Neefje/nichtje waterpokken, wat te doen?

Hallo Allemaal,
Even een vraagje. Wij hebben morgen een nieuwjaarsborrel en ons neefje heeft de waterpokken, die zijn al wel ingedroogd en ons nichtje heeft ook de waterpokken, maar nog niet ingedroogd. Kan het zo zijn dt ze elkaar dan gelijk aansteken zodat onze kleine meid het ook meteen krijgt ? Wij twijfelen wat te doen. Maar als we ieder apart gaan zonder onze kleine meid, kan het dan zo zijn dat wij het haar geven omdat we toch bij die kindjes in de buurt zijn geweest ???
Gr. Natasja

Ik zou zeggen: gewoon lekker die waterpokken laten krijgen jullie kleine meid! Ze moeten er toch een keer doorheen en dan kun je dat beter nu hebben dan wanneer het hoog zomer is.

Dan is het warm en is de jeuk alleen maar erger. Nu de buitentemperaturen lekker laag zijn, wordt het binnen ook niet broeierig warm en is de jeuk beter te doen. Dus als je nu de kans krijgt om bij wijze van spreken die waterpokken te plannen, zou ik het gewoon doen. Dat klinkt niet aardig, maar zoals ik al schreef, ze krijgen het uiteindelijk toch een keertje. Ze kan het beter in de kindertijd krijgen dan wanneer ze volwassen is want voor volwassenen is het vreselijk om waterpokken te krijgen.

Ze kan het maar gehad hebben, is ze voor de rest van haar leven beschermd. Als jij en je man ooit al waterpokken hebben gehad kunnen jullie het niet op anderen overbrengen die het nog niet gehad hebben.

Groetekes, Sje

Als de waterpokjes al ingedroogd zijn is het volgens mij niet meer besmettelijk. Ik ben het met Sje eens dat ze het maar beter gewoon gehad kan hebben want dan is ze er wel vanaf. Daarbij is de incubatietijd voor waterpokken al een tijdje voordat de waterpokken te zien zijn, dus zou het best al zo kunnen zijn dat ze ze krijgt als ze onlangs al in hun buurt was. Het is een vervelende maar onschuldige kinderziekte, die ze maar beter alvast gehad kan hebben. Mocht ze ze krijgen heb ik wel nog een tip. Als je nl havermout in een washandje doet, dit in dr badje doet en je de kleine meid na het badderen gewoon zo laat opdrogen ( niet afdrogen dus ) helpt dit enorm tegen de jeuk. Het werkte hier super. Ik bewaarde dan even het washandje met havermout en kneep er nog het papje uit dat als ze tussendoor nog last hadden van de jeuk, ik ze daarmee in kon smeren. Werkt echt super !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Bedankt voor de tips moeders, maar de kindjes kwamen allebei niet, waren zo ziek ervan dat ze niet kwamen. Ze hebben met kerst elkaar wel gezien dus misschien komt het nog bij ons opzetten hahahaha. Ik wacht het maar af.
Gr. natasja