Neefje en nichtje = dikke vriendjes

Ik moet dit even kwijt want ik vind 't toch zo leuk dat Nils helemaal weg is van zijn neefje en nichtje. (neefje is 9 en nichtje is 5, dus leeftijdsverschil is behoorlijk). Dit is dus ook super wederzijds. Waanzinnig lief hoe die met elkaar kunnen spelen. Gisteren was mijn schoonmoeder jarig en hebben ze eerst met z’n 3-en naast elkaar op de bank een frietje zitten eten en vervolgens hebben ze de hele avond spelletjes gedaan op de grond en op de pc. Geen enkele kik hebben we van ze gehoord. Is dat even lekker??!!

wat leuk zeg! zo’n familie band is heel leuk, leuk ook dat die van 9 zich niet te groot voelt daarvoor.

groet
Mo

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe
is that it has never tried to contact us.

Hoi Sandra,

Leuk is dat hè!
Ik herken het wel een beetje (alleen andere situatie).
Stephan is namelijk ook helemaal weg van zijn grote (half-)zus en -broer van 9 jaar.
En zij voelen zich ook niet te groot!

Groetjes, mamma van Stephan

P.S. Wonen zijn grote neef en nicht eigenlijk in de buurt? Dat zou leuk zijn, kunnen ze misschien eens vaker spelen!

Gewijzigd door - Bieb op 17 Sep 2004 18:43:52

Tisitou ( neefje )op het Kasteel is elf of tien, en zijn zusje( nichtje ) Ingeborg 6. Ze zijn zo lief voor Evianne, is gewoon aandoenlijk. Zal ook nooit vergeten dat toen Evianne net geboren was, ze zaten er zo lief een vooral zo zachtjes aan aan Evianne te friemelen. En dan die vertederde blikken terwijl ik echt dacht dat Tistou ( een stoere vent ) er niet zo veel om zou geven. Verbazend hoor !

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Ja, daar sta je verbaasd van af en toe. Hoe lief ze kunnen zijn dan voor zo’n ukkie!

Maar wat valt die naam op zeg!
Is het nou Tisitou of Tistou? (je schrijft het toevallig 2x anders ) En hoe spreek je het uit eigenlijk? Ik heb er echt nog nooit van gehoord, maar ik vind het wel heel leuk en apart.

Groetjes, mamma van Stephan

Hahaha sorry het is Tistou en je spreekt het uit Tiestoe. Is van een Frans boekje waarin een jongetje ( Tistou dus )zo`n groene vingers heeft dat ie maar zijn duimpje in de grond hoeft te doen en alles groeit en bloeit.

kijk, dat is nog eens practisch, zulke vingers. heeft ie ook al groene vingers?
vind het ook een mooie naam!
en soms is de reactie van kinderen zo anders dan dat je zou verwachten, leuk is dat.

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe
is that it has never tried to contact us.

Met een oma ( die ernaast woont ) die een kruidenpark heeft, kan het haast niet andsers dan dat ie daar talent voor heeft. Nu heeft ie er geen tijd meer voor vaak, maar toen ie jonger was gaf ie zelfs rondleidingen door het park voor de gasten. Hahaha leuk he !