Neeltje eet sinds een maand of twee steeds slechter 's avonds. het begon met steeds minder en dat werd elke dag erger. Daarvoor at ze als een bootwerker!Overdag is er niets aan de hand. Maar…Nu eet ze al 3 avonden geen hap! Echt NIETS!
Ze schuift meteen haar bord weg en wil ook geen toetje. Ze wil alleen wat fruit als toetje, dat vind ik op zich prima want wij eten regelmatig vers fruit als toetje. Hoe goed ik ook weet dat we dit moeten negeren, ik heb er toch moeite mee… ze is verder vrolijk en helemaal niet ziek, dus dat is het niet denk ik. Want dan zou ze de rest van de dag ook geen trek hebben… !? Maar ik merk dat ik er toch wel moeite mee heb! En ik word er chagerijnig van!
Ze moet toch vitamines en groeten enzo eten… Minke heeft wel eens gehad dat ze weinig at, maar nooit dit soort rare fratsen. Wie herekent dit en heeft tips voor mij? En hoe lang duurde dit bij jullie? Neeltje is in december 2 en het schijnt ook bij deze leeftijd veel voor te komen… is dat zo? Nou ik hoop op wat tips want deze mama vind het inmiddels toch wel vervelend worden.
PS; ik bied haar geen alternatieven want ze vraagt wel om "broodje?"bij het avondeten maar dat geven we dus niet.
groetjes
Neeltje weigert ALLE! avondeten
Lekker laten weigeren! Niet eten, dan maar niet eten!
Vooral geen alternatieven aanbieden want ze lacht zich suf dat het haar lukt om dingen te eten te krijgen die ze veel lekkerder vindt.
Zolang ze genoeg drinkt is het goed.
Kost je een poosje maar op een gegeven moment heeft ze door dat haar trucje niet lukt en kiest ze eieren voor haar geld. Ze gaat vanzelf weer eten!
Hou vol wat dat negeren betreft, ook al gaat het dwars door je moederhart. Als je hierin zwicht, weet ze dat ze ook met andere zaken de regie over kan nemen. Gaat ze straks moeilijk doen met slapen, aankleden etc.
Niet intrappen!!! Ook de volgende ochtend niet meer eten geven dan ze gewend is, want dan is haar trucje alsnog gelukt. Onze meiden eten nog steeds slecht 's avonds maar de volgende ochtend willen ze zich wel volproppen met brood, terwijl ze normaal gezien 's ochtends genoeg hebben aan 1,5 boterham.
Dus vragen ze om meer ontbijt en weet ik dat ze de avond ervoor niks gegeten hebben, dan hebben ze pech! Hopelijk gaan ze dan voortaan 's avonds beter nadenken als er warm eten voor hun neus staat.
Alle sterkte met de kleine diva! Hou je ons op de hoogte?
Groetekes, Sje
ja hier ook eentje hoor die sinds 1.5 moeilijk doet met avondeten, dan wel dan niet, … vlagen zijn het, maar ze duren lang, dan eet ze misschien 3 keer goed en da was het weer, geloof me ik heb alle truckkies al geprobeerd, spaar je de moeite, ik zet het gewoon voor haar neus, ze knabbelt wat of nie …en dan legt ze haar bestek erop en zegt : mama klaar… (want ze moet van mij zeggen dat ze klaar is… dus dat snapt ze nu ) al heeft ze 1 happie genomen, dan is ze klaar, haal ik het weg, einde discussie, en moet zeggen dat werkt voor iedereen zeer rustgevend…als ze echt honger hebben eten ze vanzelf… is mijn motto
Pippy is geboren 17.07.2009
Jullie hebben helemaal gelijk… ik houd het dus maar gewoon vol… en hoop dat madam deze fase weer ( gauw) achter zich gaat laten…!!
thanks !
Hier heeft Nora ook wel eens van die momenten. Geen groente en aardappels maar wel vlees en toetje, dacht het niet!
Wij geven altijd eerst de groente en aardappelen, daarna krijgen ze een stukje vlees. Groente en aardappelen zijn belangrijker dan vlees! Wij zelf doen het ook zo, als we de groente en aardappelen op hebben deelt mamma het vlees op.
Anna heeft het ook gehad, maar hier is het altijd, drie keer proberen, dan nog niet, zonder eten naar bed! Ze kunnen het best een tijdje volhouden, maar net als Sje zegt, ze draaien echt wel weer bij.
Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009
Luka heeft net deze fase achter de rug, maar het is idd zenuwslopend!
Hij weigerde ook te eten, at misschien een aardappel en dat was het dan…
Hoe moeilijk ook, we hebben het genegeerd en toen was na 4 weken de lol eraf voor hem en nu eet hij weer gewoon. We laten hem gewoon ‘aanklooien’ met zijn eten, praten met hem en besteden niet veel aandacht aan het eten zelf. En zo eet hij nu 4 aardappels en 2 scheppen groente weg, vlees houd hij niet van.
Wel gaf ik hem van Davitamon kindervitaminen omdat hij toch wel vaker verkouden was, dus zo kreeg hij toch wat vitaminen binnen.
Kijk uit met vitamine-supplementen. Als daar veel ijzer in zit, kan dat grijze aanslag op de tanden tot gevolg hebben. Wij hadden voor onze meiden tabletjes met 50% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid en ik kon elk kwartaal naar de tandarts om er dat af te laten polijsten.
Groetekes, Sje
@Sje: ik heb tabletjes met 25% van de dagelijkse hoeveelheid, daar krijgen ze ( als het goed is) die aanslag iet van. Ik had het ook al gelezen ergens, ben dus bewust op zoek gegaan…
heeeeel herkenbaar hoor. wij zitten er hier ook midden in. Zodra haar bord voor haar neus komt roept ze al: Genoeg! terwijl ze dan nog geen hap gegeten heeft. Nadat ze dit idd ook al 3 avonden volgehouden heeft en ook geen fruit heeft willen eten. (leeft al dagen op een boterham of 2 per dat en melk) ben ik gezwicht en heb ik haar een potje olvarit gegeven. Ook dat ging niet van harte maar toch een half potje binnen… ik weet het… niet goed… maar pffff wat is het soms moeilijk!
hoop dat jullie dametje ook snel weer beter gaat eten!
mama1980
Gewijzigd door - mama1980 op 04 Aug 2011 20:34:16
Nou, sinds twee avonden heeft onze minidiva besloten toch maar weer wat hapjes te nemen…! Ze heeft dus bijna 1,5 week niets gegeten 's avonds. Ja, het is een volhouder hoor. Vanmorgen waren we op het CB en toen woog ze 13 kilo bij 85 cm, dus prima! Daar zeiden ze “Nou die houdt van eten”. haha ze moesten mijn topic eens lezen
Maar goed, wij zijn in elk geval goed bezig geweest met het negeren en geen aandacht geven… dus gelukkig sta ik er zelf wat relaxter in.
groetjes!
Toppie dat toverwoord “negeren” effect heeft gehad! En dat is een mooie opsteker voor een evt. volgend trucje van de kleine meid. Je weet nu dat negeren werkt.
Groetekes, Sje
Hier ook het zelfde. En ook genegeerd. kijken hoelang dit gaat duren .
Greotjes Corina
Hier ook het zelfde. En ook genegeerd. kijken hoelang dit gaat duren .
Greotjes Corina