Nee, nee!

Pfff begint dat nu al?
Mijn dochter roept de hele dag NEE NEE! en schud daarbij hevig met haar hoofdje heen en weer.

Als ze iets doet wat niet mag (op een stoel klimmen en zo spulletjes van de kast pakken )
Als ik zeg dat ze naar bed moet
Als ik zeg dat ze een schone luier moet

Maar als ik vraag wil je een koekje?
Dan roept ze puh puh (=koekje) en rent ze naar de keuken.

Hahahhh ze weet het dus heel goed!

Overigens levert het (nu nog) geen problemen op hoor. Als ik haar oppak en in bed leg bijv. slaapt ze zo. Maar ze wil dus duidelijk wel even laten horen dat ze ook een mening heeft.

Wel moeilijk om er niet om te lachen… het ziet er zó grappig uit
Maar als we er nu om gaan lachen… denk ik niet dat het over eent tijdje nog leuk is

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Het is een snelle meid hè, dus de peuterpuberteit is wellicht al aan het beginnen. Balen, sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

hahahaha hier precies maar dan ook precies hetzelfde, op een paar dierengeluiden en papa en mama is het allemaal nog blabla maar dat NEE is very duidelijk … wil je dit, nee … in de kinderstoel nee !

wil je een koekje, KOEK KOEK … slimmerikken zijn het hoor !!!

hahaha hier ook een vroege nee-er
Loopt hij naar de dvd speler steekt zn vinger ernaar uit.
Draait zich om en sjeest nee roepend weg.
Of als hij net wakker is ongeveer 8x nee roepen en dan gaat het wel weer.
Ik laat m maar gewoon. Hij is nu nog niet zo een doorzetter.
Maar ja hij is dan ook nog geen 2

Hahah hier ook nog niet heel veel woordjes hoor.
Althans, geen duidelijk verstaanbare voor andere mensen. Wel voor mij

Puh puh = koekje
kra kra = drinken
titte = zitten
alle dieren noemt ze poe poe
tette = ketting
ba (wijzend op haar armpje) = armband
ooh bal = oorbel
(hmmm… waar zouden die laatste 3 woordjes nou vandaan komen? oma heeft een sieradenatelier waar ik ook een paar x per week help)

Voor de rest natuurlijk wel papa, mama en hap hap (eten), en sinds kort OoohPA! (opa)

En wat ze niet kan zeggen… kan ze heeeeeeeel goed duidelijk maken met wijzen.

Morgan was ook zo vlot met nee en neehee. Oh dat kon ze zo goed en nog hoor Maar inderdaad nooit om gelachen althans niet dat ze het zag

Groetjes,

Michèle

hmm peuterpuberteit of gewoon dreumes driftjes ik denk een voorproefje omdat ze volgens mij in een sprong zit?
Rico zegt ook wel eens nee, maar knikt dan ja haha. ik denk dat hij in de ontkenningsfase zit

@Suzsje, toen Erik begon met praten zei hij ook ‘kra kra’. Hij bedoelde er alleen ‘klaar’ mee. Grappig om te lezen dat jouw dochter hetzelfde woordje gebruikt voor iets anders.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

rico zegt nu Kra kraP tegen tractor

Ik vind het altijd wel grappig dat alle kindjes altijd titten zeggen ipv zitten… Lisa is dan weer eigenwij en zegt it hahahha!

@mamavanRico, een sprongetje?? Ik dacht dat die nu toch wel over zouden zijn?
Ze is verder trouwens helemaal niet moeilijk hoor. Zegt dus alleen overal nee op. Lekker eigenwijs

Nja… de meeste sprongen zijn hier trouwens ongemerkt voorbij gegaan bij haar hoor. Alleen die met 8 maanden was lastig. Voor de rest niks gemerkt, allemaal heel geleidelijk, en eten en slapen heeft ze altijd goed gedaan
Nu begint het slapen overdag trouwens wel iets minder te worden hoor.
Maar dat mag ook wel met bijna 1,5 jaar toch? Volgens mij doen de meeste kindjes van haar leeftijd nog maar 1 slaapje. En zij toch meestal nog wel 2, maar ze worden nu wat korter

@Suzsje Helaas meid de laatste sprong is met 17 maanden…

Groetjes,

Michèle