ik me rot schrik en hem direct ga troosten, dan is het brullen geblazen!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ja, ik weet wat je doormaakt!

Nora heeft ook zo’n periode gehad, maar die heeft bij haar maar een maand geduurd, dus misschien ben jij er ook vanaf! Nu loopt en rent en klimt ze al een tijd bijna zonder vallen, alleen als ze moe is gaat het nog steeds om de haverklap.

Het hoort echt bij het leerproces en je bent geen slechte moeder of kluns dat je niet elke klap voor hem opvangt. Ten eerste is dat onmogelijk en ten tweede zou ie dan nooit leren het zelf te doen. dus mijn advies: Even doorbijten en je zult even heel veel aan het troosten zijn als hij hard valt.

maar het is niet makkelijk om aan de zijlijn te staan als je je kleintje onderuit ziet gaan. Het proces van loslaten gaat steeds een stapje verder… blijft moeilijk he!

liefs liske

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers