Neeltje lag in het ziekenhuis

Onze lieve Neeltje heeft een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Woensdag ging ik met haar naar de ha omdat ze niet zo goed dronk en koortsig was. Het zat me niet lekker en ik mocht meteen komen. Hij vond haar er goed uitzien en dacht dat het allemaal mee zou vallen, maar voor de zekerheid moest ik toch even met haar naar de kinderarts. In het ziekenhuis kwam ik met Neeltje in een stroomversnelling die geloof me echt de nachtmerrienis is van alle moeders ( en vaders). De arts vond haar “helemaal niet in orde"en ze moest meteen allemaal onderzoeken waaronder een ruggenmergpunctie om te kijken of ze een hersenvliesontsteking had… ze moest een infuus in haar hoofdje wat ze vijf keer mis prikten in haar kleine koppie en ze lag een uur later aan allemaal slangen en apparatuur in een glazen wiegje. Ik was volledig in paniek en overstuur en papa kwam ook zo gauw oma Minke had opgehaald bij ons thuis. Neeltje moest meteen aan een infuus met antibiotica. Het was zo vreselijk zielig en echt op zo’n moment besef je hoe verschrikkelijk kwetsbaar je kindje is. En hoe vreselijk veel je van je kindje houdt…
Ik heb me nog nooit zo verschrikkelijk bezorgd en verdrietig gevoeld, ik zit er nu weer van te huilen . Gelukkig bleek de afgelopen dagen dat het een, dat bleek vandaag, onschuldig virus te zijn. Waarschijnlijk een verkoudheid of griepje. Dat kan ze overal opgelopen hebben en daar kunnen die kleintjes opeens doodziek van worden, Ookal ben je als ouders nog zo oplettend met handen wassen, hygiene, etcetera. Maar gelukkig; Godzijdank mochten we vanmorgen naar huis. De arts zei dat het uiteindelijk allemaal erg mee bleek te vallen. Neeltje ligt nu heerlijk te slapen in haar eigen wiegje en ik ben intens dankbaar en gelukkig dat ze weer thuis is en weer is opgeknapt. Ze moet nog wel 4 dagen antibiotica die wij haar met een soort spuitje in haar mond zelf moeten geven. Minke wordt nu opgehaald door papa en vanavond is het hele gezin weer thuis. Ik ben zelf weer een beetje aan het bijkomen maar de onbevangenheid is er wel af merk ik…wat zijn we geschrokken. Niet te beschrijven. Hoop dat Neeltje nu gezond blijft en dat we dit nooit meer hoeven mee te maken. Pas las ik in een tijdschrift” mensen met kinderen hebben veel wensen, mensen met een ziek kind hebben er maar een". Deze zin ontroerde me al maar nu weet ik uit eigen ervaring hoe ontzettend waar dit is. Onze kinderen zijn ons kostbaarste en dierbaarste bezit!
lieve groeten

Lilypie First Birthday tickers

Oh wat moeten jullie je rot geschrokken zijn zeg. Zo’n kleine frummel en dan al die toeters en bellen. Kan me voorstellen hoor dat je weer even vol schiet en dat mag ook hoor. Hopelijk gaat alles verder goed en knapt ze snel weer helemaal op.

Groetjes,

Michèle

Tjonge, wat een schrik zeg! Fijn dat het inmiddels beter gaat. Lekker genieten vanavond met z’n viertjes!

Groetekes, Sje

Goh heftig allemaal, hoop dat de kleine snel weer helemaal de oude is.

Gr Egberta

Jeetje wat zul je dan inderdaad schrikken. Gelukkig dat het zo is afgelopen en dat ze weer lekker in haar eigen bedje ligt nu.

Groetjes Suzanne

Hoi,

Wat zullen jullie geschrokken zijn zeg!
Huilen mag best hoor, dat is soms best even fijn!
Hopen dat het nu allemaal goed mag gaan met kleine Neeltje.
Genieten maar weer lekker met het gezinnetje!

Groetjes Lisan.

Jeetje, ik schrik er zelf al helemaal van!!
Wat moeten jullie dat geschrokken zijn!
Lekker bijkomen een paar dagen en ik hoop ook dat jullie nooit meer zoiets mee hoeven te maken.
Liefs, Anne

[img]http://lb2f.lilypie.com/2boYp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Jeetje zeg. Ik krijg er kippenvel van. Wat een horror om je kind zo ziek te zien zijn en dat je zelf machteloos staat. Fijn dat jullie weer thuis zijn en ik hoop dat Neeltje snel weer helemaal opknapt!

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Ik krijg ook kippenvel van je verhaal, daar moet je niet aan denken, zo’n kleintje zo ziek… maar gelukkig viel het uiteindelijk mee. Hopelijk is kleine Neeltje snel weer helemaal beter…

Ja achteraf is het zeker allemaal meegevallen, maar als je dat nog niet weet…pffff! Ik zit nu lekker met mijn vriend op de bank naar Neeltje te kijken die in slaap is gevallen op zijn arm. Minke ligt boven lekker te slapen. Heerlijk zo met onze meisjes!!

Jeetje wat ontzettend heftig. Logisch dat je helemaal overstuur was. Het is niet niks als je kleintje aan zoveel slangetjes in het ziekenhuis ligt niet wetende wat er aan de hand is. Gelukkig maar dat ze weer thuis is en het een onschuldig virus is geweest. Je moet er toch niet aan denken dat het een hersenvliesontsteking zou zijn.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Jee, wat een heftig bericht! Wat een ongelofelijke nachtmerrie moet dat voor jullie geweest zijn!

Ik ben zo blij voor jullie dat het uiteindelijk mee is gevallen en dat ze weer lekker thuis is bij jullie…

En die zin die je opschreef bezorgde mij ook kippenvel en een brok in mijn keel want het is ZO waar…

Groetjes van Sascha en Senne

Ook ik schrok me rot. Wat heftig meid! Logisch dat je zo overstuur was. Fijn dat jullie nu weer lekker thuis zijn en het onschuldig bleek. Lekker genieten van elkaar en van jullie kleine meisjes!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik had deze topic gemist… sorry!

Vroeg me al af hoe zal het met moeder linette en haar 2 dochters zou gaan…
Maar wat zal jij (en manlief) in angst gezeten hebben… het gevoel of je lieve kleine meid je van het ene op het ander moment ontglipt…

Geniet maar extra van de liefde en gezondheid van de meiden…
Hoe gaat het nu?

Jeetje wat een verhaal zeg. Zo zie je maar weer dat je nooit te vaak naar een dokter kunt gaan vooral als ze nog zo klein zijn. Beter een keer te vaak dan…
Maar gelukkig gaat alles nu beter.
Beterschap en weer lekker gaan genieten want kinderen zijn het allermooiste bezit. Een klein lachje maakt je hele dag al goed.

Pfoeh, had deze topic even gemist, maar
WAT een schrik zeg! Meid, ik kan me helemaal voorstellen dat je nog aan het naschokken bent!

Heerlijk dat ze weer thuis is. Geniet er maar van!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

jeetje meid wat heftig!
en wat sneu voor je kleine meisje…dit is echt niet tof om mee te maken, niet als kind maar ook zeker niet voor de ouders.
Ik had hetzelfde als jou met Rico laatst. toen hij met spoed werd opgenomen.
je wordt idd echt gek, binnen stormende doktoren, je wordt zowaar aan de kant gegooit bijna, omdat ze vanalles moeten doen.
ik snap ook wel dat ze niet even melden van: nu gaan we bloed prikken, nu een infuusje, nu een sonde.
nee alles moest hoppakee snel snel snel snel!!!
dat is echt verschrikkelijk idd om mee te maken.
meis je hebt waarschijnlijk echt een klap gehad hiervan… ik had dat in ieder geval wel en je moet het gewoon even op je eigen tempo verwerken.
als ik nog terug denk aan die dag in het ziekenhuis kan ik ook wel janken!
je denkt echt dat je je kindje kwijt raakt, omdat het to much drama ineens is.
heel veel sterkte!
Knuffel!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Gelukkig gaat alles weer goed met onze Neeltje en ben ik inmiddels een beetje bijgekomen en mijn vriend ook. Aanstaande maandag hebben we nog nacontrole in het ziekenhuis en dan hebben we ook een nagesprek zeg maar. ben ik natuurlijk nog wel erg benieuwd naar, omdat we dan horen welk virus het nou precies geweest is.

lieve groetjes

tjonge meid!
wij hebben dat helemaal niet gehad een nacontrole,
ik wilde eigenlijk ook weten wat voor virus het was, maar zij vonden het niet nodig omdat het hoe dan ook een of ander buikvirus was en "wat maakte dat nou eenmaal uit?"
ik heb er een aantal keren op aangedrongen maar ze zeiden dat ze het dan pas over 6 weken wisten en dat ze er dan niks meer aan hadden.
later dacht ik bij mezelf: jeetje ik had het moeten EISEN! stel hij krijgt het weer, dan weten ze tenminste wat het is!
laat je weten wat het geweest is?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Linette, wat fijn dat jullie een nagesprek krijgen. Dat helpt vast ook bij alles weer op een rijtje krijgen. Fijn dat jullie weer iets zijn bijgekomen en dat het met Neeltje weer goed gaat!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker